قداسة البابا شنودة.. لن ننساك

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
مع اقتراب موعد اختيار راعى لكنيستنا يخلف ذكراك الذهبية فى كنيستنا
نشعر بمرارة الفراق الصعب ونشعر بالشفقة ايضا عما من سوف يخلفك
من وجهة نظرى المتواضعة
الراعى القادم سوف يحاول بكل من اؤتى من قوة ان يملأ جزءا من الفراغ الذى تركة لنا قداسة البابا برحيلة
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
وحشتنى اوى يا حبيبى

صورتك دايما قدامى

صللنا امام عرش النعمه

وصلى لمصر
 

+بنت الكنيسة+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
24 مايو 2011
المشاركات
8,777
مستوى التفاعل
1,940
النقاط
0
الإقامة
في حضن الكنيسة
ممكن ارسم صورتك يا بابا افتكر حتي الملامح
ممكن لو تسمح تجيني تفضل هنا قدامي سارح ...


ممكن ارسم نظرة عيونك لما تتضحك وتبتسم
والسعادة اللي
جوه مني ضحكك وهبها بدر طارح ...

ممكن ارسم الخدود ممكن تبص يمين شوية
يلا يا بابا يا مفارق
دا وداعك كأنه امبارح ...

اكيد هتبقي احلي لوحة اكيد تبقي معجزة
بص يلا شمال شوية صورتك هتطرح فيا المدايح

 

SECRET ANGEL

moky
عضو مبارك
إنضم
21 يوليو 2007
المشاركات
3,600
مستوى التفاعل
1,235
النقاط
0
يا وردة عمرها ما هتدبل
او حتى هتشوف الموت

اخدها يسوع من دنيتنا
وزرعها معاه في الملكوت

وحشتنا جدا يا بابا شنودة
اذكرنا امام عرش النعمة​
 

happy angel

يارب أسرع وأعنى
مشرف سابق
إنضم
15 يونيو 2008
المشاركات
26,679
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
تحت أقدام مخلصى
9105781367.gif
 

R.O.R.O

اسندنى فى ضعفى
عضو مبارك
إنضم
20 يونيو 2012
المشاركات
18,394
مستوى التفاعل
4,653
النقاط
113
الإقامة
حضن يسوع
وحشتنى اوووووووى يا سيدنا لسة فراقك بيقطع فى قلبى كل ما افتكر وعظتك يوم الاربع ومش الاقيك بحزن
دايما على بالى وعمرى ما نسيتك لحظة
مفتقدينك اوى يا حبيبى يا ابو ضحكة جنان واطيب قلب واحن اب
عزائى الوحيد انك فى حضن المسيح
وبتصلى عنا

 
التعديل الأخير:

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
لا نجد كلمات تصف قداسة البابا شنودة ، فقد أعطاه الله من صفاته التي لا تحصي لكي نرى الله على الأرض ، لقد علمنا قداسة البابا كيف يمكن أن يتجسد الله ، لقد أعطى لنا تفسيرا لماذا تجسد المسيح؟ ، وكيف يكون التجسد على الأرض ، وكيف أن التجسد ليس فيه أمر خاطئ إذا كنا نحمل الله داخلنا، وحين تموت الخطية داخل كل أحد منا، لقد أعطانا فكرة عن تجسد السيد المسيح ، فإذا كان قداسة البابا شنودة كان بهذه الصفات وهوانسان ، فكيف يكون من خلق قداسته حينما كان على الأرض،!؟
 

R.O.R.O

اسندنى فى ضعفى
عضو مبارك
إنضم
20 يونيو 2012
المشاركات
18,394
مستوى التفاعل
4,653
النقاط
113
الإقامة
حضن يسوع
هتفضل معانا وجوه قلوبنا مهما مرت الايام والسنين
هتفضل ابونا عايش جوانا
وبنتعلم منك المحبة والتواضع
وحشتنى اووووووووووى

 

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
ستظل فى قلوبنا وعقولنا الى اخر نفس فى حياتنا
الاسد المرقسى 118 وجودة لا يعنى ابدا انك صفحة وطويت فى تاريخ كنيستنا
من يظن هذا فهو واهم
فانت حى داخل كنيستك الى ان يستلمها المسيح
 

memomzs

Member
عضو
إنضم
30 أكتوبر 2009
المشاركات
187
مستوى التفاعل
8
النقاط
18
دايما في القلب ياسيدنا
 

واثقه فيك يارب

╬حبيبة البابا╬
عضو مبارك
إنضم
11 يوليو 2012
المشاركات
12,881
مستوى التفاعل
3,353
النقاط
0
الإقامة
قلــــب يســـــــوع
خلتني فيك احتار كتير
محتاره في صوتك في سكوتك
وفي كلامك وفي الامك وفي سلامك وفي علامك وفي صفاتك
وفي حياتك وفي فراقك ..

يااكتر حد ابهرني
واعظم قلب حيرني
لا يمكن هنسي ايامك
شايفاها دايما قدامي
وبوعد قلبك الطيب
ستحيا داوما داخلي
ولك حنيني واشتياقي واحترامي
وسأذكرك لا بالدموع بل بأبتسامي
واليك ابعث ياابي داوما سلامي ♥



shnoda_L_2012318102923_s4.jpg



♥♥ اذكرني امام عرش النعمة ♥♥

 
التعديل الأخير:
أعلى