يا واش يا واش يا صابرين وبقيتي داعية يا صاب&#1

jesus love u

New member
عضو
إنضم
6 فبراير 2006
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الرب يبارك تعب محبتكم

هاى مارتينا انا اضم صوتى لصوتك وادعو المسيحين لدخول غرفةابونا القمص زكريا بطرس و السيده ناهد متولى على البالتوك برنامج دردشه جميل جدا :t14: بس ادخل

على روم
+ISLAM OR CHRISTIANTY FZKARIA+
ادخل وحمل البرنامج من هنا
http://www.paltalk.com/download.html
 

maarttina

Bnt ELMASI7(مشرفة)
عضو مبارك
إنضم
16 ديسمبر 2005
المشاركات
826
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
علي العموم هنا او البالتوك واحد كلها اماكن تخدم اسم الرب ورغم خدمتي علي البالتوك الا اني فخوره بوجودي في هذا المنتدي مع ناس بحس معاهم بالمحبة والاخوة المسيحية وحياة الشركه من غير خوف ولا قلق
انا بجد محظوظه وبشكر ربنا من اجل كل اخواتي في المنتدي
نحب نشوف مشاركات اكتر منك اخي jesus love u
 

ايمان

New member
إنضم
18 يونيو 2006
المشاركات
3
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
المفروض تعرفوا انتوا بتتكلموا على ايه وب&#1593

:smil6: هاي عليكم كلكم
يارب تكونوا كلكم بخير و دايما يا رب تكونوا مبسوطين وتحققوا كل احلامكم
انا مصرية مسلمة بعتز باسلامي قوي زي مانتي بتعتزي بمسيحيتك
بس ده مش معناه ابدا اني اشتم او اسب في نبي من انبياء الله او في دين من الاديان الي انا متاكدة انها من عند الله زي مانتوا بتعملوا
اموت واعرف انتوا محموقين على ايه عمالين نازلين شتيمة في سيد الخلق محمد صلى الله عليه وسلم وعلى عيسى وموسى وكل الانبياء والرسل السلام
خليني ارد على كل نقطة من الي الي قالتهم الاخت المحترمة قوي صاحبة الموضوع:
1- بالنسبة انك قولتي على شتيمتك لسيدنا محمد وكلامك عنه باستهتار طبعا مش حرد عليكي لاني مسلمة محترمة ما قدرش او استجري اني اقول حاجة عن رسولك عيسى عليه وعلى كل الرسل افضل الصلاة والسلام
كل الي اقدر اقوله اعرفي كويس الي انتي بتتكلمي عليه وبعدين ابقى اتكلمي وانا ححاول اكتبلكم موضوع عن الرسول الكريم عشان يمكن تعرفوا اي حاجة بسيطة
2- بالنسبة لعمرو اديب انا مانكرش انه غلطان لما يشتم حد من المقدسين الي عندكم او اي حد عندكم بس مانتوا كمان بتشتموا اهو بقى مفيش حد احسن من حد
3- بالنسبة لصابرين انا طبعا مش جاية هنا ادافع عنها كل الي عايزة اقوله ان احنا في دينا الاصل هو العدالة
والعدالة دي اعظم معانيها ان مهما الانسان غلط و ازنب في حق ربنا ممكن في لحظة صفاء وصدق وتوبة يرجع عن كل الي عمله ويتوب لربنا ويرجع زي مااتول من غير ولا زنب
اما ازا غلط الانسان في اي انسان فشرط التوبة انه يرد الحق لاصحابه وبعدين يتوب الى الله عز وجل
بالنسبة لاي فنانة كانت بتعمل اي حاجة غلط واصبحت داعية فهى حرة في الي كانت بتعمله والي اصبحت بتعمله دلوقتي وربنا هو الي حيحسبها على نيتها وقصدها من كل ده
قصدي ان احنا مش لازم نتعب نفسنا ونقعد نفكر مين من جواه كويس ومين من جواه مش كويس عشان دي حاجة مش حنقدر نعرفها
4- بالنسبة بقة انكم خلاص مش حتسكتوا وحتتكلموا عن نفسكم وعن دينكم ياريت
يااااااااااااااااااااريت :close_temتتكلموا بس بادب
من غير ماتعملولكم مسرحية تشتموا فيها سيدنا محمد او تدخلوا على النت تكتبوا مواضيع هبلة كلها شتيمة من غير ما تقولوا كلمة واحدة مفيدة ممكن ننقاشكم فيها او حتى نرد عليكم فيها
5- بالنسبة للارهاب عايزة اقولكم ان مفيش مسلم بيفهم اقل مبادئ الاسلام ممكن يقتل اخوه المسلم او المسيحي او حتى اليهودي الي معاه في نفس البلد او حتى في بلد تانية وده لان الاية القرانية واضحة وصريحة قال تعالى( لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في دينكم ولم يخرجوكم من دياركم ان تبروهم وتقسطوا اليهم والله يحب المقسطين (8) انما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين واخرجوكم من دياركم وظاهروا عل اخراجكم ان تولوهم ) صدق الله العظيم
وصاحب العقل يميز بقة
6- بالنسبة ان النساء ناقصات عقل ودين فهى كلمة الرسول الكريم قالها فعلا بس ده مش معناه زي ما الناس فاكرة انه بيهين النساء لان الرسول والدين الي اكرم الحيوان والحشرات اكيد مش حيهين النساء
لكن خليني اقولكم معناها
ناقصات عقل ك يقصد بيها انهم عندهم عاطفة زيادة بمعنى ان النساء عندهم عاطفة واحساس زيادة عن الرجالة بالتالي لما تيجي تفكر البنت في اي حاجة او تاخد قرار بتستخدم عاطفتها واحساسها اكتر ما بتستخدم عقلها يعنى بتفكر بقلبها اكتر من عقلها زي مااحنا بنقول وبالتالي بتبقى قراراتها وافعالها كانها ناقصة عقل
اما ناقصة دين فهي حقيقة هي كمان لان كل نساء الدنيا بيجيلهم حاجة اسمها period
كمان بيجيلهم فترة بعد الولادة لمدة 40 يوم بيقى الفترتين دول فترة نزيف للبنات في دينا رحمة للنساء والبنات ربنا بيرفع عنهم معظم الفروض واولها الصلاة والصيام وبالتالي فاحنا فعلا نعتبر دينيا ناقصين عن الرجالة الي مفيش اي فرض بيترفع من عليهم طول عمرهم من اول ما يكونوابالغين



