انا كنت هبقي مع الطلاق لو موجود بالكنيسه
فبما ان معندناش طلاق فانا مع الانفصال اذا كان الزواج فاشل بين الطرفين
وشايفه انه انسب حل للطرفين وللاولاد كمان ,, للزوجين لانهم هيستريحوا من بعض ومش هيبقي في ضغط علي حد منهم وكل واحد يعيش براحته في هدوء
بدل المشاكل وتعب الاعصاب الي ممكن توصل ان
الزوجه انها تكتئب او حتي تفكر انها تطفش من عيشتها او حتي تتنتحر لان الضغط النفسي بيولد الانفجار ,,
وبالنسبه للاولاد لانهم هيتربوا في جو هادي بعيد عن الصوت العالي والخناقات واذا كان الاب علي درجة من النضج هيزورهم ويهتم بيهم من بعيد مش كدة هيبقي كانه مش موجود ,, طبعا دا بياثر علي نفسيه الاولاد بس تاثيرة هيبقي اقل من لو هما علطول خناق ومفيش سلام في البيت والام علطول مكتئبه وحزينه