عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

إيمليــآ

نحوكـ عيّني ..♥
عضو مبارك
إنضم
21 يونيو 2012
المشاركات
3,792
مستوى التفاعل
1,128
النقاط
0
الإقامة
عآلمى آلخـآص ..~
يس تخمينك صحيح

===============

وكمان الميموري عندك 4جيكا
لازم 6 جيجا
ودة برده بيعمل تقل بالجهاز لو اقل من المطلوب
طب أنآ ممكن أغير آلكآرت وأزود آلرآمآت ..؟
ولآ كدآ محتآجة أغير آلجهآز كله






.،
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
لا ازاي تغيري الجهاز كله

الرامات مش عايزين غيار
يوجد ميموري كارت قطعة 2جيكا تزود على الجهاز يعني بيبقى ليها مكان
اتنين جيكا ميموري ثمنهم عندنا حوالي 28 دولار يعني حوالي 190 جنيه


ودول سهلين انتي وواقفة عند البياع او المحل بينزلهم بدقائق
ومش تسيبي الجهاز عنده
ممكن يبدلك القطع الاصلية الباقية اللي هيا عندك مثلاً زي الهارد ديسك
الى اخره
 

إيمليــآ

نحوكـ عيّني ..♥
عضو مبارك
إنضم
21 يونيو 2012
المشاركات
3,792
مستوى التفاعل
1,128
النقاط
0
الإقامة
عآلمى آلخـآص ..~
لا ازاي تغيري الجهاز كله

الرامات مش عايزين غيار
يوجد ميموري كارت قطعة 2جيكا تزود على الجهاز يعني بيبقى ليها مكان
اتنين جيكا ميموري ثمنهم عندنا حوالي 28 دولار يعني حوالي 190 جنيه


ودول سهلين انتي وواقفة عند البياع او المحل بينزلهم بدقائق
ومش تسيبي الجهاز عنده
ممكن يبدلك القطع الاصلية الباقية اللي هيا عندك مثلاً زي الهارد ديسك
الى اخره
تمآم بس تغيير آلرآمآت كفآية علشآن آلجهآز مآيبقآش بطئ مع آلبرنآمج ..؟
, كآرت آلشآشة مش محتآج يتغير هو كمآن ..؟

وميرسى أوى كليمو على تعبكـ





.،
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
الميموري مش تبديل بيزيد عليها قطعة حجمها 2 جيكا
هناك قطع 4 وهناك قطع 2 جيكا
وهناك قطع 1 جيكا
بيزودلك 2 جيكا
عادة الاجهزة بيجي فيها مكان تاني تحسباً للزيادة
============================
النيفيديا حتما عايزة تبديل او بالاحرى زود
انا ركبت كارت نيفيديا من مدة عندنا ثمنها 70 دولار 1 جيكا
 
التعديل الأخير:

إيمليــآ

نحوكـ عيّني ..♥
عضو مبارك
إنضم
21 يونيو 2012
المشاركات
3,792
مستوى التفاعل
1,128
النقاط
0
الإقامة
عآلمى آلخـآص ..~
الميموري مش تبديل بيزيد عليها قطعة حجمها 2 جيكا
هناك قطع 4 وهناك قطع 2 جيكا
وهناك قطع 1 جيكا
بيزودلك 2 جيكا
عادة الاجهزة بيجي فيها مكان تاني تحسباً للزيادة
============================
النيفيديا حتما عايزة تبديل
انا ركبت كارت نيفيديا من مدة عندنا ثمنها 70 دولار 1 جيكا
تمآآم كدآ فهمت إللى هعمله
ميرسى أوى :)




.،
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
ممكن اقول مشكلة عندي ؟!؟

لما اجي انزل حاجة من الـStore بتاع اللاب توب

بيجيلي كدة


6684660278.png




و احياناً كدة

6262079030.png



حد يعرف الحل ؟!؟

 

mido_alex

New member
عضو
إنضم
1 ديسمبر 2008
المشاركات
131
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
سلام المسيح .. يا جماعة لو سمحتم عندى مشكلة فى اللاب بتاعى انه مش بيشغل امتداد MP4 خالص .. حاولت بكل الطرق انى اشغله مش راضى خالص و نزلت كل الكودكس برضو مش شغال .. المسكلة دى تتحل ازاى لو سمحتم ؟؟
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
ممكن اقول مشكلة عندي ؟!؟

