عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
للاسف يا اخى كليم تقدر تقول القوائم اللى عندى عندها شلل مش بتاخد اى امر دا حتى حرف a لازم تطلع منه ارقام علشان الخط يكبر يعنى وكدا دا فاضى خالص ونفس المشكلة فى الالوان فاضية بردة واختيار شكل الخط وادراج الصورة كلة مش راضى يشتغل ولا يفتح .
شكرا اخى على المساعدة ولو حضرتك لقيت حل تانى ينفع مع جهازى دا يا ريت ربنا يباركك اخى كليم


خاطى ونادم
الشغل على جهاز بوسطة ايه
انرنيت اكسبلور او mozilla firefox

ده مهم انة يتعرف
سلام المسيح
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انترنت اكسلبورر ايوة بيشتغل عن طريق انترنت اكسبلورر

خاطى ونادم
اعتقد باننا ابتدئنا نصل للحل
اعتقد لو نزلتي الفاير فوكس ستحل القصة
لان الفاير فوكس اسرع واقوى وخصوصا" اذا كانت انترنينت رقم 6 ضعيفة جدا"
لو مش موجد,ة عندك ممكن نااعطيك اياها
سلام المسيح
 

hedow

New member
إنضم
19 سبتمبر 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا عندي طلبين الاول فيه فيروس في ال memoryلما عملت scan ب ال eset واسمه win32 mebroot troganومكتوب قدامه unable to clean فازاي اقدراشيله الثاني عاوز اعرف ترتيب خطوات فرد ويندوز جديد في حال ان الويندوز الموجود في الكمبيوتر باظ
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا عندي طلبين الاول فيه فيروس في ال memoryلما عملت scan ب ال eset واسمه win32 mebroot troganومكتوب قدامه unable to clean فازاي اقدراشيله الثاني عاوز اعرف ترتيب خطوات فرد ويندوز جديد في حال ان الويندوز الموجود في الكمبيوتر باظ



اخ hedow
يوجد برنامج خاص لفايروس التورجان
غدا" او بعد غد اؤمن لك البرنامج
انما التانية لم افهم ما المطلوب
لو سمحت شرح اكتر
ربنا معك
 

hedow

New member
إنضم
19 سبتمبر 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اخ hedow
يوجد برنامج خاص لفايروس التورجان
غدا" او بعد غد اؤمن لك البرنامج
انما التانية لم افهم ما المطلوب
لو سمحت شرح اكتر
ربنا معك
[/QUشكرا ليك ياكليم اللي انا اقصده ازي افرمت الc وانزل ويندوز جديد
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
اخ hedow
يوجد برنامج خاص لفايروس التورجان
غدا" او بعد غد اؤمن لك البرنامج
انما التانية لم افهم ما المطلوب
لو سمحت شرح اكتر
ربنا معك
[/QUشكرا ليك ياكليم اللي انا اقصده ازي افرمت الc وانزل ويندوز جديد
اخ hedow
دي مسألة صعبة اني ااولك الزاي هنا في المنتدى
لانة العملية عايزة سؤال وجواب عدة مرات
لو حبيت تديني ميلك برسالة خاصة
لانة ممنوع توضتعوا بالعلن
وانشالله اقدر اخليك تعمل فورمات
ربنا يباركك
 

hedow

New member
إنضم
19 سبتمبر 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
شكرا يااخ كليم بس مش عارف ابعتلك ايميلي علي الخاص
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
شكرا يااخ كليم بس مش عارف ابعتلك ايميلي علي الخاص
hedow
تدوس على اسمي باي مكان
سترى في الاعلى على اليمين
ارسال رسالة خاصة الى كليم
ربنا معك
 
إنضم
3 يوليو 2007
المشاركات
3,637
مستوى التفاعل
304
النقاط
83
الإقامة
في اورشاليم السماوية
مسحت اكسبلورر 7 وكل مسطبة مش راضي يتسطب خالص
وبيتلعلي غلط علي العلم اني حملتة اكثر من موقع ومن ميكروسوفت وغيرة يا ريت حد يقلي اية الحل
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
مسحت اكسبلورر 7 وكل مسطبة مش راضي يتسطب خالص
وبيتلعلي غلط علي العلم اني حملتة اكثر من موقع ومن ميكروسوفت وغيرة يا ريت حد يقلي اية الحل

عذرا" اخ اغريغوريوس

كلمة( مسطبة)هل تقصد فيها انك مسحتها

اذا كان كذلك
انت الاول تقلي مين مسحتها
لانه لازم تمسحها من الكونترول بانيل ادد ريموف
جاوبني على هذا الرابط


