قداسة البابا شنودة.. لن ننساك

remonroushdy

New member
إنضم
15 يناير 2010
المشاركات
1
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
معجزه للبابا شنوده

انا حصلت معايا معجزه مع البابا شنوده

فجر يوم الاثنين الموافق 19-3 زرنا الكاتدرئيه عشان ناخد بركه البابا شنوده ونلقي نظره الوداع انا وزوجتي وابني عمره سنتين بس وقفنا كتير قوي من الساعه 1 صباحا حتي الساعه 4.5 في طبور كبير وزحمه لا توصف وبعد ده كله قفلوا الباب ومعرفناش ندخل زعلنا جدا ولومنا الباب شنوده ان احنا معرفناش ندخل وقررنا نمشي وبعد ما مشينا فوجئت زوجتي ان الشنطه مش موجوده رجعنا واحنا زعلنين ندور عليها
وبعدين لقناها بس المحفظه مش موجوده بصراحه زعلنا وقولنا بقي يا بابا شنوده نيجي نزورك يومين منعرفش نشوفك وفي الاخر نتسرق وفجأه جيه واحد ما نعرفوش وقالنا في ناس لقيت محفظه وفعلا طلعت ان حد اخد الفلوس ورماها زطبعا فرحنا لأن المحفظه كان فيها كل الاوراق والرخص وكارت البنك والبطاقه الخ ........ وأول لما قولنا اشكرك يا رب واحنا ماشين بنخبط علي باب بالصدفه فتحوا لينا الباب ودخلنا احنا الثلاثه بس وشوفنا البابا شنوده وقفنا نصلي عنده فتره طويله رغم وجود الاف وطبعا اعتذرنا ليه عن سوء ظننا وما اجمل ان تشعر ان الباب شنوده ما بيزعلش حد وشعرنا بسلام غير عادي مع شفعنا الجديد الباب شنود ه
 

ABOTARBO

أنت تضئ سراجى
مشرف سابق
إنضم
21 نوفمبر 2009
المشاركات
30,377
مستوى التفاعل
2,102
النقاط
0
الإقامة
Je rêve que je suis un papillon
انا حصلت معايا معجزه مع البابا شنوده

فجر يوم الاثنين الموافق 19-3 زرنا الكاتدرئيه عشان ناخد بركه البابا شنوده ونلقي نظره الوداع انا وزوجتي وابني عمره سنتين بس وقفنا كتير قوي من الساعه 1 صباحا حتي الساعه 4.5 في طبور كبير وزحمه لا توصف وبعد ده كله قفلوا الباب ومعرفناش ندخل زعلنا جدا ولومنا الباب شنوده ان احنا معرفناش ندخل وقررنا نمشي وبعد ما مشينا فوجئت زوجتي ان الشنطه مش موجوده رجعنا واحنا زعلنين ندور عليها
وبعدين لقناها بس المحفظه مش موجوده بصراحه زعلنا وقولنا بقي يا بابا شنوده نيجي نزورك يومين منعرفش نشوفك وفي الاخر نتسرق وفجأه جيه واحد ما نعرفوش وقالنا في ناس لقيت محفظه وفعلا طلعت ان حد اخد الفلوس ورماها زطبعا فرحنا لأن المحفظه كان فيها كل الاوراق والرخص وكارت البنك والبطاقه الخ ........ وأول لما قولنا اشكرك يا رب واحنا ماشين بنخبط علي باب بالصدفه فتحوا لينا الباب ودخلنا احنا الثلاثه بس وشوفنا البابا شنوده وقفنا نصلي عنده فتره طويله رغم وجود الاف وطبعا اعتذرنا ليه عن سوء ظننا وما اجمل ان تشعر ان الباب شنوده ما بيزعلش حد وشعرنا بسلام غير عادي مع شفعنا الجديد الباب شنود ه
المجد ليك يارب
معجزة جميلة قوى

بركة قداسة البابا شنودة تكون معانا كلنا آمين
 

krm schumacher

New member
إنضم
12 فبراير 2012
المشاركات
5
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
اشفع لينا سامح شعبك

+ قداستك يا بابا شنوده اعطيتنا كلى المحبه سامح شعبك لأنه انا الخاطى حزنت على حزنك كتير من شعبك وطلباته الجسد اولآ:94:
 

happy angel

يارب أسرع وأعنى
مشرف سابق
إنضم
15 يونيو 2008
المشاركات
26,679
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
تحت أقدام مخلصى
البابا المعظم الانبا شنودة ملاك فى صورة انسان كان عايش معانا على الارض والان عايش فى السماء
اذكرنا ياسيدنا امام عرش النعمه
 

