يس تخمينك صحيح
===============
وكمان الميموري عندك 4جيكا
لازم 6 جيجا
ودة برده بيعمل تقل بالجهاز لو اقل من المطلوب
طب أنآ ممكن أغير آلكآرت وأزود آلرآمآت ..؟
ولآ كدآ محتآجة أغير آلجهآز كله
.،
ولآ كدآ محتآجة أغير آلجهآز كله
.،
يس تخمينك صحيح
===============
وكمان الميموري عندك 4جيكا
لازم 6 جيجا
ودة برده بيعمل تقل بالجهاز لو اقل من المطلوب
لا ازاي تغيري الجهاز كله
الرامات مش عايزين غيار
يوجد ميموري كارت قطعة 2جيكا تزود على الجهاز يعني بيبقى ليها مكان
اتنين جيكا ميموري ثمنهم عندنا حوالي 28 دولار يعني حوالي 190 جنيه
ودول سهلين انتي وواقفة عند البياع او المحل بينزلهم بدقائق
ومش تسيبي الجهاز عنده
ممكن يبدلك القطع الاصلية الباقية اللي هيا عندك مثلاً زي الهارد ديسك
الى اخره
الميموري مش تبديل بيزيد عليها قطعة حجمها 2 جيكا
هناك قطع 4 وهناك قطع 2 جيكا
وهناك قطع 1 جيكا
بيزودلك 2 جيكا
عادة الاجهزة بيجي فيها مكان تاني تحسباً للزيادة
============================
النيفيديا حتما عايزة تبديل
انا ركبت كارت نيفيديا من مدة عندنا ثمنها 70 دولار 1 جيكا
ممكن اقول مشكلة عندي ؟!؟
لما اجي انزل حاجة من الـStore بتاع اللاب توب
بيجيلي كدة
![]()
و احياناً كدة
![]()
حد يعرف الحل ؟!؟
سلام المسيح .. يا جماعة لو سمحتم عندى مشكلة فى اللاب بتاعى انه مش بيشغل امتداد MP4 خالص .. حاولت بكل الطرق انى اشغله مش راضى خالص و نزلت كل الكودكس برضو مش شغال .. المسكلة دى تتحل ازاى لو سمحتم ؟؟
اولا زي ايه حاجة من الستور
تانياً
انت لسا على الويندوز 8؟
اللي عاملك مشاكل ومبطء الجهاز
اولاً : كل البرامج و اللعب
كل حاجة
مفيش حاجة راضية تنزل
ثانياً : لأ
غيرت الويندوس بويندو 63 بت
بس المرة ديه وديته لديل نفسه
مش اي مهندس و خلاص
انا ما زلت عند رأيي
الويندوز 8 لا يناسب اللابتوب بتاعك
اثباتاً لذلك
الويندوز 8 لو كان مناسباً لجهازك
لأصبح بالعكس مشاكلك تحل تلقائياً
فبمجرد ان كل شيء واقف عندك تقريباً منتظر ايه؟؟
انا معكانه ال 8 عظيم لكن ليس ملائماً لجهازك
بكل الاحوال سأرسل لك برنامج لصيانة الويندوز برنامج خارق
لما تسطبه ها يطلب منك تسمحله يعمل ابديت وافق
طبعاً بعد ان تكون قد ادخلت الرقم السري
ارسله على الخاص
هنا ممنوع لانه معاه باس والشرح موجود هنا
شرح تشغيله
يس لانه هنا ممنوع دوليا نحط برنامج فيه باس
هتبعتلي اللينك علي الخاص !!
يس لانه هنا ممنوع دوليا نحط برنامج فيه باس
بيوقفوا المنتدى او بيتضرر المنتدى