عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

إيمليــآ

نحوكـ عيّني ..♥
عضو مبارك
إنضم
21 يونيو 2012
المشاركات
3,792
مستوى التفاعل
1,128
النقاط
0
الإقامة
عآلمى آلخـآص ..~
الميموري مش تبديل بيزيد عليها قطعة حجمها 2 جيكا
هناك قطع 4 وهناك قطع 2 جيكا
وهناك قطع 1 جيكا
بيزودلك 2 جيكا
عادة الاجهزة بيجي فيها مكان تاني تحسباً للزيادة
============================
النيفيديا حتما عايزة تبديل او بالاحرى زود
انا ركبت كارت نيفيديا من مدة عندنا ثمنها 70 دولار 1 جيكا
سورى عندى سؤآل صغير كمآن , ومعلشى لو كآن غبى :t17:

هى آلرآمآت دى تخلف عن آلميمورى ..؟
أفتكر لمآ جبت آلـ PC إنه زودلى آلرآمآت للـ maximum , حتى بآلمكآن آلإضآفى
فأنآ ممكن أزودهآ تآنى إزآى




.،
 

mido_alex

New member
عضو
إنضم
1 ديسمبر 2008
المشاركات
131
مستوى التفاعل
0
النقاط
0



و نزلت كل الكودكس
انت منزل ايه ؟؟

وهل منزل دة K-Lite Codec Pack

وايضاً الفلاش بليير
وملاحظة لو منزل الفلاش بليير
كل (متصفح) (وويندوز) لهم فلاش مختلف عن التاني
flash_player

انا نزلت كل الكودكس الى تتخيلها و متتخيلهاش و مفيش اى حاجة مشغلة الامتداد ده خاااااااالص .. انا المشكلة عندى فى الفديويهات الى على الجاهز مش فى المتصفح
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
لا ما شوفتوش النت عندي بطيء كتير
انا
لاحظت لما بيكون هناك معارك على الحدود عندنا بيبطىء النت

ممكن عشان الااف المقاتلين بيتواصلو
بيتقل النت الله اعلم

ربنا معاكو

طب ايه الحل
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
انا عرفت المشكلة في ايه

في الـ FireWall

بس مش عارف احلها

Error Code 0x80070422

 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
حليت المشكلة :)

المشكلة كانت في الـ FireWall

ظبتها .. شكراً لكل اللي تعبو معاية :)
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
عندى مشكلة فى صوت الكمبيوتر
لا يعمل ارجو حل المشكة
وادى الصور للمشكلة






 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
كده كارت الصوت مش متعرف
هو قطع لوحده
ولا نزلت نسخه ولقيته كده
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
كده كارت الصوت مش متعرف
هو قطع لوحده
ولا نزلت نسخه ولقيته كده
لا لقيتة كدا فجاة لما جيت اشغل الموسيقى
على موقع يوتيوب عادى واتفجات انة مش شغال
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
طيب حاول تشوفه من الكنترول بانل
واعمل ديسيبل وبعدين انيبل

واعمل سكان فور ديفيس
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
طيب حاول تشوفه من الكنترول بانل
واعمل ديسيبل وبعدين انيبل

واعمل سكان فور ديفيس
طيب ممكن تشرحلى بالصور لانى مش عارف اعمل
اللى بتقولى علية دا معلش تعابك معايا

بجد ودى مشكلة اخرة وهى عبارة عن رسالة
كل شوية تظهرلى مش عارف اتخلص منها

http://www.mobdi3ine.net/up3/img61f13280d0851.jpg

ثانيا معلش انا مش عارف لية فاير فوكس
المتصفح بيهنج جامد اوووى مش بيكمل
عشرة دقايق وبيهنج بيعلق جامد اووى
وشغال بالعافية اما باقى المتصفحات الله
يرحمها اوحش من الفاير فوكس بكتير
اووووووووووووى ودى مشكلة مش عارف
اتخلص منها ارجو الحل بجد من
ها
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
الصوره علي ما اعتقد

طلب تعريف كارت الصوت
دوس نكيست
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
الصوره علي ما اعتقد

طلب تعريف كارت الصوت
دوس نكيست
انا عملت كدا وبرضو مفيش فايدة ومصدقت اختفت
وبمجرد ما اشغل الكمبيوتر تظهرلى تانى
ونفس القصة
ثانيا اية حل مشكلة صوت الكمبيوتر
وحل لمشكلة المتصفح وبس كدا
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
طب ما تنزل نسخه محترمه ياسمير

غالبا علشان مشاكل النت النسخه اللي معاك مش حلوه
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
طب ما تنزل نسخه محترمه ياسمير

غالبا علشان مشاكل النت النسخه اللي معاك مش حلوه
مش بعرف انزل نسخة ولا معرفشى ازاى تتسطيب لو امكانك تعملنى ازاى انزل نسخة حلوة كدا نضيفة مش تبوظ بسرعة اكون
شاكر ليك جدااااااا
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
طيب انتا معاك نسخه ؟؟
مش معايا نسخ خالص
ولو روحت للراجل ينزلى نسخة
بياخد فلوس بنسبة على الفاضى
بينزلى نسخة ملهاش اى لازمة وحشة
مش بتكمل شهر وتبوظ
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع

مش معايا نسخة خالص
ولو روحت للراجل ينزلى نسخة
بياخد فلوس بنسبة لى على الفاضى
بينزلى نسخة ملهاش اى لازمة وحشة
مش بتكمل شهر وتبوظ
محدش معاة نسخة ويندوز كمبيوتر تكون حلوة
ويا ترا ازاى انزل نسخة واسطبها
واتنمى يكون شرح بالعربى بالصور
يكون مبسط عشان اعرف انزل نسخة واسطبها وشكرا
جدااا اللى يتعب معايا ويساعدنى بجد
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
ياسمير النسخه مساحتها كبيره جدا
اشتريها من اي مكتب كمبيوتر

وشوف انتا عايز شرح الاكس بي ولا السفن
 
أعلى