عندك مشكلة " عاتييفية " نجرب نحلها سوا

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
عم عبود والى عندة مشكلة عاطفية لسة لم تحصل .؟
......
لما تتعطف عليه وتحصل ...يجى لى وأنا أعطف عليه
شخص بيتعاطف معاطفة تعاطفية مع معطوفة ....
يتوقف على شكل المعطوفة ..إن كانت المعطوفة ببذر يغسلها أولا ...وأن كانت غير ذلك ..

يضربها فى الخلاط
خايف يتكلم معاها علشان لا تعطف طريقة ويحزن
ربما تعطف طريقة وتفرحة .....
يجرب "العطفة" الجاية وقبل ما يدخل شمال يدور مع التيرن يلاقى نفسه ف أول المحور
يريد أن يعمل التعاطف قبل ما ياتى عاطف يعطف طريقة ويكون عطفة ذهب
ما أعتقدش لأن عاطف طلبوه فى التجنيد ...
عندة احساس ان عطفة صحيح سيكون عطفة مع معطوفتة هو الصحيح
لو شربها عصير فى علب يكون أفضل قطعاً ...

كل ما يفكر فى التعاطف يجدها حقيقاً لا خيالاً فهل سينتظر عاطف يعطفة ام يخبرها ......
قول له يجرب الشاليموه ....

اها مشكلة عطفية متعطفة بالعواطف
تم الرد بحمد الله وقوته ....
والله أعلم ...
 

oesi no

GOGOƸ̵̡Ӝ̵̨̄&#4
مشرف سابق
إنضم
29 مارس 2006
المشاركات
16,962
مستوى التفاعل
1,991
النقاط
113
المشكلة انى مبحبش اى بنت
بس هى مشكله عاطفيه
انى بتعاطف مع اى بنت تكلمنى فى مشاكلها
فتلاقى الواحد حواليه خمس ست بنات متعلقين فى رقابته
مع انه اصلا مش بيحب ولا واحدة فيهم
وانت عارف انا قلبى قلب خسايه
مقدرش ازعل ولا واحدة منهم
اعمل ايييييه
 

mahmoudmostafa

New member
إنضم
7 مايو 2012
المشاركات
5
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اريد حلا

انا مشكلتى بسيطه اوى بس مش عايز تريقه و خصوصا ان دى اول مشاركه ليا
انا محمود هتم 18 كمان كام شهر وبحب بنت معايا فى درس بس المشكله انى خجول جدا قدام البنات ومش بعرف اقول كلمتين على بعض كمان انا معروف وسط اصحابى الولاد انى محترم و متفوق دراسيا فمش بحب حد يشوفنى وانا بكلم بنت مع انى عارف ان ده غلط .البنت دى انا بحبها من 3 سنين وعارف انها كمان بتحبنى من نظراتها ليا بس عمرى ما كلمتها الا من يومين بس خدت قرار انى لازم اكلمها وزى ما تيجى المهم فضلت ماشى وراها لحد ما سابت صاحبتها وكلمتها قولتلها لو سمحت انتى اسمك ايه قالتلى منه قولتلها وكنت متلخبط اوى ومش عارف اقول ايه قولتلها ممكن تليفونك قالتلى مش هينفع قولتلها انا هكلمك مش هديه لحد قالتلى مش هينفع قولتلها انا اسف ومشيت حسيت بعديها انى كنت غلطان ومش عارف اعمل ايه وانا مش قصدى اتسلى بيها ولا الكلام ده انا بحبها بجد وخصوصا انى عمرى ما شوفتها بتكلم اى ولد
وياريت محدش يستظرف فى الرد علشان المشكله دى تعبانى اوى ولو اى حد عنده حل مايبخلشى بيه عليا
 