لما اجي انزل حاجة من الـStore بتاع اللاب توب

بيجيلي كدة


6684660278.png




و احياناً كدة

6262079030.png



حد يعرف الحل ؟!؟


اولا زي ايه حاجة من الستور
تانياً
انت لسا على الويندوز 8؟
اللي عاملك مشاكل ومبطء الجهاز
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
سلام المسيح .. يا جماعة لو سمحتم عندى مشكلة فى اللاب بتاعى انه مش بيشغل امتداد MP4 خالص .. حاولت بكل الطرق انى اشغله مش راضى خالص و نزلت كل الكودكس برضو مش شغال .. المسكلة دى تتحل ازاى لو سمحتم ؟؟


و نزلت كل الكودكس
انت منزل ايه ؟؟

وهل منزل دة K-Lite Codec Pack

وايضاً الفلاش بليير
وملاحظة لو منزل الفلاش بليير
كل (متصفح) (وويندوز) لهم فلاش مختلف عن التاني
flash_player
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines


اولا زي ايه حاجة من الستور
تانياً
انت لسا على الويندوز 8؟
اللي عاملك مشاكل ومبطء الجهاز

اولاً : كل البرامج و اللعب

كل حاجة

مفيش حاجة راضية تنزل

ثانياً : لأ

غيرت الويندوس بويندو 63 بت

بس المرة ديه وديته لديل نفسه

مش اي مهندس و خلاص​
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON


اولاً : كل البرامج و اللعب

كل حاجة

مفيش حاجة راضية تنزل

ثانياً : لأ

غيرت الويندوس بويندو 63 بت

بس المرة ديه وديته لديل نفسه

مش اي مهندس و خلاص​


انا ما زلت عند رأيي
الويندوز 8 لا يناسب اللابتوب بتاعك
اثباتاً لذلك
الويندوز 8 لو كان مناسباً لجهازك
لأصبح بالعكس مشاكلك تحل تلقائياً
فبمجرد ان كل شيء واقف عندك تقريباً منتظر ايه؟؟

انا معكانه ال 8 عظيم لكن ليس ملائماً لجهازك
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
بكل الاحوال سأرسل لك برنامج لصيانة الويندوز برنامج خارق

لما تسطبه ها يطلب منك تسمحله يعمل ابديت وافق
طبعاً بعد ان تكون قد ادخلت الرقم السري
ارسله على الخاص
هنا ممنوع لانه معاه باس والشرح موجود هنا
شرح تشغيله
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines



انا ما زلت عند رأيي
الويندوز 8 لا يناسب اللابتوب بتاعك
اثباتاً لذلك
الويندوز 8 لو كان مناسباً لجهازك
لأصبح بالعكس مشاكلك تحل تلقائياً
فبمجرد ان كل شيء واقف عندك تقريباً منتظر ايه؟؟

انا معكانه ال 8 عظيم لكن ليس ملائماً لجهازك

Dell نفسها قالتلي ان اللاب بتاعي مبرمج علي 8

لما كنت بستلم اللاب سألت اذا كان فيه ويندوس ولا لأ

قالولي ل نزلو ويندوس 8

قولتلهم اني عايز 7 لأني مش بفهم في 8

قالولي انه مش متبرمج علي 7
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
بكل الاحوال سأرسل لك برنامج لصيانة الويندوز برنامج خارق

لما تسطبه ها يطلب منك تسمحله يعمل ابديت وافق
طبعاً بعد ان تكون قد ادخلت الرقم السري
ارسله على الخاص
هنا ممنوع لانه معاه باس والشرح موجود هنا
شرح تشغيله

هتبعتلي اللينك علي الخاص !!
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
بص
11111111111111
التانية على الشمال
تدوس عليها
وتحط ها يطلب من تحط مواصفات جهازك والنت عندك
عشان يسرعلك الجهاز والنت
222222222222222222
في 4 اخطاء افتحها
وهو بوريك اياها واحدة واحدة
وبيقولك تعمل ايه
ولو ما عرفتش قولي طالب منك ايه
وانا اقولك
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
وبعد ما تخلص
بعد ما تخلص من الواجهة

تنفذ الشرح هنا
#297 #297
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
مش فاهم اخر سؤالين !!
 
أعلى