صور تدل علي محبة المسلمين لينا

girgis

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
147
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
ciro shubra
انا من شبرا الخيمة واللى منكم فى مصر اكيد يعرف يعنى ايه شبرا لما شفت الصور وقرات الردود قلبى ولع نار ونفسى انزل الشارع واتخانق واضرب كل شخص مسلم :spor22: وده مش غريب على بتوع شبرا بس لما فكرت تردد داخل قلبى هذه الاية سوف يكون لكم ضيق فى العالم لكن ثقوا انا قد غالبت العالم وعوز اقول حاجه من غير ماحد يقول عليا مجنون هى دى الضايقه الذى تكلم عنها يسوع واللى هيثق فى يسوع بانه غلب العالم هو كمان هيغلب واللى هيعمل زى مانا كتبت فى الاول هيخسر عارفين ليه لان هى ديه امنيت ابليس بان ننسى كلمات الكتاب المقدس ونطيع الافكار الذى يزرعها ابليس داخل اذهنا وبكده هوالكسبان ولكن اللى عوز العلاج يردد دايما هذه الايه فى كل وقت :yahoo: الذى فينا اعظم من الذى فى العالم
 

فلسطينية

New member
إنضم
5 فبراير 2007
المشاركات
36
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
فلسطين
اين هى المحبة عندى دلائل وقصص حقيقية تدل ع محبة الاخوة المسلمين لنا وما اكثر هذة القصص التى تدل ع هذا الحب ومنها اختطاف البنات المسيحيات واجبرهم ع اعتناق دين الاسلام وعجبى ع هذا الحب ........... ولكنى دائما اردد قول قداسة البابا شنودة الثالث .. ربنا موجود

هذا كذب ما عمرو حد خطف بنات علشان يعتنقن الاسلام احنا بنهدي وبس بس ما بنجبر حد هذا كذب وانتو من شدة كرهكم للاسلام بتالفو قصص علشان تمنعو الناس من اعتناق الاسلام
 

فلسطينية

New member
إنضم
5 فبراير 2007
المشاركات
36
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
فلسطين
انا من شبرا الخيمة واللى منكم فى مصر اكيد يعرف يعنى ايه شبرا لما شفت الصور وقرات الردود قلبى ولع نار ونفسى انزل الشارع واتخانق واضرب كل شخص مسلم :spor22: وده مش غريب على بتوع شبرا بس لما فكرت تردد داخل قلبى هذه الاية سوف يكون لكم ضيق فى العالم لكن ثقوا انا قد غالبت العالم وعوز اقول حاجه من غير ماحد يقول عليا مجنون هى دى الضايقه الذى تكلم عنها يسوع واللى هيثق فى يسوع بانه غلب العالم هو كمان هيغلب واللى هيعمل زى مانا كتبت فى الاول هيخسر عارفين ليه لان هى ديه امنيت ابليس بان ننسى كلمات الكتاب المقدس ونطيع الافكار الذى يزرعها ابليس داخل اذهنا وبكده هوالكسبان ولكن اللى عوز العلاج يردد دايما هذه الايه فى كل وقت :yahoo: الذى فينا اعظم من الذى فى العالم

انو كتاب مقدس الي بتحكي عليه الانجيل هههههههههههه حبيبتي الانجيل محرف ولي كاتبو بشر وفي كثير تناقضات وشي ما بدخل المخ والبابات الي عندكم بضحكو عليكم ضحك يعني يوم يقولولكم اذا بتعترف بالذنب للبابا ربنا بغفرلكم شو هالهبل بس احنا يوم نعمل شي بغضب ربنا بنستغفر ربنا وبنصلي فكري فيها
 

mars666

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
20 يناير 2007
المشاركات
106
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
في ارض الخراب " اليمن "
السلام عليم ورحمة الله

يا ابن العم يا Coptic Man


في كتب مسيحه ضد الاسلام ايضا فلا تنساء
 

حمامة الحرم

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
59
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هذا الصور صور كتب وما فيها من محتوى هو راجع و مردود الى صاحبه و مؤلفه و ليس الى كل المسلمين

يعني ما احد جبر الناس تقرا هالكتب الي عندو فضول راح يقراها

و كما ذكر الاخ في كتب ضد العرب و ضد المسلمين و ضد الدولة

يعني وجود هالكتب هو دليل على حرية الراي في البلد ما دامت لا تضم الا استهزاء او افتراء على الدين المسيحي و قلة ادب

