عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

dady

New member
إنضم
9 أبريل 2008
المشاركات
17
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا عاوز اعرف كيف امسح صفحات المخزنة فى جوجل
يارب يعوضك
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
فعلا المشكله كانت فى الاتربه
مرسىىىىىى جدا يا كليم
ربنا يباركك ويعوض تعب محبتك

العفو كوكو
نحنا لبعض
والا نكون مسيحية بورقة المعمودية فقط
سلام المسيح​
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا عاوز اعرف كيف امسح صفحات المخزنة فى جوجل
يارب يعوضك

انت الاول ماذا تستعمل للبحث
انترنين اكسبلور
او فاير فوكس
 

gtam45

New member
إنضم
16 أغسطس 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا فتحت folder options و لغبطت فيها حاجة بعد كدة بقيت كل ما افتح اى فولدر يفتحه بacd see
او اى برنامج صور اخر لذلك اريد اى اداة تعيد ال folderoptions كما كانت او اى مساعدة اخرى......

و انا عندى windows xp proffessional service pack 2
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا فتحت folder options و لغبطت فيها حاجة بعد كدة بقيت كل ما افتح اى فولدر يفتحه بacd see
او اى برنامج صور اخر لذلك اريد اى اداة تعيد ال folderoptions كما كانت او اى مساعدة اخرى......

و انا عندى windows xp proffessional service pack 2


start-----all programes-----accessories--system tools--system restore-restore my computer



وهناتشوف تاريخ قبل ما تلخبط بيوم او اتنين الى اتلاقيه
اكبس على التاريخ
ثم اوكي
ها يرجعلك الكومبيوتر زي ما كان
سلام المسيح

 

hedow

New member
إنضم
19 سبتمبر 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا عندي مشكله احيانا بعد فتح الكمبيوتر يفصل وتيجي شاشه زرقاءفيها تقريبا كلام عن ال memory مش فاهمه اعمل ايه
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا عندي مشكله احيانا بعد فتح الكمبيوتر يفصل وتيجي شاشه زرقاءفيها تقريبا كلام عن ال memory مش فاهمه اعمل ايه




hedow

شرح اكتر عن الحالة
هل من بعد ما يخلص قراءة الونذوز والشغل
او في البداية لما تفتحه
ربنا معك
 

Rosetta

Proud Christian
إنضم
17 أبريل 2008
المشاركات
17,192
مستوى التفاعل
1,001
النقاط
0
الإقامة
† Jesus Heart †
سلام المسيح ليكم..
انا عندي مشكلتين و ياااااااااا ريت حدا يساعدني..
1)جهاز الكمبيوتر عندي بطيء كتير و النت كمان؟؟
2)النت بيضل يفصل عندي و مش عارفة ايه السبب؟ يعني جهاز ال speedtouchاللي بيشغل النت بيضل يطفي و يعطي الضو الاحمر..
يا ريت تساعدوني...
الرب يبارككم
 

hedow

New member
إنضم
19 سبتمبر 2008
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
شكرا ليك الكمبيوتر ممكن يطفي وتيجي الشاشه الزرقاء في اي وقت سواء في البدايه او يعد مايقرا الويندوز والشغل ممكن لساعات
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
سلام المسيح ليكم..
انا عندي مشكلتين و ياااااااااا ريت حدا يساعدني..
1)جهاز الكمبيوتر عندي بطيء كتير و النت كمان؟؟
2)النت بيضل يفصل عندي و مش عارفة ايه السبب؟ يعني جهاز ال speedtouchاللي بيشغل النت بيضل يطفي و يعطي الضو الاحمر..
يا ريت تساعدوني...
الرب يبارككم
[/quote

اول قصة

http://www.arabchurch.com/forums/showthread.php?t=54312

التانية
تأكدي من البرايز
وكل المخارج اذا كانت داخلة كويس
وجربي
اذا لا
اتصلي بشركة ا ل د س ل


سلام المسيح
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
شكرا ليك الكمبيوتر ممكن يطفي وتيجي الشاشه الزرقاء في اي وقت سواء في البدايه او يعد مايقرا الويندوز والشغل ممكن لساعات
hedow






ممكن البلاك بتاع ال RAM
يجب ان تخرجها وتنظفها بالسبيرتو
ربنا يسهل
 

خاطى ونادم

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
22 يونيو 2008
المشاركات
3,620
مستوى التفاعل
26
النقاط
0
الإقامة
بلد الشهداء
انا عندى مشكلة يا مامبو هى انه الصفحة اللى بكتب فيها موجود فيها القوائم وكل حاجة بس للاسف

القوائم مش شغالة عندى خالص لا بقدر اكبر الخط ولا اغير اللون ولا اعمل ادراج صورة ولا اى حاجة القوائم

