عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا مايكل عضو جدبد هنا يا جماعة و دى اول مشاركة ليا انا حبيت اشترك فى المنتدى الجميل دة عشان اقدر افيد الاعضاء باى حاجة و الموضوع دة يا جماعة عشان اى حد عندو مشكلة فى الكمبيوتر ( برامج , صيانة , نتورك ) يقولها لى و انا بقدرة ربنا احلها و الموضوع متجدد و انا هاتبع الموضوع كل يوم و سلامى لكم جميعا​

انا واضع اسمه:دائما يطلب مني:server1 not found
وبيطلب :user name
لا اعلم ا>ا فيك تفيدني وشكرا" على كل حال
anti virus ...NOD32 ANTIVIRUS V3.0.551
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

على حسب ما اعتقد انت طالب الnod32 انة عندك مش بيعمل ابديت و بيقولك INSTER USERNAME
انت ممكن تحمل الnod32 من على اللينك دة و ادى و هتلاقى الusername و الpassword معاة​

Download
 

marinaatef

New member
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
21
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد: رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

انا مارينا انا لقيت علامة تعجب لونها اصفر بجانب universal serial bus controllers اعمل اية
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

بصى بقى انتى بتقولى ان الusb كانت شغالة و مرة واحدة مشتغلتش تانى انت هاتعملى زى ما انا بتقولك كدة هاتيجى على الكلمة اللى جنبها العلامة اللى لونها اصفر و تدوسى right click بالماوس و تختارى uninstall و بعد كدة هتلاقى كلمة فوق جنب كلمة file اسمها Action دوسى عليها و بعديها اختارى Scan for Hardware changes هايفتح صفحة دوسى Next هايشوف الدرايف بتاع الusb عندك على الجهاز لو قالك Can't install this Hardware قولى لى​
 

myname2010

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
30 مايو 2007
المشاركات
56
مستوى التفاعل
10
النقاط
8
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

ربنا يباركك الاخ (mambo) على مجهوداتك التى لا تبخل بها على احد

ممكن اطلب منك رد على سؤال لو سمحت:

انا عندى القائمة المختصرة (shortcut menu) اللي بتفتح عن طريق الكليك يمبن
لا تفتح كاملة الاختيارات ما فيهاش اختيار (new) و بعض الاختيارات الاخرى


47178834uf3.jpg


يا تري ايه السبب ؟؟
و ايه هو الحل لهذة المشكلة

اوعى تقولي نزل نسخة ويندوز جديدة !!!

ربنا يباركك
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

اولا لازم تعرف ان مفيش حاجة اسمها ننزل ويندوز جديدة عشان نحل مشكلة​

المشكلة اللى عندك دى من نسخة الويندوز نفسها لان اللى عملها شال قائمة الnew

انت ممكن لو دخلت على الMy Computer و بعدين DeskTop و عملت right click هتلاقى الNew

موجودة زى كدة​

12mb1.jpg


لو عايز تجبها بقى على الdesktop هاتنزل البرنامج دة



بعد ما تصطب البرنامج و تفتحو تختار Customize Windows

13nn8.jpg

و تختار Tuneup System Control

14hl9.jpg

بعد كدة تختار File Types و بعديها New Menu

15np7.jpg


شايف بقى البوكس اللى تحت دة مكتوب علية Show the new submenu شيل العلامة من علية

و دوس Apply و بعدين رجع العلامة تانى و دوس Apply تانى
 

myname2010

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
30 مايو 2007
المشاركات
56
مستوى التفاعل
10
النقاط
8
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

انا عندى برنامج tuneup utilities 2006

بالفعل عاد اختيار new الى القائمة المختصرة

اشكرك
 

marinaatef

New member
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
21
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا مارينا بعد ما بدوس scan for hardware changes تظهر رسالة بجانب الساعة تحت عند tool bare بتقول aproplem occured during hardware installition your new hardware may not work proplely
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا مايكل عضو جدبد هنا يا جماعة و دى اول مشاركة ليا انا حبيت اشترك فى المنتدى الجميل دة عشان اقدر افيد الاعضاء باى حاجة و الموضوع دة يا جماعة عشان اى حد عندو مشكلة فى الكمبيوتر ( برامج , صيانة , نتورك ) يقولها لى و انا بقدرة ربنا احلها و الموضوع متجدد و انا هاتبع الموضوع كل يوم و سلامى لكم جميعا​

