سماء منشقة من وٍكالة ناسا شيء غرٍيب

Coptic Man

ابن المـــــ†ـــــلك
مشرف سابق
إنضم
5 أكتوبر 2005
المشاركات
12,801
مستوى التفاعل
302
النقاط
83
الإقامة
Earth
اذا كان المسلمين المثقف منهم غير مقتنع بالاسلام

ولا بالقران الا قولي والنبي هو النسخة اللي معاك بتاعت القران اني نسخة بالضبط

والرسول صلعم شافها ؟ او اكدلكم اني ده الوحي

ولا الوحي نزل علي عمر ابن الخطاب

اللي بتقول اني الناس بتسمع وتقتنع ناس ايه وتقتنع با ايه

انا لو حضرتك اسئلة عن القرائن والاحاديث كلها هتاخد سنين ومش هتعرف اجابة

الا تاليف لايفيد ولا يسمن زي ما بيقولوا

وبعدين معلومة في ودنك كدا صغير الشعوب الغربية اخر ناس تبص علي الدين

يعني لا بتحارب الاسلام ولا بتحارب حاجة

اهم حاجة عندها اقتصادها ورفاهية شعوبها

يعني لو نص الاميركان او الاوربيين بقوا مسلمين مش هتفرق

ومش هيخبوا حاجة

اما اني الاسلام اكتر الاديان نموا

فاياسيدي ربنا يزيد ويبارك ويكتر كمان وكمان

اما نحن فالكتاب المقدس يقول لنا

" في العالم سيكون لكم ضيق ولكن ثقوا انا قد غلبت العالم "

" تكونون مبغضون من جميع الامم لاجل اسمي "

لم يقول لنا الكتاب اني المسيحية سوف تكون اكثر الديانات انتشارا

ولايحتاج الي ذلك وانما قال سوف يبشر بالكتاب المقدس في كل العالم

وبالفعل الكتاب المقدس ينتشر في كل العالم حتي في المملكة السعودية
 

باسم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
4 سبتمبر 2006
المشاركات
54
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هههههههههههههههه
من لا يقعتن بالاسلام فهو غير مسلم كذلك من لا يقتنع بالمسيحية فهو غير مسيحي
اما اسئلتك اتحداااااااااااااااااااااااااااك انت تقول احتاج الى سنين لاحضر لك الاجابات ولكن فم تجرب بعد فلنبدء وانا جاهز وان تأخرت فهذا لا يعني الاستسلام فاليوم عطلة وانا في دولة غربية وهو عيد العمال وغدأ سأعود الى عملي لكن ورب العزة لن اترككم قبل أن اثبت لكم ان الاسلام دين حق والله الموفق

واما ان المسيحية ستكون اكثر الاديان انتشاراً فهذه قناعتكم انتم وكلن منا له قناعة ولكن سنرى في النهاية من قناعته الصحيحة والاقوى

لا احد يكره المسيحين في العالم ولكن كل الامم تقريباً تتكالب علينا واولهم اليهود والنصارى ولاحظ ان في حرب لبنان الاخيرة لم تضرب الا المناطق السنية والشيعية يعني الاسلامية بشكل عام اما المناطق المسيحية لم يصبها اذى وهذا يعني الكثير

على كل حال أتحدااااااااااااااااااااااااااك امام الاعضاء في هذا المنتدى ولنرى اسئتلك ولكن نصيحة ان تحضر نفسك لاسئلتي التي لن تجد لها جواباً

بانتظار الاسئلة
 

Coptic Man

ابن المـــــ†ـــــلك
مشرف سابق
إنضم
5 أكتوبر 2005
المشاركات
12,801
مستوى التفاعل
302
النقاط
83
الإقامة
Earth
ههههههههههههههه