يعني في حدود ابداء الراي بالدليل و البرهان تماما كما في هذا المنتدى

هذا رايي
 

حمامة الحرم

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
59
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
قصدي ان لكل انسان له الحق بعمل دراسة علمية بدون افتراء او استهزاء بعقائد الناس وخاصة الاديان السماوية
 

Bino

المحتمى فى دم المسيح
عضو مبارك
إنضم
22 أكتوبر 2006
المشاركات
558
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
الإقامة
away of Jerusalem
أين الأقباط ؟
كفاكم سكوتاً للمستعمر
و صلواتى لكل هذا الشعب العظيم و المبارك جداً الذى عشت بينه معظم حياتى
 

basem shweke

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
109
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
يا صديقي هناك متطرفين من كلا الاتجاهين
واجبنا ان لا ننجر ورائهم لانو هذا الي بدهم اياه
بنسبه لكلامك (فضح شيطان الاس.....) فاني اضعكة مع غاوي الفتن والتحريض على الاخر
زيك زي زكريا بطرس اقسم انه كذاب اقلك يبعتلي لاي مكان ويوجهلي دعوه عبر البريد الالكتروني الموجود
عند ادارة المنتدى واني على استعداد ان احاوره وابين كذبه خلال دقائق ولاكن على شرط ان يكون البث مباشر في اي محطه هوه عاوز اما بنسبه للكتب فاني استنكرها بشده
واطالب بسحبها من الاسواق اذا لم تسحب
يا اخي انت انسان وانا انسان انت لك مشاعر وانا لي مشاعر
والله لو انو الامر بيدي لن اسمح بهذه الكتب ولا بحلقات زكريا بطرس
لانها تدعوا الى الحرب الاهليه لا سمح الله
السلام ختام
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
:a82: اسمح لى ان اضحك هل انت ع استعداد للرد ع القمص زكريا بطرس لماذا تتردد اذن البلتوك موجود وغرفة القمص زكريا بطرس موجود وهو بيكون موجود لو انت واثق من نفسك استعد وادخل للمناظرة يا شاطر واللى هو كلام فى كلام او جاوب ع الاسئلة المطروحة فى المنتدى لكنى ادعوك ان تصلى لكى ينير الرب يسوع عليك بنورة العجيب والحياة الجديدة ولماذا الخوف اعلم ان الحقيقة مرة ولكن الرب قريب لمن يدعوة ولنا بالمسيح ثقى كثيرة انا فى انتظار ردك ومنتظر مشاهدة اجابتك ع الاسئلة المطروحة فى المنتدى شكرا لمحبتك والرب معك :Love_Mailbox:
 

nazehhy

New member
إنضم
3 ديسمبر 2006
المشاركات
22
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
السلام والنعمة يااخي هاتسحب الكتب من السوق ازاي ودة هو الحل تعرف الحل اية انك تصلي لربنا يفهمك الحقيقة ويدلك المهم انك تكون صادق مع نفسك دا خلاص نفس والنفس غالية جداوالهلاك مش للانسان بل للشيطان واوعي تفكر انني متعصب دي افكارك وانت حر في حياتك وربنا يباركك المهم مش ابونا زكريا والا غيرة المهم انك ماجربتش حلاوة المسيح والسلام اللي بيعطية لاولادة
 

basem shweke

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
109
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ال البال توك ال
لا والله الى على الهوى
والسلام ختام
 

basem shweke

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2007
المشاركات
109
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
كل ما واحد دخل للبال توك بشتموا بيغيروا الحقائق لا مش كلامي
على الفاضي
على قناه محايده او القناه بتاعته وعلى الهواء مباشره
هذه شروطي وانا موافق على شروطه سلفا في ضمن المعقول
الزلمه والصادق بيروح لناس مش شرطه انو الناس اتروحلوا
بتخباش واني اصلي كل يوم خمس مرات وادعوا لك خمس مرات بليوم
انا مستني الرد يا زكريا ال زكريا ال
والسلام ختام
 

نانسى احمد

New member
عضو
إنضم
10 فبراير 2007
المشاركات
114
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا مش هرد غير بجملة واحدة بس ........
ياجماعة والله العظيم احنا بنحبكم وبنحترمكم جداااااااااااااااااااااااااا .........بلاش تخلونا نخسر بعض بسبب افعال قلة قليلة جدااااااااااااااااا.
 