Alexander.t

Help me !
عضو مبارك
إنضم
26 يناير 2009
المشاركات
15,832
مستوى التفاعل
1,574
النقاط
0
الإقامة
Beside you
انا مشكلتى بسيطه اوى بس مش عايز تريقه و خصوصا ان دى اول مشاركه ليا
انا محمود هتم 18 كمان كام شهر وبحب بنت معايا فى درس بس المشكله انى خجول جدا قدام البنات ومش بعرف اقول كلمتين على بعض كمان انا معروف وسط اصحابى الولاد انى محترم و متفوق دراسيا فمش بحب حد يشوفنى وانا بكلم بنت مع انى عارف ان ده غلط .البنت دى انا بحبها من 3 سنين وعارف انها كمان بتحبنى من نظراتها ليا بس عمرى ما كلمتها الا من يومين بس خدت قرار انى لازم اكلمها وزى ما تيجى المهم فضلت ماشى وراها لحد ما سابت صاحبتها وكلمتها قولتلها لو سمحت انتى اسمك ايه قالتلى منه قولتلها وكنت متلخبط اوى ومش عارف اقول ايه قولتلها ممكن تليفونك قالتلى مش هينفع قولتلها انا هكلمك مش هديه لحد قالتلى مش هينفع قولتلها انا اسف ومشيت حسيت بعديها انى كنت غلطان ومش عارف اعمل ايه وانا مش قصدى اتسلى بيها ولا الكلام ده انا بحبها بجد وخصوصا انى عمرى ما شوفتها بتكلم اى ولد
وياريت محدش يستظرف فى الرد علشان المشكله دى تعبانى اوى ولو اى حد عنده حل مايبخلشى بيه عليا


معاك فى الدرس ومتعرفش أسمها
والنبى انت عثل :*
 

Critic

خًيْمتى ضعيفة !
إنضم
5 سبتمبر 2009
المشاركات
13,974
مستوى التفاعل
1,344
النقاط
0
الإقامة
فى البيداء وحدى
عارف مشكلتك هتتحل امتى يا اخ محمود
لما تكتشف ان السن ده مفيهوش حب اساسا ! ده افتتان اوانجذاب له علاقة بكيمياء المخ ومحفزاته
مش هينوبك من الموضوع ده غير قلة التركيز فى دراستك اللى اولى بذهنك فى الوقت ده , وفر على نفسك الاستنزاف العاطفى والشعور بالذنب وسيبك من المواضيع دى لحد ما تتخرج وتشوف موقفك من الجيش وتشتغل وتبقى راجل ملو هدومك
 

The Antiochian

أرثوذكسيُ الهوى
عضو نشيط
إنضم
8 نوفمبر 2010
المشاركات
6,365
مستوى التفاعل
526
النقاط
0
الإقامة
في عيون لا تنام
حبيبي محمود من الجيد أنك تشجعت ولكن من غير المعقول أنك تحبها منذ 3 سنوات ولا تعرف اسمها !!!
المهم إن طلب الرقم من أول مرة من شاب محترم لا يصلح ، وليس هو الطريقة الاجتماعية المثالية ، كان من الممكن أن تبدأ بصورة موقف مشترك حول الدراسة مثلاً ، وتتفق معها على تبادل شرح بعض الأمور وهكذا ، أو بأسوأ الأحوال أن يكون الحديث تعبيراً عن إعجابك بها دون طلب الرقم ن على أن تبدأ بينكما صداقة وأحاديث .
أما موضوع الرقم فيأتي لاحقاً .
 

mahmoudmostafa

New member
إنضم
7 مايو 2012
المشاركات
5
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
حبيبي محمود من الجيد أنك تشجعت ولكن من غير المعقول أنك تحبها منذ 3 سنوات ولا تعرف اسمها !!!
المهم إن طلب الرقم من أول مرة من شاب محترم لا يصلح ، وليس هو الطريقة الاجتماعية المثالية ، كان من الممكن أن تبدأ بصورة موقف مشترك حول الدراسة مثلاً ، وتتفق معها على تبادل شرح بعض الأمور وهكذا ، أو بأسوأ الأحوال أن يكون الحديث تعبيراً عن إعجابك بها دون طلب الرقم ن على أن تبدأ بينكما صداقة وأحاديث .
أما موضوع الرقم فيأتي لاحقاً .
اشكرك على الرد انا عارف اللى انا عملته ده غلط وانى ماكانش المفروض ابدا كده بس دى اول مره اكلم بنت فكنت متلخبط اوى ومش عارف اقول ايه والكلام كان بيطلع بالعافيه
 