الجواب باين من عنوانه

طيب رد في الموضوع اللي انتا فيه الاول والثاني

وخلصهم وشوف هاتسد في الاسئلة الجاية ولا لاء

بدل ما انتا فاتح صدرك

ومش عارف ترد هناا

ياعم رووح
 

باسم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
4 سبتمبر 2006
المشاركات
54
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
طيب اطرح علي السؤال مرة ثانية لاني ما رح ارجع لاقرأ المشاركة من جديد لاجد السؤال

شيء مضحك دعني اضحك معاك
 
التعديل الأخير بواسطة المشرف:

عضوة جديدة

New member
عضو
إنضم
23 أغسطس 2006
المشاركات
135
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انا اضع لهم يااخت كاتيا اللينك بتاع القرأن الكريم بصوت احمد بن علي العجمي
ومشاري بن راشد العفاسي الحق نزل قبل مايتحذف
ارجو عدم الحذف لو اتحذفم دليل علي ضعفكم

***************

تم الحذف

ضعف ايه وكلام فاضي ايه ؟

انتي بتستهبلي !!

نعمله ايه القران ماهو المواقع مليانه بيه ويكفي الواحد يكتب اسمه في محرك البحث

كما انه ممنوع نشر لينكات لمواقع اخري كما وقعتي في تسجيل اشتراكك ام لاء تجيدين القراءة

لاحظي اننا رغم تجاوزات الكثيرة لم نقوم بطردك كما يفعل اي منتدي اسلامي

coptic man
 
التعديل الأخير بواسطة المشرف:

نور الهدى

New member
عضو
إنضم
2 سبتمبر 2006
المشاركات
706
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
الإقامة
egypt
بسم الله الرحمن الرحيم

لا بجد ما شاء الله عليك حافظ المقرر كويس وعارف التعليمات واللوايح كويس( بتفهم يعني مش زيها ما بتفهمش )
مع ان انت اول واحد بيحط لينكات لمواقع تانيه في ردودك (!!!!!!!!!!............. أكمل النقط بنفسك )
بردو هنقول مش غريبه عليكم معلش نلتزم احنا باللوايح ....

إذا كان رب البيت بالدف ضارب ....فما شيمه اهل البيت الا الرقص


سبحان ربك رب العزه عما يصفون وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين
 

نور الهدى

New member
عضو
إنضم
2 سبتمبر 2006
المشاركات
706
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
الإقامة
egypt
بسم الله الرحمن الرحيم

انا طبعا بتأسف لأختي على كلمه ( مش زيها ما بتفهمش ) ويا ريت تسامحيني عليها
أنا ما اقصدش بيها أي اهانه
سبحان ربك رب العزه عما يصفون وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين
 

Coptic Man

ابن المـــــ†ـــــلك
مشرف سابق
إنضم
5 أكتوبر 2005
المشاركات
12,801
مستوى التفاعل
302
النقاط
83
الإقامة
Earth
بسم الله الرحمن الرحيم

لا بجد ما شاء الله عليك حافظ المقرر كويس وعارف التعليمات واللوايح كويس( بتفهم يعني مش زيها ما بتفهمش )
مع ان انت اول واحد بيحط لينكات لمواقع تانيه في ردودك (!!!!!!!!!!............. أكمل النقط بنفسك )
بردو هنقول مش غريبه عليكم معلش نلتزم احنا باللوايح ....

إذا كان رب البيت بالدف ضارب ....فما شيمه اهل البيت الا الرقص


سبحان ربك رب العزه عما يصفون وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

انا اضع روابط من القران لتاكيد كلامي

وليس للدعاية كما تفعل هي

وبعدين ممنوع وضع الروابط اللي عن طريقها بيتم الدعاية لمنتدايات اخري

او بيبقي فيها فيروسات

مش لتاكيد كلام وتوثيقه

وقبل ما تردي ابقي فكري كويس

او شغلي اللي بيطلق عليه اسم مخ

وتتكلمي باحترام علشان تلاقي المثل
 

باسم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
4 سبتمبر 2006
المشاركات
54
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
حجة ليس الا يا Coptic Man
حتى نصل الى الحقيقة ونكمل الحوار لابد من استخدام لينكات من مواقع ومنتديات اخرى ولكن يبدو ان الروابط التي تصب في مصلحتكم هي فقط المسموحة اما ما يصب في مصلحة الاسلام فهو ممنوع حرية رأي رائعة ما شاء الله
 