+++حنين+++

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
7 ديسمبر 2006
المشاركات
201
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
مفيش كلام يتقال الا ان عندنا رب كبير عظيم
وهو قادر يحافظ على ولاده ويثبت انه اعظم اله فى الكون
+++ حنين +++
 

المسيح هو الله

New member
عضو
إنضم
30 يناير 2007
المشاركات
117
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الكتاب المقدس على مر العصور تعرض للحروب من كل الاتجاهات ولكنة صامد لانة كتاب الله
 

ابن الشرق

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
905
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
انا احب ان اضع تعليقا و لو متأخر

من المسؤول عن طباعة و تمويل هذه الكتب التي تملأ الشوارع و المكتبات في كل البلاد العربية ؟؟
ما الدافع لطبعها ؟؟

هذه الكتب التي تسيئ الينا من كل الجوانب تتحدث عن ارتباط المسيحية بالوثنية و كلها افتراءات


كتب من ملحدين في اميركا

او كتب مترجمة عن كتب روسية منقرضة في زمن الالحاد و الشيوعية الآن تترجم الى العربية ؟ لماااااااااذا ؟؟

طبعا هؤلاء الروس اكيد لهم زملاء روس و البان و من آسيا الوسطى ملحدين ينحدرون من اصول اسلامية و اكيد كتبوا عن الاسلام بنفس الطريقة............ لم لا تترجم كتبهم الى العربية و خصوصا الكتب المطبوعة في البانيا الشيوعية جدا!!!

هل الهدف من ترجمة هذه الكتب عن المسيحية هي من اجل نشر الاسلام .........؟؟

انها تنشر الالحاد بشكل غير مباشر ! لا تتعجبوا !!!!!!!!!!!

انها تساهم في نشر الفكر الالحادي

و المتطرفون يقبلون على شراءها و توزيعها


و مرة اخرى سينقلب السحر

كما تجرأ سلمان رشدي و كتب بحرية قليلا اهدر دمه

فهل من الممكن الحصول على كتابه في البلاد العربية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اكيد سيهدر دم البائع و الشاري و اتصور الاعدام عقوبته

لماذا حلال لكم منع هكذا كتب من الصدور و البيع و حرام علينا حتى دحضها؟؟؟

هؤلاء الكتاب يخدعوكم و سيحاسبون حسابا مرا يوم الدين

في النهاية كلنا اخوة

هذه المؤامرة الكبرى بنشر الفتنة و يجب دحضها من الجميع و نبذ التطرف

ماذا يريد هؤلاء ؟؟

الجواب عندكم
 

spider_oxxo

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
71
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
EgYpT
يا اخ تهامي هتتكلم با احترام ها نحط فوق راسنا وننقاشك

هتقل ادبك وتطول لسانك لن تجد نفسك الا خارج المنتدي ولا نريدك معنا مرة اخري

ولا تتحدث فيما لاتفقه فها انت بكل تبجح تتكلم عن اصل الديانة المسيحية وتتهمها بالوثنية

ليس هذا بمكان هذا الموضوع كي لا تشتته يمكنك فتح موضوع في قسم الشبهات وسوف تجد الرد المناسب لك بكل تفصيل

وياريت تكلمنا عن اصل رسولك محمد اصلي سمعنا كلام كدا مش ولابد

وسيبك من الحجر الاسود وبعدين نجيب تاريخة

بس بدال هو مش ليه لازمة زي ما انت بتقول ليه بتموتوا عليه وتبوسوه وتلفوا حواليه بالشكل ده
لو لاحظت حضرتك فإن العضو riyad هو اللي سب النبي " محمد " عليه الصلاة و السلام و بدأ بوصفه بأحط الألفاظ
و أظن إن مش حلال ليكم حرام علينا مع العلم بأن العضو تاهومي لم يسب النبي " عيسي " عليه السلام لأنه نبي الله و كلمته ألقاها إلي " مريـــم " العذراء عليها السلام
حاسب من هم علي ملتك و عودهم علي حسن الكلام و عندها فقط يحق لك مطالبة الغير بإحترامك و إحترام معتقداتك
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
انا مش هرد غير بجملة واحدة بس ........
ياجماعة والله العظيم احنا بنحبكم وبنحترمكم جداااااااااااااااااااااااااا .........بلاش تخلونا نخسر بعض بسبب افعال قلة قليلة جدااااااااااااااااا.

اختى التاريخ يثبت ذلك المحبة وايضا القران بتاعك بيثت كدة يدفعون الجزية عن يد وهم صاغرون وفى النهاية عجبى ع هذا الحب لكن اردد دائما .............( ربنا موجود )
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
ربنا موجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود :yaka:
 
أعلى