مش شغالة بالمرة قولى لية؟؟؟
ربنا يباركك
 

dady

New member
إنضم
9 أبريل 2008
المشاركات
17
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا عاوز اعرف كيف احذف الصفاحات المخزنة فى جوجل
وانا عندى الانترنت Internet Explorer
وشكراً
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا عاوز اعرف كيف احذف الصفاحات المخزنة فى جوجل
وانا عندى الانترنت Internet Explorer
وشكراً
dady
اذهب الى كونرول بانيل
افتح انترنيت اوبسيون
في الجنرال
يعني اول صفحة
يوجد دليت فايل
ديليت كوكيز
ربنا معك
 

Mor Antonios

النقاش بالدليل
عضو مبارك
إنضم
1 يونيو 2007
المشاركات
1,587
مستوى التفاعل
18
النقاط
38
الإقامة
سوريا
سلام المسيح:
عندي مشكلة انه اذا شغلت تلفزيون الجزيرة نت من انترنيت اكسبلور فان الشاشة تظهر بخطوط حمرا غير واضحة لكن الصوت واضح.. ما العمل
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
سلام المسيح:
عندي مشكلة انه اذا شغلت تلفزيون الجزيرة نت من انترنيت اكسبلور فان الشاشة تظهر بخطوط حمرا غير واضحة لكن الصوت واضح.. ما العمل

اخي Mor Antonios
جرب فاير فوكس 3.0.1 ولها ابديت لما تنزلها تسأ لك لو عايز تعمل اب ديت
فاير فوكس اقو ى واسرع
انا حصل معي كده وحليتها بالطريقة دية

الان ركبت كارت تلفزيون بالكومبيوتر
واحضرها على الدش
سلام المسيح
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا عندى مشكلة يا مامبو هى انه الصفحة اللى بكتب فيها موجود فيها القوائم وكل حاجة بس للاسف

القوائم مش شغالة عندى خالص لا بقدر اكبر الخط ولا اغير اللون ولا اعمل ادراج صورة ولا اى حاجة القوائم

مش شغالة بالمرة قولى لية؟؟؟
ربنا يباركك








1



attachment.php


2

attachment.php

3


attachment.php


4
attachment.php




1ننتظر قليلا" سنرى بان الشاشة مكان الكتابة قد تغير لونها قليلا"

2) يجب ان نأخذ الكلمات كلها كما في السطر الثاني بالماوس.
3)لا يجب ان نضع الماوس على اي مكان بعد التكبير او
التلوين الى اخره. رأسا" نوافق على العملية

_كما السهم اذا اردنا ادخال صورة ندوس على الايقونة
نمسح الى داخلها ثم نكتب عنوان الصورة.

4)اذا اردنا ان نقتبس جملة من الاخر ونعلمها بزنار رمادي.


ربنا يباركك
سلام المسيح


 

المرفقات

  • 4.jpg
    4.jpg
    19.8 KB · المشاهدات: 21
  • 3.jpg
    3.jpg
    19.7 KB · المشاهدات: 20
  • 2.jpg
    2.jpg
    19.4 KB · المشاهدات: 20
  • 1.jpg
    1.jpg
    20.1 KB · المشاهدات: 20
التعديل الأخير:

Mor Antonios

النقاش بالدليل
عضو مبارك
إنضم
1 يونيو 2007
المشاركات
1,587
مستوى التفاعل
18
النقاط
38
الإقامة
سوريا
اخي mor antonios

جرب فاير فوكس 3.0.1 ولها ابديت لما تنزلها تسأ لك لو عايز تعمل اب ديت
فاير فوكس اقو ى واسرع
انا حصل معي كده وحليتها بالطريقة دية

الان ركبت كارت تلفزيون بالكومبيوتر
واحضرها على الدش

سلام المسيح
هو بشتغل على الفاير فوكس المشكلة بس بانترنيت اكسلبور
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
هو بشتغل على الفاير فوكس المشكلة بس بانترنيت اكسلبور





اخي Mor Antonios
في نفس الصفحة
يوجد انترنيت اكسبلور جديدة نمرة تمانية
نزلها عندك وجربها
العلة منها
سلام المسيح
 

خاطى ونادم

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
22 يونيو 2008
المشاركات
3,620
مستوى التفاعل
26
النقاط
0
الإقامة
بلد الشهداء
للاسف يا اخى كليم تقدر تقول القوائم اللى عندى عندها شلل مش بتاخد اى امر دا حتى حرف a لازم تطلع منه ارقام علشان الخط يكبر يعنى وكدا دا فاضى خالص ونفس المشكلة فى الالوان فاضية بردة واختيار شكل الخط وادراج الصورة كلة مش راضى يشتغل ولا يفتح .
شكرا اخى على المساعدة ولو حضرتك لقيت حل تانى ينفع مع جهازى دا يا ريت ربنا يباركك اخى كليم
 
أعلى