عندك مشكلة " عاتييفية " نجرب نحلها سوا

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
بص ياحودة وأسمع من عمك عبود الخلاصة ...وبدون تهريج ...
أحلى حب هو اللى بتحكى عنه دة ...وأنا مختلف مع الأعضاء فى دى ...قلت لى لية ؟!
أقولك لية ...دة السن الجميييل اللى عمره ما هيرجع تانى ...ولحظة اكتشاف المشاعر بتبقى لحظة ممتعة ..سواء للبنت او للولد ...
لحظة السرحان الجميلة والأبتسامة الخجولة الرقيقة ..وألتهاب العواطف غير المبرر ...
عيش معاها حلم يقظة جميييل ...ايوة ..حلم يقظة جميييل..بس مش تشطح فيه ومش تقل أدبك ...عارف ان أقصى امانيك انك تمسك أيديها ...
عارف عارف ...ساعة واحدة فى اليوم فقط معاها ...
والباقى مذاكرة ونوم وأكل وياريت تكون بتلعب رياضة ..ولو ما بتلعبش..أعمل نفسك أبو تريكة
مش باهزر والله يامحمود باتكلم جد ...
تخيل نفسك معشوق الجماهير وكول الناس حاباك وتتمنى تتعرف عليك ...وتخيلها هى بقى اللى نفسها تعرفك ...
وخجلانة ومكسوفة ...أحلام اليقظة شئ صحى جداً عكس ما الناس متصورة أنها مرض ...
لأ بالعكس ...احلم بالمستحيل يامحمود...وحقق الممكن ...اللى تقدر عليه ...
بعد كام سنة هتفتكر اللحظات دى على أساس أنها أجمل لحظات حياتك ...ومش بعيد لو اتجوزت تسمى بنتك ( منة )
هو أسم جمييل فعلا وعندك حق ...
وبعدين ياسيدى كويس قوى انها معاك فى الدرس دة هيشجعك انك تحب الدرس
وتخرب بيت أبوك فى مصاريف الدروس الخصوصية
الآخرانية دى بقى هزار ...
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
اسمها نو ولا الانجليزى بتاعك بعافيه شويتين
ههههههههه ما انا عارف ...وفرحان قوى أنك (( نو )) ؟!!
ما علينا ننتقل مع مشكلتك العاتييفية بعد فاصل إعلانى قصير نجيب حق التوبيك ...
 

oesi no

GOGOƸ̵̡Ӝ̵̨̄&#4
مشرف سابق
إنضم
29 مارس 2006
المشاركات
16,962
مستوى التفاعل
1,991
النقاط
113

ههههههههه ما انا عارف ...وفرحان قوى أنك (( نو )) ؟!!
ما علينا ننتقل مع مشكلتك العاتييفية بعد فاصل إعلانى قصير نجيب حق التوبيك ...
ومفرحش ليه يا اخويا
الدنيا كلها مبهجه
وكلها فرحه
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
oesi no
انا قلبى حنين مع الحنين وحجر مع اللى مش حنين
طيب ما دى ظاهرة صحية وعادى !!
ماعدا حد واحد بس مقدرش اقوله تلت التلاته كام
مهما حاولت من جوايا اقول كدة كفاية وكدة تجريح على رأى سلطان الطرب
ارجع واقول لا ياعم هى بتحبنى وبتخاف عليا وخايفه على مصلحتى ومش عاوزانى مربوط جنبها وسايب مصالحى
بنت عاقلة ...
بس ارجع تانى واقول ان اللى بيحب ميحبش يشوف حبيبه زعلان
عداك العيب وقزح ودلدل رجليه كمااان
فايه رأي سيادتك بقى فى المعضله دى
يعنى انا متاكد انها بتحبنىوانا بموت فيها
كونك انك أنت نفسك كدة تتحب ...
فدى فعلا مُعضلة مالهاش حل ...
بس هى شايفه ان وجودها فى حياتى هيسببلى عطله ومشاكل ووووو
مش يمكن يكون العكس ؟
فقررت تبعد عنى وكل ما اجى اكلمها تدينى وش خشب
وانا طبعا مبقدرش استغنى عنها
بس هى أستغنت عنك كما يبدو هنا للجميع !!!
جربت تتناقش معاها مباشرة بدون لف أو دوران ؟؟
جربت تتنازل شوية عن كبريائك وتقعد تحل معاها ؟
لو مافيش حل يبقى خلاص خيرها فى غيرها والجايات أكتر من الرايحات
على رأى عمنا لطيف الله يرحمه ...
بس اوعى المرة الجاية تشوط فى العارضة تااااانى ...
بالنسبه بقى لدليفرى البنات فانا اوعدك انى اول ما الاقى واحدة مجنونه هبعتهالك تجننك فى عيشتك وتطلع عليك الجديد والقديم
ناس ذووق ذوووق ذوووق
تُشكر ياحاج ...ونشوف مين اللى هيجنن مييين
 

