قداسة البابا شنودة.. لن ننساك

Moony34

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 أكتوبر 2006
المشاركات
1,116
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
طوباك يا أبي القديس يا من لم ترد ولم تدافع عن نفسك كل أيام حياتك.
 

مديون للمسيح

New member
عضو
إنضم
19 مايو 2008
المشاركات
164
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
مفيش كلام يعبر عن محبتنا ليك يا سيدنا اذكرنا امام عرش النعمة
 

عماد جيلو

New member
عضو
إنضم
14 يناير 2012
المشاركات
56
مستوى التفاعل
15
النقاط
0
أحبتي أقول مع الرسول : لاتكونوا كمن ليس له عزاء
نحن لدينا عزاء القيامة والا فايماننا باطل رحم الله قداسة البابا
ونحن من ينبغي أن نطلب العزاء من قداسته فهو بلا أدنا شك
مع المسيح والقديسيين

 

صوت صارخ

New member
إنضم
3 أغسطس 2007
المشاركات
30,370
مستوى التفاعل
3,286
النقاط
0
الإقامة
تحت قدمى المصلوب
اللي عنده تقويم المحبة
يقلب في النتيجه ويجيب يوم 25/4/2012
ده يوم اربعين قداسة البابا شنوده الثالث

شوفوا مكتوب ايه ؟؟؟
وكأن النتيجه كانت تعلم يوم انتقاله
حتي ياسيدنا بعد ماتنيحت بترسل لينا كلمة تعزية !!
وكمان يوم الأربعين جاي يوم أربع
وكأنك حريص ان تلقي لنا العظة في يومها ...
شفاعتك ياقديس ياعظيم تكون مع جميعنا امين

منقول .....


 
التعديل الأخير:

الشاطبى

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
19 يوليو 2011
المشاركات
273
مستوى التفاعل
20
النقاط
0
قولهم

قوم ياسيدنا قولهم انك حي


.. قولهم انك حاسس بكل واحد فينا
قولهم انك شايف دموعنا اللي في عنينا
قولهم انك سامع صراخنا قولهم انك عند اللي خلصنا
قولهم انك سامعنا وشايفنا وحاسس بينا
قولهم انك معانا قولهم انك رجانا قولهم انك عند اللي فدانا
قولهم ياسيدنا قولهم
قولهم انك مش هتنسانا قولهم انك هتفضل معانا
جسدك في دير الانبا بيشوي وروحك ويانا
يبقي ايه ناقصنا تاني يا نبع الحنان .. الجسد موجود والروح كمان
قولهم انك عايش وسطينا
قولهم انك في قلب كل واحد فين
 

+Nevena+

عضوة ح الغلاسه
مشرف سابق
إنضم
12 ديسمبر 2007
المشاركات
20,057
مستوى التفاعل
1,908
النقاط
113
في ابريل في اليوم الخامس والعشرون
هايكون يوم الاربعين لقداسه البابا شنودة
الارض وما فيها هايكون قلبهم حزين ودموعهم علي الخد تسيل

والسماء بكل فيها هاتكون فيها فرح وتهليل
برجوع البابا شنودة لموطنه الاصلي وسكنه في حضن يسوع

فازاي احنا يا اولاد الملك نحزن لفراق الجسد الفاني
واحنا واثقين ان الروح خالده في السماء

مش بقول مش نزعل لان دي مشاعر جوانا
بس مش معقول السماء يكون فيها تهليل وفرح
واحنا هنا مش بنهلل معاهم
مش احنا بنصلي في الصلاه الربانيه
كما في السماء كذلك علي الارض

نفسي في اليوم دا يكون فرح وتهليل
وقلوبنا تتشفع وتطلب الصلاه عنها من قدسنا المعاصر
راعينا الامين البابا سنودة الثالث
 

صوت صارخ

New member
إنضم
3 أغسطس 2007
المشاركات
30,370
مستوى التفاعل
3,286
النقاط
0
الإقامة
تحت قدمى المصلوب

معجزة للبابا بس حلووووووة جدا
شاب مسيحى من الاسكندريه كان يريد انهاء بعض الاجراءات من جوازات السفر و الموجوده بمنطقه محطه الرمل بالقرب من الكتدرائيه المرقسيه بالاسكندريه