:Love_Letter_Open:الرب يفيك اتعابك اخي مامبو
انت لقد دخلت موقع النود 32 انما لم اعرف كيفية التحميل
اكبس على ال freeفلا يتحرك شيء او تبرم وترجع لنفس
المكان.
على كل انا افضل ال nodلانه خفيف على الجهاز وبسسب
هذا, نزلت على الجهاز kaspersky 0.0.125
واخبرك انني متجدد بال نت انما عندي خبرة بصيانة وتركيب
اجهزة الكومبيتر,وهاوي تجميع بروغرامات مع مفاتيحهم
ما عدا النود32 ,ولاكن اذا احد طلب مني اي برنامج
لا اعرف كيف اوصله اليه على النت,
يعني عنيدي كل انواع الانتي فايروس مع 10 dvd
من كافة البرامج المنوعة الجديدة مع الكرك
انما لا اعرف كيف افيد غيري لاني كما قلت في البداية
لا اعرف كيفية ايصالهم, المطلوب منك لو سمحت ان
تدلني على الطريقة بشكل واضح
الرب يباركك وينور حياتك:Love_Letter_Send:
اخوك كليم

 

amjad-ri

مشرف
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2007
المشاركات
6,462
مستوى التفاعل
35
النقاط
0
الإقامة
ليس من شانك
ممكن اطلب برامج لفتح اكثر من msn

و برامج اكثر من yahoo
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

اولا انا اسف على لينك الNod 32 و ادى لينك تانى شغال كويس اوى​



بص بقى انت دلوقتى مثلا عايز ترفع برنامج اسمة Internet Download Manager بص بقى ازاى

1234wx3.jpg
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

انت لازم تقولى على الVersion اللى عندك عشان اقدر اجبلو كراك على العموم انا جبتلك اخر نسخ بالكراك يفتح اكتر من مسنجر​

livemessengerlogoth2.gif

Download


Patch


cwusso62fyedtl6bwu7y.jpg

Download


 

amjad-ri

مشرف
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2007
المشاركات
6,462
مستوى التفاعل
35
النقاط
0
الإقامة
ليس من شانك
شكرا ليك يا ممبو

الياهو شتغل عندي
لكن الmsnلا اعرف لماذا لم يعمل
سلام المسيح
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

ولا تزعل يا سيدى ادى واحد تانى جربو هايشتغل معاك​

Download


Patch
 

amjad-ri

مشرف
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2007
المشاركات
6,462
مستوى التفاعل
35
النقاط
0
الإقامة
ليس من شانك
انا اسف اتعبتك معي

هل يمكنك ان تفسر كيف انصبو

شكرا جزيلا

الرب يباركك على كل الي بتعملو
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

دة سهل جدا انت فك الضغط بتاع الWindows Live Messenger و سطبو عادى جدا و بعد كدة فك ضغط ملف الPatch و شغلو و اتاكد انك قافل المسنجر و اختار زى الصورة دى كدة بالظبط عشان تفتح اكتر من مسنجر دوس Next لحد ما تجيب اخر صفحة و اختار Polygamy و بس كدة​

235136lm9.jpg


و لو مكنتش عارف تفك الضغط انت لازم تستعمل برنامج اسمة Winrar و تحملو من هنا Download
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
انا مايكل عضو جدبد هنا يا جماعة و دى اول مشاركة ليا انا حبيت اشترك فى المنتدى الجميل دة عشان اقدر افيد الاعضاء باى حاجة و الموضوع دة يا جماعة عشان اى حد عندو مشكلة فى الكمبيوتر ( برامج , صيانة , نتورك ) يقولها لى و انا بقدرة ربنا احلها و الموضوع متجدد و انا هاتبع الموضوع كل يوم و سلامى لكم جميعا​


:Love_Letter_Send:اخي مامبو
اولا مشكور لقد بعثت بعة بروغرامات للاصحاب بالطريقة الي اعطيتني اياها.
انما لا اعرف اذا كنت قد عملت شي غلطة لاني حملت عدة بروغرامات . فصرت اذاحاولت ادخل
على النت بواسطة فاير فوكس او انترنيت اكسبلور فان التعبئة التي نلااها تحت تصل الى
النصف وتبقى هكذا حتى لو تركتها شاعة حتى الويندو لايف ايضا لا يدخل.
وانا واضع 2 ووندو واحد على الCواخر على الD ولولا هذا لما استطعت ان اكلمك الان.كنت سأعملو فورمات للC انما احببت ان استشيرك اولا",

C عليه معلومات اوي وحا اضطر اشتغل فيه يومين اذا بدي اعملوا فورمات
لاكن اذا كان لا بد من ذلك فما باليد حيلة.
ملاحظة:ويندو لايف لما بحاول اد\خل فيه بياخدني على الtroubleshoot.بيعطيني اشعار
ip منو موجود.
عمتعبك معانا ولنك تقرأ رسالة متل دي لهو قصاص .
ربنا يباركك ويفيك تعبك وشكرا" على كل شيء:Love_Letter_Open:
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

ياريت ايملك عشان الموضوع دة شكلو هايطول و انا معاك ايميلى rambonike********.com
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

Rambonike على الهوتميل
 

mambo

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2007
المشاركات
52
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

هو تقريبا انت مشتفتش الرسالة بتاعتى انا كنت مستنيك يمكن اقدر اساعدك على العموم انا مستنى ردك هنا تقولى عملت اية​
 
أعلى