هناء2012

New member
إنضم
18 ديسمبر 2011
المشاركات
3
مستوى التفاعل
1
النقاط
0

سكنت يا فرحتنا السما مبروك عليك الملكوت فارقتنا ضحكتنا للابد ومن تانى مش راح تعود ياترى ممكن نعوضك والزمن علينا يجود عزانا الوحي انك فرحان والالم ليك مش راح يعود سيتنا يتامى على الارض ل نملك غير الدموع



اهاء الى روح قديس العصر وكان نفسى اشوفك اوى وده سبب حزنى :94:
 

happy angel

يارب أسرع وأعنى
مشرف سابق
إنضم
15 يونيو 2008
المشاركات
26,679
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
تحت أقدام مخلصى
الله يسمع صوت صمتنا ودرك معانيه وكل ما نعانيه (من اقوال قداسة الباباشنودة)
 

Bekhiet

New member
عضو
إنضم
30 يونيو 2010
المشاركات
58
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
حبيب الملايين

قداسة البابا شنودة.. لن ننساك وشكرا جزيلا للرب ولشفاعتك لى فى رسم صورة جديدة بالأمس27مارس2012

772758289.jpg
 

vetaa

GOD IS LOVE
مشرف سابق
إنضم
1 أغسطس 2007
المشاركات
9,140
مستوى التفاعل
231
النقاط
0
الإقامة
فى قلب مخلصى
بحــــــــبك يا راعينـــــــــا
وجوه قلوبنا دايما
بجد مسبتناش بقيت معانا بقوه اكتر
شكرا ليك واقف جنبنا بشكل
معجزى :)
 

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
تمر الايام وتزداد الالام الفراق والاشتياق لك يا معلمنا
 

AL MALEKA HELANA

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
20 يوليو 2011
المشاركات
3,818
مستوى التفاعل
1,444
النقاط
113
الإقامة
ســفـر الحــيـاة
لم ولن ننسى أبى الغالى البابا شنودة الثالث

وهل أحد يقدر أن ينسى أبيه الذى ترك فيه بصمة تعاليمة .

صحيح أنا فرحانة يا أبى

إنك إستريحت من شقاء العالم و عناء الجسد

وتتمتع الآن برؤية حبيبك و إلهنا المسيح وجميع القديسين

فهنيئاً لك بحياة الملكوت ..

حيث ينبطق عليك الآن قول معلمنا بولس الرسول :-

(( جاهدتُ الجهاد الحَسن .أكملتُ السعى . والآن وضع لى إكليل البر ))

ولكنى حزينة جداا لبعدى عنك .........

فأنت لم تبعد عنى .. بالعكس انت الآن إقتربت منى أكثر من الأول .

ولكن عينى أنا هى التى تشتاق إلى رؤية قداستك .

وأُذنى تشتاق إلى سماع نبرات صوتك الملئ بالحنو .

ويدى تشتاق إلى أخذ بركتك يا قديس اللة .

عزائى الوحيد أنك الآن مستريح مع المسيح

و لن أقول وداعاً لك يا أبى . لأنك موجود فى قلبى دائماً

وكلامك ودررك الثمينة فى كتبك تغذينى روحياً

ولذلك سأقول إلى اللقاء لحين لقائك فى الملكوت .
 

Son Ava Karas

يســوع رفيقي
عضو مبارك
إنضم
29 يونيو 2011
المشاركات
1,258
مستوى التفاعل
54
النقاط
0
أنت في قلوبنا يا سيدنا
علي رجاء القيامة
إذكرني امام عرش النعمة
وحشتني يا ابويا
 
التعديل الأخير:

استفانوس

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
8 أكتوبر 2005
المشاركات
10,535
مستوى التفاعل
165
النقاط
0
وداعا ايها الجسد الطاهر
الى اللقاء في ملكوت الله الباهر
 

happy angel

يارب أسرع وأعنى
مشرف سابق
إنضم
15 يونيو 2008
المشاركات
26,679
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
تحت أقدام مخلصى
وحشتنى اوى يا أبى
و حشتنى ضحكتك و عظاتك يا معلم الأجيال
اذكرنا ياابى امام عرش النعمه
 
أعلى