http://www.arabchurch.com/forums/showthread.php?t=58749
 

sahareto

New member
عضو
إنضم
3 مارس 2007
المشاركات
75
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
اعتزر على تدخلى
بس بالنسبه لمشكله الانترنت اكسبلورر 7
ما هى رساله الخطاء اللى بتظهر هل هو عدم المقدره على التسطيب
ام انه لم يتم التحقق من WGA او Windows Genuine Advantage Validation
مع العلم بان النسخ الجديده منه لا تحتاج الى فاليديشن ولكن هناك بعض النسخ القديمه تحتاج الى الفاليديشن
ام هناك مشكله بسبب المسح الخطاء للاصدار السابق
اذا كان الانترنت اكسبلورر متسطب على الجهاز ولكن لا يمكنك رؤيته فى add and remove
قم بكتابه هذا الامر فى run
start
run
كود:
Start menu:%windir%\ie7\spuninst\spuninst.exe
ومحاوله رؤيته بداخل add and remove مره اخرى
واذا كان هناك محاوله مسح خاطئه اعتقد انه يجب القيام بعمل تنظيف للريجسترى
لانه لم يتم مسح الريجسترى الخاص بالملفات الممسوحه من قبل
ويمكن المساعده باستخدام your uninstaller ده بيعمل عمليه كلين كامل للبروجام من باقى الملفات وباقى التسجيلات التى لم يتم مسحها , ولكن يجب توخى الحظر فى استعمال البرنامج

اتمنى اكون ساعدت شويه , ولكن اذا تفضل اخى بوضع رساله الخطاء اما فى صورة او كتابه الرساله التى تظهر امامه ومنها ممكن نحاول نوصل لحل ليها

سلام المسيح ليكم
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
اعتزر على تدخلى
بس بالنسبه لمشكله الانترنت اكسبلورر 7
ما هى رساله الخطاء اللى بتظهر هل هو عدم المقدره على التسطيب
ام انه لم يتم التحقق من wga او windows genuine advantage validation
مع العلم بان النسخ الجديده منه لا تحتاج الى فاليديشن ولكن هناك بعض النسخ القديمه تحتاج الى الفاليديشن
ام هناك مشكله بسبب المسح الخطاء للاصدار السابق
اذا كان الانترنت اكسبلورر متسطب على الجهاز ولكن لا يمكنك رؤيته فى add and remove
قم بكتابه هذا الامر فى run
start
run
كود:
start menu:%windir%\ie7\spuninst\spuninst.exe
ومحاوله رؤيته بداخل add and remove مره اخرى
واذا كان هناك محاوله مسح خاطئه اعتقد انه يجب القيام بعمل تنظيف للريجسترى
لانه لم يتم مسح الريجسترى الخاص بالملفات الممسوحه من قبل
ويمكن المساعده باستخدام your uninstaller ده بيعمل عمليه كلين كامل للبروجام من باقى الملفات وباقى التسجيلات التى لم يتم مسحها , ولكن يجب توخى الحظر فى استعمال البرنامج

اتمنى اكون ساعدت شويه , ولكن اذا تفضل اخى بوضع رساله الخطاء اما فى صورة او كتابه الرساله التى تظهر امامه ومنها ممكن نحاول نوصل لحل ليها

سلام المسيح ليكم


ما فيش لزوم لتعتذر اخي
دي المشكلة تحلت من شهر والراجل بيشتغل
ممكن انك لم تنتبه
لتاريخ المشاركة
سلام المسيح
 

شريف دش

New member
إنضم
4 يوليو 2008
المشاركات
15
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الف شكر يا اخ كليمو علي الاهتمام والرد وانا فردت نسخه جديده وسلام الرب معك ومع اسرة المنتدي
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
اهلا" اخ شريف دش
اي خدمة
ربنا يباركك
 

مينا عماد رمسيس

New member
عضو
إنضم
6 مايو 2008
المشاركات
66
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
سلام ونعمة رب المجد تكون مع جميع منتدانا العظيم انا عندى مشكلة فى الياهو عندما تجينى رسالة وافتحها لا تفتح الرسائل وهذة المشكلة حدثت لى منذ يومين فقط حتى ان منتدانا الحبيب ارسل لى عدة رسائل لكن للاسف مش بيفتح فارجوا ان تعرفونى على هذا الخطا وارجوا ان تكون الاجابة هنا على نفس الصفحة لان الادارة ترسل لى على البريد الالكترونى واسف على الاطالة
 

sahareto

New member
عضو
إنضم
3 مارس 2007
المشاركات
75
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
ممكن يكون بسبب ان الياهو شغال معاك على الاستايل الجديد
وامكانيات الجهاز عندك او النت او امكانيات الاكسبلورر لا تستطيع تشغيل الاستايل الجديد
يمكنك تغيير الاستايل من options
اعتقد هتلاقيها اول حاجه switch to classic version
هتلاقيها فى الاول

وجرب وشوف واحنا معاك ,
لو مكنش ده السبب ياريت تبعت صوره بالرساله الخطاء او تكتب الرساله اللى بتظهلك
سلام الرب يكون معاك
 

احلى ديانة

نفسى ارحع لحضنة
عضو مبارك
إنضم
4 يناير 2008
المشاركات
4,704
مستوى التفاعل
87
النقاط
0
الإقامة
اى مكان وسط حبايبى
جرب المتصفح دا يا غالى

ممكن يحللك المشكلة دى وهو اسرع بكتير من الانترنت اكسبلور

وانا بستخدمة علطول ومش بستخدم غيرة

وتستطيع تحميلة

من الصفحة دى

http://www.opera.com/download/
 
أعلى