المسيح حررني : شهادتي في دخولي المسيحية

صوت صارخ

New member
إنضم
3 أغسطس 2007
المشاركات
30,370
مستوى التفاعل
3,286
النقاط
0
الإقامة
تحت قدمى المصلوب
لا المدارس هنا جمعيها اسلامية من الابتدائية الى الجامعة كلها اسلامية و ليست هناك مدارس غير اسلامية مجانية تبع الحكومة لو انا عايز ادخل اي مدرسة غير اسلامية هيكون مش في ايدي ابداً لأنها في الاساس مدارس لأجانب مش مدارس عربية الامور معقدة في البلد اكثر مما هي عليه في اي بلد اخر ، الكنيسة ايضاً يستحيل الذهاب اليها من ناحية قلة الكنائس و بعد الكنيسة على الاقل 8 كم على الاقل فمن الصعب جداً الدخول اليها و خاصة انها ايضاً ليست للعرب لأجانب هذا يعني انا سأكون هناك ككأن غريب ؟! الاجنبي هيسأل نفسه ده بيعمل ابه هنا ؟ و سوف تنهال الاسئلة علي كيف و اين و ماذا ؟ و الناس معندهاش رحمة مفيش عرب مسيحين ثلة قليلة لا ترى بل مستحيل ان ترى الا بعد البحث و المعاناة و يكونون موظفيين اجنبيين دائماً يتفادون الدين و الامور دي .

انا فهمت انك عايش فى اميركا ...... فكيف ذلك ؟؟؟
 

watergold

New member
عضو
إنضم
27 أكتوبر 2011
المشاركات
193
مستوى التفاعل
30
النقاط
0


انا فهمت انك عايش فى اميركا ...... فكيف ذلك ؟؟؟

لا انا لا اعيش في امريكا ، انا اعيش في دولة عربية ليس من المهم ذكر اسمها حالياً لأمان فقط
 

Maran+atha

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 سبتمبر 2012
المشاركات
1,906
مستوى التفاعل
465
النقاط
83
الإقامة
فى قلب المسيح
شكرا كثير لأختبارك الرائع
اخى الحبيب watergold
9739005521685bf61847.jpg
God-Bless-You-Keep-you.gif

نشكر الرب يسوع المسيح على عمله الرائع معك
فمكتوب فى الكتاب المقدس فى يوحنا 10: 16
ولي خراف اخر ليست من هذه الحظيرة،
ينبغي ان اتي بتلك ايضا فتسمع صوتي،
وتكون رعية واحدة وراع واحد.

ربنا يباركك ويعوض تعب محبتك ويكون معك دائما
فيحافظ عليك ويفرح قلبك ويحقق كل امنياتك للأبد آمين
 
التعديل الأخير:
أعلى