صور تدل علي محبة المسلمين لينا

basem shweke

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
109
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
طبعا ربنا موجود
انت دعوتني ان ادعوا المسيح خاتصي كما تدعوا
اسح لي يااخي ان تجرب صلاة المسلمين يا اخي جربها
اتوضى وصلي وادعوا الله سبحانه وتعالى ان ينير لك الطريق
بس بنفس صادق لمعرفه الحقيقه جرب مش حتخسر حاجه يا اخي اثناسيوس
السلام ختام
 

basem shweke

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
109
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اما بنسنه لاسئلة زكريا والله كلها ردوا عليها المسلمين
السلام ختام
 

rania-grg

New member
عضو
إنضم
12 ديسمبر 2006
المشاركات
238
مستوى التفاعل
3
النقاط
0
(الله يدافع عنا ونحن صامتون).
صمتنا ليس خوف ولكن الصمت هو ضغط على السماء لكى تتكلم....وعندما تتكلم السماء فسوف لايكون وجود لهؤلاء الذين يسيئون لرب المجد.
 

michaeltalat307

New member
إنضم
12 فبراير 2007
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
9 صفحات بقرا فيهم من الصبح حرام عليكم بجد انا داخل افرفش علي النت نكدتوا عليا :ranting:
ليا اكتر من 3 ساعات بقرا كل اللي كتبتوه والردود والمشكله ان كل رد اقراه ابقي عايز اقتبس منه كلام عشان ارد عليه بس هقتبس من ايه ولا ايه
في ايه يا ناس احنا عايشين مع بعض كل ده وكل واحد فينا شايل للتاني سكينه ورا ضهره:t32:
كل واحد عايز فرصه لو جاته هيضرب ياه احنا وصلنا لكده
لاء بصراحه برافوا عليكم كل واحد فيكم بيتفنن ازاي يوضح كرهه للتاني ونجحتوا وعن جداره لاء وايه كمان تحت قياده حكيمه من المشرفين اللي هنا هما بصراحه بذلوا مجهود رائع مش بس عشان يوضحوا الكرهه اللي جوا اللي بيتكلم ويستفزوه اكتر لاء دول كمان ايجابيين سايبين العمليه تمام والسايب في السايب تعالي وادخل واقرا واتعلم ازاي تكره هههههههههه وعجبتني اوي حكايه فلان عضو مطروض لقله الادب وسايبين قله الادب او اللي هما شايفينها قله ادب لاء حد عايز يقراها بردو عشان يتعلم يكرهه
ونعم المشرفين والله
قال جبتك يا عبد المعين عشان تعيني لقيتك يا عبد المعين عايز تنعان:a82:
ما علينا بقولكوا ايه الكلمتين دول كتبهم نزار يعني فكروا فيهم شويه
علي فكره انا قبل ما اقرا لنزار واحبه يعني عليا الطلاق ما كنت اعرف هو مسيحي ولا مسلم جنس مله امه ايه بس قريتله عشان اللي هو كاتبه هاه فاهميني اللي كتبه اجبرني اني اقراله واحترمه
ماشي
اسمعوا يكش يتمر:ranting:
خمسه الاف عام ونحن في السرداب
ذقوننا طويله نقودنا مجهوله عيوننا مرافء الذباب
يا اصدقائي.....
جربوا ان تغسلوا افكاركم
وان تغسلوا الاثواب.
يا اصدقائي.........
جربوا ان تقرؤا كتاب
ان تكتبوا كتاب
ان تزرعوا الحروف والرمان والاعناب
ان تبحروا يوما الي بلاد الثلج والضباب
فالناس يجهلونكم خارج السرداب
الناس يحسبونكم نوعا من الذئاب
يا رب نفكرشويه في الكلمتين دول علي فكره انا عمري ما شاركت في منتديات بدخل اخد اللي عايزه واتكل علي الله بس اعمل ايه انتوا شلتوني لدرجه اني معرفتش اسكت يلا اهي مره ومش هتتكرر باي يا ناس
 

نانسى احمد

New member
عضو
إنضم
10 فبراير 2007
المشاركات
114
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اختى التاريخ يثبت ذلك المحبة وايضا القران بتاعك بيثت كدة يدفعون الجزية عن يد وهم صاغرون وفى النهاية عجبى ع هذا الحب لكن اردد دائما .............( ربنا موجود )

الجزية اللى كنتم بتدفعوها كنا كمان احنا بندفع الزكاة زيكم بالظبط............يعنى اختلاف اسامى بس.
 