"خْرْيْسْتْوْفُوْرُوْسْ"

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 فبراير 2012
المشاركات
5,409
مستوى التفاعل
2,565
النقاط
113
الإقامة
"بْيْنَ كَفَيْكَ يْسُوْعْ"
تسجيل طلب أستشاره ..
المشكله حقيقيه ومتستمره منذ 8 سنوات ..
شاب عشق فتاه وعشقته فى فترة الثانويه العامه..وكانت تكبره بعام..ومن شدة حبها له ..رسبت فى الصف الثالث الثانوي بأرادتها كي يجتمعا فى سنه واحده ويدخلا الجامعه سويا..لكن لحظه المتعثر ..كان اخر مره صافحت يده يداها فى اخر يوم فى الأمتحانات ..ومن ساعتها انقطعت الاخبار عن العاشقه ..ولم يحاول العاشق السؤال عنها حتي لا يسبب له المشاكل لانه كان معروف لدي اهل بيتها بحبه الشديد لها وكانوا يمقتونه ويخبرونه دوما انها لن تكون له..
الأستشاره
تعتقد حضرتك بخبرتك هل الحب موجود بداخلها..
هل مازالت تحتفظ بجوابات الحب التي ارسلها لها العاشق..مع العلم انها فعلت لأجله الكثير لتحميه من مشاكل كثيره انتواها له اهلها وحمته من فخوخ عديده للأيقاع به وتحملت لأجله الكثير من الاهانه والضرب من اهلها..تفتكر لسا فاكراه او لسا بتحبه بعد 8 سنين ماشفوش بعض وكانت بينهم اجمل قصة عشق زي ايام عبد الحليم كل التواصل فيها عن طريق الجوابات فى الفسحه المدرسيه ومكلمهاش غير مره هاتفيا وموقفش معاها غير مرتين ..وباقي قصة الحب نظرات وجوابات..افيدنا افادكم الله
 

oesi no

GOGOƸ̵̡Ӝ̵̨̄&#4
مشرف سابق
إنضم
29 مارس 2006
المشاركات
16,962
مستوى التفاعل
1,991
النقاط
113
oesi no
طيب ما دى ظاهرة صحية وعادى !!
بنت عاقلة ...
عداك العيب وقزح ودلدل رجليه كمااان
كونك انك أنت نفسك كدة تتحب ...
فدى فعلا مُعضلة مالهاش حل ...
مش يمكن يكون العكس ؟
بس هى أستغنت عنك كما يبدو هنا للجميع !!!
جربت تتناقش معاها مباشرة بدون لف أو دوران ؟؟
جربت تتنازل شوية عن كبريائك وتقعد تحل معاها ؟
لو مافيش حل يبقى خلاص خيرها فى غيرها والجايات أكتر من الرايحات
على رأى عمنا لطيف الله يرحمه ...
بس اوعى المرة الجاية تشوط فى العارضة تااااانى ...
ناس ذووق ذوووق ذوووق
تُشكر ياحاج ...ونشوف مين اللى هيجنن مييين
بص انا هوضحلك المشكله فين بالظبط
انا سيبت شغلى من حوالى 5 شهور
لسبب واحد
هو انى انقل نفسي من القاهرة للمدينه اللى هى عايشه فيها وهى مدينه صناعيه وفيها شركات ومصانع كتيرة وكبيرة
قولت انقل هناك واخد شقه هناك بالايجار وبتاع علشان يبقى ده تمهيدا انى ارتبط بيها
ولكن اللى حصل فى ال 5 شهور دول انه انا روحت هناك البلد دى ولفيت وبعت سيفيهات وخربت الدنيا والنتيجة صفر
معرفتش الاقى شغل هناك
وانا متمسك بالخط اللى رسمته لروحى
ولكن هى لما لاقت المدة طولت قررت انها تبعد لانه هى كدة بتبوظ حياتى
حاولت كتير افهمها انه شغل هنا شغل هناك وهى ماسكه فى حاجة واحدة بس
ايه اللى خلاك تسيب شغلك القديم
مع ان الاجابه ببساطة
بحبها
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
اخويا الغالى عبود على اعلى الحدود حل الاول مشاكل الشباب دى التعبانة الاولة خصوص الاخ نوووووووو
وبعدين هتكلم انا بعدين فى الاخر
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
بص انا هوضحلك المشكله فين بالظبط
انا سيبت شغلى من حوالى 5 شهور
لسبب واحد
هو انى انقل نفسي من القاهرة للمدينه اللى هى عايشه فيها وهى مدينه صناعيه وفيها شركات ومصانع كتيرة وكبيرة
قولت انقل هناك واخد شقه هناك بالايجار وبتاع علشان يبقى ده تمهيدا انى ارتبط بيها
ولكن اللى حصل فى ال 5 شهور دول انه انا روحت هناك البلد دى ولفيت وبعت سيفيهات وخربت الدنيا والنتيجة صفر
معرفتش الاقى شغل هناك
وانا متمسك بالخط اللى رسمته لروحى
ولكن هى لما لاقت المدة طولت قررت انها تبعد لانه هى كدة بتبوظ حياتى
حاولت كتير افهمها انه شغل هنا شغل هناك وهى ماسكه فى حاجة واحدة بس
ايه اللى خلاك تسيب شغلك القديم
مع ان الاجابه ببساطة
بحبها