My Rock

خدام الكل
مدير المنتدى
إنضم
16 مارس 2005
المشاركات
27,358
مستوى التفاعل
3,260
النقاط
113
الإقامة
منقوش على كفيه
حجة ليس الا يا Coptic Man
حتى نصل الى الحقيقة ونكمل الحوار لابد من استخدام لينكات من مواقع ومنتديات اخرى ولكن يبدو ان الروابط التي تصب في مصلحتكم هي فقط المسموحة اما ما يصب في مصلحة الاسلام فهو ممنوع حرية رأي رائعة ما شاء الله

وصلات تنفعنا ايه؟ الاخ كوبتك وضع وصلات اسلامية تحتوي على الحديث لا لمنتدى اخر ولا بطيخة قرعة...

 

نور الهدى

New member
عضو
إنضم
2 سبتمبر 2006
المشاركات
706
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
الإقامة
egypt
بسم الله الرحمن الرحيم
اولا أنا ولد مش بنت
واعتقد ان كلمه نور باللغه العربيه مذكره
ثانيا أعتقد ان من شروط الكتابه هو عدم وضع وصلات بالمره ولم تحدد الشروط وصلات للافاده او للاستدلال او لغيره
وطالما انتو بتحطوا لينكات في الكتابه ... خلاص ما تشيلوا الشرط ده
ولا هو وصلات للاستدلال ليكو ودعايا لينا
وبعدين فين وصلات الدعايه الي انتو بتقولو عليها دي .... ده الواحد لما بيحط وصله معينه بيبقى ياما بتشير لمقاله أو لتفسير أو لحديث أو لوثيقه أو لرأي عالم
حد حط وصله قبل كده وقال دي وصله الموقع الفلاني أبقوا روحو اتفرجو عليه أصله موقع جميل

وحضرتك لو شايف كلامي غلط يريت توضح ..

ولا على رأي المثل خدوهم بالصوت ( أو بحذف الردود لقله الأدب والوصلات للدعايا) قبل ما يغلبوكم

سبحان ربك رب العزه عما يصفون وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين
 

My Rock

خدام الكل
مدير المنتدى
إنضم
16 مارس 2005
المشاركات
27,358
مستوى التفاعل
3,260
النقاط
113
الإقامة
منقوش على كفيه
وبعدين فين وصلات الدعايه الي انتو بتقولو عليها دي .... ده الواحد لما بيحط وصله معينه بيبقى ياما بتشير لمقاله أو لتفسير أو لحديث أو لوثيقه أو لرأي عالم

تفسير او حديث ما في اي مانع اما وثيقة او رأي احد فهذا مرفوض
 

نور الهدى

New member
عضو
إنضم
2 سبتمبر 2006
المشاركات
706
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
الإقامة
egypt
بسم الله الرحمن الرحيم

شكر جزيلا على هذا العرض .....
بس ايه رأيك في الوصله بتاعت موضوع وثيقه للراهب بحيره ....
مش دي وصله وثيقه بردو الي في الموضوع ولا أنا مش واخد بالي

سبحان ربك رب العزة عما يصفون وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين
 

باسم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
4 سبتمبر 2006
المشاركات
54
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
مهما كان الرابط يجب ان يسمح بنشره اذا كنتم على حق واذا اردتم فعلاً النقاش الجاد ولكن اكرر ما يصب في مصلحتكم يبقى وغير ذلك يلغى فوراً وهذا قمة حرية الرأي عندكم
 
أعلى