صوت صارخ
New member
لا المدارس هنا جمعيها اسلامية من الابتدائية الى الجامعة كلها اسلامية و ليست هناك مدارس غير اسلامية مجانية تبع الحكومة لو انا عايز ادخل اي مدرسة غير اسلامية هيكون مش في ايدي ابداً لأنها في الاساس مدارس لأجانب مش مدارس عربية الامور معقدة في البلد اكثر مما هي عليه في اي بلد اخر ، الكنيسة ايضاً يستحيل الذهاب اليها من ناحية قلة الكنائس و بعد الكنيسة على الاقل 8 كم على الاقل فمن الصعب جداً الدخول اليها و خاصة انها ايضاً ليست للعرب لأجانب هذا يعني انا سأكون هناك ككأن غريب ؟! الاجنبي هيسأل نفسه ده بيعمل ابه هنا ؟ و سوف تنهال الاسئلة علي كيف و اين و ماذا ؟ و الناس معندهاش رحمة مفيش عرب مسيحين ثلة قليلة لا ترى بل مستحيل ان ترى الا بعد البحث و المعاناة و يكونون موظفيين اجنبيين دائماً يتفادون الدين و الامور دي .
انا فهمت انك عايش فى اميركا ...... فكيف ذلك ؟؟؟