عبود عبده عبود
مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
- إنضم
- 14 يوليو 2010
- المشاركات
- 16,645
- مستوى التفاعل
- 4,599
- النقاط
- 0
ماتقول ياعمانقل الموضوع للترفيهى وانا اقولك مشكله
أحنا نفسنا ترفيهى ....
ماتقول ياعمانقل الموضوع للترفيهى وانا اقولك مشكله
لما تتعطف عليه وتحصل ...يجى لى وأنا أعطف عليهعم عبود والى عندة مشكلة عاطفية لسة لم تحصل .؟
......
يتوقف على شكل المعطوفة ..إن كانت المعطوفة ببذر يغسلها أولا ...وأن كانت غير ذلك ..شخص بيتعاطف معاطفة تعاطفية مع معطوفة ....
يجرب "العطفة" الجاية وقبل ما يدخل شمال يدور مع التيرن يلاقى نفسه ف أول المحورخايف يتكلم معاها علشان لا تعطف طريقة ويحزن
ربما تعطف طريقة وتفرحة .....
ما أعتقدش لأن عاطف طلبوه فى التجنيد ...يريد أن يعمل التعاطف قبل ما ياتى عاطف يعطف طريقة ويكون عطفة ذهب
لو شربها عصير فى علب يكون أفضل قطعاً ...عندة احساس ان عطفة صحيح سيكون عطفة مع معطوفتة هو الصحيح
قول له يجرب الشاليموه ....كل ما يفكر فى التعاطف يجدها حقيقاً لا خيالاً فهل سينتظر عاطف يعطفة ام يخبرها ......
تم الرد بحمد الله وقوته ....اها مشكلة عطفية متعطفة بالعواطف
انا مشكلتى بسيطه اوى بس مش عايز تريقه و خصوصا ان دى اول مشاركه ليا
انا محمود هتم 18 كمان كام شهر وبحب بنت معايا فى درس بس المشكله انى خجول جدا قدام البنات ومش بعرف اقول كلمتين على بعض كمان انا معروف وسط اصحابى الولاد انى محترم و متفوق دراسيا فمش بحب حد يشوفنى وانا بكلم بنت مع انى عارف ان ده غلط .البنت دى انا بحبها من 3 سنين وعارف انها كمان بتحبنى من نظراتها ليا بس عمرى ما كلمتها الا من يومين بس خدت قرار انى لازم اكلمها وزى ما تيجى المهم فضلت ماشى وراها لحد ما سابت صاحبتها وكلمتها قولتلها لو سمحت انتى اسمك ايه قالتلى منه قولتلها وكنت متلخبط اوى ومش عارف اقول ايه قولتلها ممكن تليفونك قالتلى مش هينفع قولتلها انا هكلمك مش هديه لحد قالتلى مش هينفع قولتلها انا اسف ومشيت حسيت بعديها انى كنت غلطان ومش عارف اعمل ايه وانا مش قصدى اتسلى بيها ولا الكلام ده انا بحبها بجد وخصوصا انى عمرى ما شوفتها بتكلم اى ولد
وياريت محدش يستظرف فى الرد علشان المشكله دى تعبانى اوى ولو اى حد عنده حل مايبخلشى بيه عليا
الدرس بيبقى فيه من 40 ل 50 طالب اعرف اسمها ازاى
معاك فى الدرس ومتعرفش أسمها
والنبى انت عثل :*
اشكرك على الرد انا عارف اللى انا عملته ده غلط وانى ماكانش المفروض ابدا كده بس دى اول مره اكلم بنت فكنت متلخبط اوى ومش عارف اقول ايه والكلام كان بيطلع بالعافيهحبيبي محمود من الجيد أنك تشجعت ولكن من غير المعقول أنك تحبها منذ 3 سنوات ولا تعرف اسمها !!!
المهم إن طلب الرقم من أول مرة من شاب محترم لا يصلح ، وليس هو الطريقة الاجتماعية المثالية ، كان من الممكن أن تبدأ بصورة موقف مشترك حول الدراسة مثلاً ، وتتفق معها على تبادل شرح بعض الأمور وهكذا ، أو بأسوأ الأحوال أن يكون الحديث تعبيراً عن إعجابك بها دون طلب الرقم ن على أن تبدأ بينكما صداقة وأحاديث .