و عندما بدأ فى انهاء بعض الاجراءات وجد ان المبلغ الذى معه لن يكفى فهو يحتاج رسوم حوالى 200 جنيه ولم يكن معه المبلغ نزل هذا الشاب وهو يفكر من اين سيأتى بهذا المبلغ ---- و اذا بأحد الاشخاص ينادى ع......ليه ويقول له متعرفش كنيسه قريبه من هنا ؟؟

فقال له توجد كنيسه المرقسه ممكن اوصلك
وعندما ذهبوا للكنيسه وجدوا زحام وعرفوا انا قداسه البابا شنوده يبارك الشعب فوقف فى طابور المتواجدين وكان من عاده سيدنا ان يقدم للمحبين مبلغ عشرين جنيه لكل شخص

وعندما سلم عليه هذا الشاب فوجىء انا قداسه البابا يعطيه 200 جنيه وعندما اخدها ومشى فكر قليلا قد يكون البابا مخطئا فرجع اللى البابا ليقول له انه اعطاه 200 جنيه وليس 20 جنيه وهنا انتهره مجموعه من الشبان وقالو له لقد اخذت بركه لماذا تعود مره اخرى ووسط هذا الضجيج اشار قداسه البابا للشبان اتركوه وقاله تعالى يا ابنى

وعندما وصل هذا الشاب لقداسته قاله ياسيدنا انت اديتنى 200 جنيه وليس 20 جنيه وانا كنت راجع لا تكون غلطان وارجعلك الباقى

وهنا جذبه سيدنا وهمس فى اذنه انا عارف انهم 200 جنيه هيكفوك ولا عايز تانى ؟؟؟!!!
 

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
تمر الايام ثقيلة جدا علينا نتيجة فراقك لنا بالجسد يا قداسة ابينا الحبيب البابا شنودة الثالث
ثقيلة جدا علينا ان نتذكرك ونقول كلمة كان هذة
نطلب منك الان يا شفعينا ان تذكرنا امام عرش النعمة
 

ebnelbaba2012

New member
إنضم
6 أبريل 2012
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الأنبا بيشوى

عاجل جدا جداااااااااااااااااااا
نيافة الأنبا بيشوى يرشح نفسه لمنصب البطريرك وحصوله على تسعة توقيعات من الأباء الأساقفة

تابعووووووووووووووووووووووووووووووووووناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 

صوت صارخ

New member
إنضم
3 أغسطس 2007
المشاركات
30,370
مستوى التفاعل
3,286
النقاط
0
الإقامة
تحت قدمى المصلوب
عاجل جدا جداااااااااااااااااااا
نيافة الأنبا بيشوى يرشح نفسه لمنصب البطريرك وحصوله على تسعة توقيعات من الأباء الأساقفة

تابعووووووووووووووووووووووووووووووووووناااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

المصدر من فضلك ...
 

ABOTARBO

أنت تضئ سراجى
مشرف سابق
إنضم
21 نوفمبر 2009
المشاركات
30,377
مستوى التفاعل
2,102
النقاط
0
الإقامة
Je rêve que je suis un papillon
وحشتينى يا قداسة البابا بجد

وشكرا عالهدية عجبتنى قوى
بحبك يا بابا شنودة
 

amgd beshara

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يونيو 2012
المشاركات
2,537
مستوى التفاعل
619
النقاط
113
الإقامة
cairo- egypt
6200734740.jpg
 

yousry zaki

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 فبراير 2011
المشاركات
1,194
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
انا عن نفسى حاسس بو جود قداسة البابا هو عايش جوانا
 

marcelino

آآآه يـــارب
عضو مبارك
إنضم
8 أكتوبر 2006
المشاركات
25,204
مستوى التفاعل
1,119
النقاط
0
الإقامة
بعيد
الفراغ اللى عملته .. بقى مؤلم اوى
 

+sano+

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
25 أغسطس 2012
المشاركات
358
مستوى التفاعل
62
النقاط
0
مفتقدين حكمتك .... مفتقدين ضحكتك
 
أعلى