كدة ستوب تهريج ونتكلم فى الجد شوية ..
بص ياريس ..أى بنت فى الدنيا أو ست بتبحث عن الأمان
الرجل = الأمان
الخمسة أشهر اللى بتتكلم عنها مش فترة طويلة ...لكن
كانت كفيلة بفقد شعورها بالأمان ...التضحية مطلوبة والتهور فى أثبات الحب مطلوب وبتحبه البنت أو الست ...
الا ما يخص المستقبل ..
أنت تسرعت ...وحلك الوحيد هو انك ترجع شغلك القديم
أو ربنا يوفقك فى أى شغل تانى ...ومش لازم يكون جنبها فى منطقتها ..
ولو ليك نصيب فيها وانطبقت السما ع الأرض هتاخدها يعنى هتاخدها وثق فى ربنا ...
الأولوية الآن لإيجاد عمل ثابت ...
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
مادري شو سالفه بس دام فيها عواطف انصح البنات
الرجل ماينعطى وجه بالمصري ماتديهوش وش
تغلي عليه يركض وراكي طنشيه يتجنن عليكيي
عامليه زي مايقولون طابع البريد وانتو عارفين ناس كانت
بتعمل ايه في طابع عشان يلزق على الظرف ههههههه الذكيه هي اللي حتفهم
عساني قلت شئ مفيد بس
 

sha2awet 2alam

شقاوة قلم
عضو مبارك
إنضم
23 يناير 2012
المشاركات
5,276
مستوى التفاعل
1,807
النقاط
0
مادري شو سالفه بس دام فيها عواطف انصح البنات
الرجل ماينعطى وجه بالمصري ماتديهوش وش
تغلي عليه يركض وراكي طنشيه يتجنن عليكيي
عامليه زي مايقولون طابع البريد وانتو عارفين ناس كانت
بتعمل ايه في طابع عشان يلزق على الظرف ههههههه الذكيه هي اللي حتفهم
عساني قلت شئ مفيد بس

نصيحة اخوية بس ... شوفى اى حتة تستخبى فيها عشان محدش هنا هيعرف يدافع عنك بعد الكلمتين دول :t33:
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
مادري شو سالفه بس دام فيها عواطف انصح البنات
الرجل ماينعطى وجه بالمصري ماتديهوش وش
تغلي عليه يركض وراكي طنشيه يتجنن عليكيي
عامليه زي مايقولون طابع البريد وانتو عارفين ناس كانت
بتعمل ايه في طابع عشان يلزق على الظرف ههههههه الذكيه هي اللي حتفهم
عساني قلت شئ مفيد بس
لية كدة لية كدة ؟؟؟؟؟؟؟؟
ما كنا اصحاب ؟؟
مش متفق معاكى أنا لما تدخلى تجيبى معاكى المترجم بتاعك ؟؟؟
طابع بريد ؟؟ هى حصلت طابع بريد ؟؟؟
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
شقاوه كنت فاكره حتدافعو عني مش انا بتكلم عشانكم وبزعل مني الشباب