أما موضوع الرقم فيأتي لاحقاً .
انا اعجبت بكذا بنت قبل كده وكنت عارف ان ده حب مش هيكمل بس مش عارف ليه البنت دى متعلق بيها اوى ومش قادر ابطل تفكير فيها وانت عندك حق فى موضوع قله التركيز ده بس بجد مش عارف اعمل ايهعارف مشكلتك هتتحل امتى يا اخ محمود
لما تكتشف ان السن ده مفيهوش حب اساسا ! ده افتتان اوانجذاب له علاقة بكيمياء المخ ومحفزاته
مش هينوبك من الموضوع ده غير قلة التركيز فى دراستك اللى اولى بذهنك فى الوقت ده , وفر على نفسك الاستنزاف العاطفى والشعور بالذنب وسيبك من المواضيع دى لحد ما تتخرج وتشوف موقفك من الجيش وتشتغل وتبقى راجل ملو هدومك
حدد اولوياتك يا محمود
يعنى انت لسه قدامك مستقبل وطريق طويل
حطها هدف قدامك وقول لنفسك لو حب حقيقى هيستنى بس هيحتاج منى انجح واحقق ذاتى
يبقى رقم واحد دراستى ونجاحى وانى اعمل اللى عليا
ولو اهملت ف اول خطوه هيضيع منك الهدف وتبقى انت مستحقتهوش من البدايه
ربنا يوفقك[/QUOTE
طيب يعنى انا دلوقتى اكلمها ولا اسيبها انا خايف لو ماكلمتهاش حد تانى يرتبط بيها وساعتها هندم
تأكد ان انجذابك ليها ده مجرد مشاعر والمشاعر بتروح وتيجى , سيطر على تفكيرك وخرجها منهانا اعجبت بكذا بنت قبل كده وكنت عارف ان ده حب مش هيكمل بس مش عارف ليه البنت دى متعلق بيها اوى ومش قادر ابطل تفكير فيها وانت عندك حق فى موضوع قله التركيز ده بس بجد مش عارف اعمل ايه
طول ما انت حاطط الصورة دى عمرك ما هتحب ولا هتتحب ..!!المشكلة انى مبحبش اى بنت
قلبك حنين يعنى ؟!بس هى مشكله عاطفيه
انى بتعاطف مع اى بنت تكلمنى فى مشاكلها
سهلة ...خد من الخمسة ستة دول اللى تعجبك فيهم وتحس انها بتسلطفك وتستلطفها ...فتلاقى الواحد حواليه خمس ست بنات متعلقين فى رقابته
مع انه اصلا مش بيحب ولا واحدة فيهم
وانت عارف انا قلبى قلب خسايه
مقدرش ازعل ولا واحدة منهم
اعمل ايييييه
ولا عاوز احب اصلاطول ما انت حاطط الصورة دى عمرك ما هتحب ولا هتتحب ..!!
قلبك حنين يعنى ؟!
سهلة ...خد من الخمسة ستة دول اللى تعجبك فيهم وتحس انها بتسلطفك وتستلطفها ...
والباقى أبعععععععععت على أخوك عبود ( دايركتيللى )
قلب قلب خساية ؟
ماتزعلشى ولا واحدة منهم وماتعشمش ولا واحدة برضه
اقف معاهم على اعتبار انهم أصدقائك الأنتيم
شوف فيهم وشوش صحابك الرجالة ...بجد مش بتهريج
تنتهى المشاكل ...بالتوفيق
وغير صورة الكبير ربنا يكرمك
بالدور ياعم ...أنطر عليا الحين طال عمركطيب وانا محدش هيشوفلى مشكلتى ولا اقعد الطم واغنى اغنية ظلموة لعبد الحليم حافظ
اسمها نو ولا الانجليزى بتاعك بعافيه شويتين
بالدور ياعم ...أنطر عليا الحين طال عمرك
لسة هرد على حودة وهرد على أوسى ناو ...
بالدور ياعم ...أنطر عليا الحين طال عمرك
لسة هرد على حودة وهرد على أوسى ناو ...