ابن الشرق

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
905
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
ممكن توضيح اوجه التشابه بين الجزية و الزكاة و طرق حسابهم و سبب جمعهم و طرق عقاب المخالف
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
طبعا ربنا موجود
انت دعوتني ان ادعوا المسيح خاتصي كما تدعوا
اسح لي يااخي ان تجرب صلاة المسلمين يا اخي جربها
اتوضى وصلي وادعوا الله سبحانه وتعالى ان ينير لك الطريق
بس بنفس صادق لمعرفه الحقيقه جرب مش حتخسر حاجه يا اخي اثناسيوس
السلام ختام

الله موجود دائماً للمعونة ، يهيء الملجأ والأمان والسلام ، فقدرة الله كامله ونصرته أكيده ولن يتخلى عن انقاذ من يحبونه .

الذي أنقذنا ((ماضي )) وينقذنا (( الحاضر )) وسينقذنا (( المستقبل)) والماضى + الحاضر + المستقبل = يسوع رب المجد الذى فدانى وفداك والرب قريب لمن يدعوة وباختصار الحقيقة هى = يسوع وهو الذى انار لى الطريق وانا اصلى من اجلك ومن اجل كل مسلم ان ينير الرب يسوع عليك لتعرف الحق وتتبع الحق والحق سوف يحررك
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
اما بنسنه لاسئلة زكريا والله كلها ردوا عليها المسلمين
السلام ختام

اعرف الحق .... اتبع الحق .... والحق يحررك :Love_Mailbox: اما بالنسبة اسمح لى لم اجد اجابة لكن اريد من حضرتك بعض الاجابات فقط وليس كل الاجابات ولكن اريد الاجابة بالدليل والبرهان والرب معاك لك احترامى وتقديرى
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
ممكن توضيح اوجه التشابه بين الجزية و الزكاة و طرق حسابهم و سبب جمعهم و طرق عقاب المخالف .... اضم صوتى لصوتك عزيزى ابن ال:Love_Mailbox: شرق ومنتظر الاجابة
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
الجزية اللى كنتم بتدفعوها كنا كمان احنا بندفع الزكاة زيكم بالظبط............يعنى اختلاف اسامى بس.

اين المحبة فى الاسلام وما معنى التوبة 29 ارجو توضيح ؟
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
الجزية اللى كنتم بتدفعوها كنا كمان احنا بندفع الزكاة زيكم بالظبط............يعنى اختلاف اسامى بس.

وهل يا اختى العزيزة المسلمين يدفعون الزكاة وهم صاغرون ؟؟؟؟؟ وانتى تعلمى ما معنى صاغرون وعجبى
 

torbidooooo

New member
إنضم
19 فبراير 2007
المشاركات
14
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
ياريت تبقوا تشتروا الكتب ده وتقروها وتبقوا تتكلموا

بلاش كلام من غير ماتشوفوا فيها ايه
 

ماجد رؤوف زاهر

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
155
مستوى التفاعل
8
النقاط
0
حزن واسى

هذا لايدل الا على عدم احترام الاخر وان هذه الكتب تنشر دون مراجعه من الجهات المختصه
او فى ما تحتويه هذه الكتب كذلك اختيار العناوين الى تسير الى الاشمئزاز ولفت الانظار لها
حتى تحقق نسبة مابيعات والمستفاد هنا هو الناشر دون شك ودون مراعاه لمشاعر الاخرين
الرب يدافع عنكم وانتم صامتون
55aa1154ac.gif
[/url][/CENTER][/IMG]
5377deaec0.jpg
[/url][/CENTER][/IMG]
مع تحيات اولاد الفادى
 

newman_with_jesus

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
1 يونيو 2007
المشاركات
560
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
اعيش في ارض غريبة منتظرا مجيء الرب
رد على: صور تدل علي محبة المسلمين لينا

الاخوة الافاضل
هذه الكتب هي رد على كلام ابونا زكريا وانا انصح كل مسيحي ان يقرأ هذه الكتب لكن كيف يقراها
اولا يقراها بروح الصلاة ثانيا الرب يسوع قال فتشوا الكتي لان لكم فيها حياة
 
أعلى