mahmoudmostafa

New member
إنضم
7 مايو 2012
المشاركات
5
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
عارف مشكلتك هتتحل امتى يا اخ محمود
لما تكتشف ان السن ده مفيهوش حب اساسا ! ده افتتان اوانجذاب له علاقة بكيمياء المخ ومحفزاته
مش هينوبك من الموضوع ده غير قلة التركيز فى دراستك اللى اولى بذهنك فى الوقت ده , وفر على نفسك الاستنزاف العاطفى والشعور بالذنب وسيبك من المواضيع دى لحد ما تتخرج وتشوف موقفك من الجيش وتشتغل وتبقى راجل ملو هدومك
انا اعجبت بكذا بنت قبل كده وكنت عارف ان ده حب مش هيكمل بس مش عارف ليه البنت دى متعلق بيها اوى ومش قادر ابطل تفكير فيها وانت عندك حق فى موضوع قله التركيز ده بس بجد مش عارف اعمل ايه
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
حدد اولوياتك يا محمود
يعنى انت لسه قدامك مستقبل وطريق طويل
حطها هدف قدامك وقول لنفسك لو حب حقيقى هيستنى بس هيحتاج منى انجح واحقق ذاتى
يبقى رقم واحد دراستى ونجاحى وانى اعمل اللى عليا
ولو اهملت ف اول خطوه هيضيع منك الهدف وتبقى انت مستحقتهوش من البدايه
ربنا يوفقك :)
 

mahmoudmostafa

New member
إنضم
7 مايو 2012
المشاركات
5
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
حدد اولوياتك يا محمود
يعنى انت لسه قدامك مستقبل وطريق طويل
حطها هدف قدامك وقول لنفسك لو حب حقيقى هيستنى بس هيحتاج منى انجح واحقق ذاتى
يبقى رقم واحد دراستى ونجاحى وانى اعمل اللى عليا
ولو اهملت ف اول خطوه هيضيع منك الهدف وتبقى انت مستحقتهوش من البدايه
ربنا يوفقك :)
[/QUOTE
طيب يعنى انا دلوقتى اكلمها ولا اسيبها انا خايف لو ماكلمتهاش حد تانى يرتبط بيها وساعتها هندم
 

Critic

خًيْمتى ضعيفة !
إنضم
5 سبتمبر 2009
المشاركات
13,974
مستوى التفاعل
1,344
النقاط
0
الإقامة
فى البيداء وحدى
انا اعجبت بكذا بنت قبل كده وكنت عارف ان ده حب مش هيكمل بس مش عارف ليه البنت دى متعلق بيها اوى ومش قادر ابطل تفكير فيها وانت عندك حق فى موضوع قله التركيز ده بس بجد مش عارف اعمل ايه
تأكد ان انجذابك ليها ده مجرد مشاعر والمشاعر بتروح وتيجى , سيطر على تفكيرك وخرجها منه
اقنع نفسك انك عندك سيطرة على نفسك وقراراتك , قول لنفسك انا لازم اركز فى دراستى , وقرر انك تتجاهل المواضيع دى دلوقت لأنك رغم انجذابك ليها عارف ان الوقت مش مناسب , مش كل حاجة منجذبين ليها لازم نعملها , لو خليت عاطفتك هى اللى تسيطر عليك مش هتعرف تتحكم فى نفسك بعد كدة وهتقع فى غلطات كتير , ده اختبار مهم لازم تجتازه , انك تاخد قرار ضد رغباتك وتبقى اده , ده هيخليك واثق من نفسك بعد كدة , وهيخلى زوجتك المستقبلة فيما بعد تثق فيك
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
إيش سوى فى المنتدى وأنا غايب ...
إيش طال عمرك انت وهو ؟
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
المشكلة انى مبحبش اى بنت
طول ما انت حاطط الصورة دى عمرك ما هتحب ولا هتتحب ..!!
بس هى مشكله عاطفيه
انى بتعاطف مع اى بنت تكلمنى فى مشاكلها
قلبك حنين يعنى ؟!