عبود
المترجم بتاعي مرابط هناك اعملو ايه مش بيجي هنا
لسه اصحاب وانا في حمايتك هنا ماتتخلى عني عشاني ملقوفه
وبنصح البنات اللي بيحبو واحد مايستاهلش على فاضي هو ده اللي طابع بريد << بديت اخاف ههههه
 

نغم

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
28 مارس 2010
المشاركات
1,409
مستوى التفاعل
212
النقاط
0
الإقامة
***
لكن الحقيقة أنه عادى جداً أن لآ يحدث توافق بين طرفين ما ...
مش نهاية الدنيا ...

واللى يتوافقوا جدا ويناسبوا بعض لاقصى الحدود لكن ظروفهم تمنعهم ,برأيك يقدروا يكملوا عادى بدون اى انهيار؟؟
 

عبود عبده عبود

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
14 يوليو 2010
المشاركات
16,645
مستوى التفاعل
4,599
النقاط
0
واللى يتوافقوا جدا ويناسبوا بعض لاقصى الحدود لكن ظروفهم تمنعهم ,برأيك يقدروا يكملوا عادى بدون اى انهيار؟؟
اقولك يا نغم ...وعن خبرة ورؤية ...وتجارب
عندما يقرر أثنين الآرتباط فان الرب يكللهما بكل الحب ويرعاهما ...
هذه رأيتها فى اكثر من مرة ومع اكثر من كابل
ومن المدهش فعلا انك تجدى مشاكل مالية يخيل لنا انها معقدة
ويتم حلها بطريقة قد يتصور البعض استحالتها لو فكر فى حلها بمفرده الا ان الرب يتدخل ويعمل من حيث لا نعلم
 

"خْرْيْسْتْوْفُوْرُوْسْ"

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 فبراير 2012
المشاركات
5,409
مستوى التفاعل
2,565
النقاط
113
الإقامة
"بْيْنَ كَفَيْكَ يْسُوْعْ"

اقولك يا نغم ...وعن خبرة ورؤية ...وتجارب
عندما يقرر أثنين الآرتباط فان الرب يكللهما بكل الحب ويرعاهما ...
هذه رأيتها فى اكثر من مرة ومع اكثر من كابل
ومن المدهش فعلا انك تجدى مشاكل مالية يخيل لنا انها معقدة
ويتم حلها بطريقة قد يتصور البعض استحالتها لو فكر فى حلها بمفرده الا ان الرب يتدخل ويعمل من حيث لا نعلم

ايه التفرقه العنصريه دي
انا احتج
:smil13:

فى اعضاء مسجلين طلب استشاره الاول ..وحالتهم مستعصيه..

هيا ماشيه كوسه ولا ايه

:dntknw:


عاوز حل لمشكلتي انا ...

:ranting: :ranting: :ranting:

انتا بتعاملني بجفاء كدا يا يا دكتور

:2: :2: :2:

انا مريض بردو


:thnk0001:

اسحب استشارتي لدكتور تاني ولا ايه النظام

شكلي هشكي لحماتك

:a63:

وشكلي كدا عهمل انقلاب واكتب فيك قصيده هجو وهعمل مظاهرات هنا كمان ع التفرقه دي

:scenic: :scenic:

شكرا يا دكتور ...

شكلي كدا مش نازل من الحلقوم وعامل غصه لحضرتك...

يا اما هخجر لبره ..يا اما هدخل لجوه...


:flowers:

وفى كلا الحالتين هتنال طلبك الواضح من تعالمك...

ارسل لك محبتي


:smil13:
 

"خْرْيْسْتْوْفُوْرُوْسْ"

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 فبراير 2012
المشاركات
5,409
مستوى التفاعل
2,565
النقاط
113
الإقامة
"بْيْنَ كَفَيْكَ يْسُوْعْ"
اه ع فكره ..انا سهران لحد دوقتي عشان مستني النصيحه بخصوص الأستشاره...

وعندي بكره الصبح شغل مهلك...وشكلي هغيب ع الفاضي من غير حته ما اطلع بنتيجه...

وممكن ارد لحضرتك مفهوم النظاميه بردو ع سبيل التذكره بما علمتني اياه

:new4:
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
اظهار مشكلتى اخويا بدياة العمر كبيرة جدااااااا
ربنا يكون معاة
 
أعلى