فتلاقى الواحد حواليه خمس ست بنات متعلقين فى رقابته
مع انه اصلا مش بيحب ولا واحدة فيهم
وانت عارف انا قلبى قلب خسايه
مقدرش ازعل ولا واحدة منهم
اعمل ايييييه
سهلة ...خد من الخمسة ستة دول اللى تعجبك فيهم وتحس انها بتسلطفك وتستلطفها ...
والباقى أبعععععععععت على أخوك عبود ( دايركتيللى )
قلب قلب خساية ؟
ماتزعلشى ولا واحدة منهم وماتعشمش ولا واحدة برضه
اقف معاهم على اعتبار انهم أصدقائك الأنتيم
شوف فيهم وشوش صحابك الرجالة ...بجد مش بتهريج
تنتهى المشاكل ...بالتوفيق
وغير صورة الكبير ربنا يكرمك
 

oesi no

GOGOƸ̵̡Ӝ̵̨̄&#4
مشرف سابق
إنضم
29 مارس 2006
المشاركات
16,962
مستوى التفاعل
1,991
النقاط
113
طول ما انت حاطط الصورة دى عمرك ما هتحب ولا هتتحب ..!!
قلبك حنين يعنى ؟!
سهلة ...خد من الخمسة ستة دول اللى تعجبك فيهم وتحس انها بتسلطفك وتستلطفها ...
والباقى أبعععععععععت على أخوك عبود ( دايركتيللى )
قلب قلب خساية ؟
ماتزعلشى ولا واحدة منهم وماتعشمش ولا واحدة برضه
اقف معاهم على اعتبار انهم أصدقائك الأنتيم
شوف فيهم وشوش صحابك الرجالة ...بجد مش بتهريج
تنتهى المشاكل ...بالتوفيق
وغير صورة الكبير ربنا يكرمك
ولا عاوز احب اصلا
الحب عذاب وحيرة على رأى الست شفيقة
ودى شفيقة علشان متقوليش مين شفيقة دى
scaled.php


انا قلبى حنين مع الحنين وحجر مع اللى مش حنين
ماعدا حد واحد بس مقدرش اقوله تلت التلاته كام
مهما حاولت من جوايا اقول كدة كفاية وكدة تجريح على رأى سلطان الطرب
ارجع واقول لا ياعم هى بتحبنى وبتخاف عليا وخايفه على مصلحتى ومش عاوزانى مربوط جنبها وسايب مصالحى
بس ارجع تانى واقول ان اللى بيحب ميحبش يشوف حبيبه زعلان
فايه رأي سيادتك بقى فى المعضله دى
يعنى انا متاكد انها بتحبنى
وانا بموت فيها
بس هى شايفه ان وجودها فى حياتى هيسببلى عطله ومشاكل ووووو
فقررت تبعد عنى وكل ما اجى اكلمها تدينى وش خشب
وانا طبعا مبقدرش استغنى عنها
بالنسبه بقى لدليفرى البنات فانا اوعدك انى اول ما الاقى واحدة مجنونه هبعتهالك تجننك فى عيشتك وتطلع عليك الجديد والقديم
بالنسبه لصورة الكبير اوى
بزمتك اشيل صورة الكبير اوى واحط صوره حد صغير
يرضيك دة يعنى
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
طيب وانا محدش هيشوفلى مشكلتى ولا اقعد الطم واغنى اغنية ظلموة لعبد الحليم حافظ
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
طيب وانا محدش هيشوفلى مشكلتى ولا اقعد الطم واغنى اغنية ظلموة لعبد الحليم حافظ

بالدور ياعم ...أنطر عليا الحين طال عمرك
لسة هرد على حودة وهرد على أوسى ناو ...
 

oesi no

GOGOƸ̵̡Ӝ̵̨̄&#4
مشرف سابق
إنضم
29 مارس 2006
المشاركات
16,962
مستوى التفاعل
1,991
النقاط
113

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع

بالدور ياعم ...أنطر عليا الحين طال عمرك
لسة هرد على حودة وهرد على أوسى ناو ...
اووووووووكى من عينيا الاربعة بس وحيات عيونك بلا تريقة
 
أعلى