يارب الاقى على ردى ده ردود محترمة على عكس الي شوفته او حتى يكون فيه مصداقية في موقعكم ويتنشر الرد اصلا انا برحب باي حد يحب يتناقش معايا في اي حاجة تخص الموضوع ده يارب تنجحي يا صاحبة الموضوع على اساس انك بتدرسي زي ما قولتي:smile02
 

ايمان

New member
إنضم
18 يونيو 2006
المشاركات
3
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
المفروض تعرفوا انتوا بتتكلموا على ايه وب&#1593

:smil6: هاي عليكم كلكم
يارب تكونوا كلكم بخير و دايما يا رب تكونوا مبسوطين وتحققوا كل احلامكم
انا مصرية مسلمة بعتز باسلامي قوي زي مانتي بتعتزي بمسيحيتك
بس ده مش معناه ابدا اني اشتم او اسب في نبي من انبياء الله او في دين من الاديان الي انا متاكدة انها من عند الله زي مانتوا بتعملوا
اموت واعرف انتوا محموقين على ايه عمالين نازلين شتيمة في سيد الخلق محمد صلى الله عليه وسلم وعلى عيسى وموسى وكل الانبياء والرسل السلام
خليني ارد على كل نقطة من الي الي قالتهم الاخت المحترمة قوي صاحبة الموضوع:
1- بالنسبة انك قولتي على شتيمتك لسيدنا محمد وكلامك عنه باستهتار طبعا مش حرد عليكي لاني مسلمة محترمة ما قدرش او استجري اني اقول حاجة عن رسولك عيسى عليه وعلى كل الرسل افضل الصلاة والسلام
كل الي اقدر اقوله اعرفي كويس الي انتي بتتكلمي عليه وبعدين ابقى اتكلمي وانا ححاول اكتبلكم موضوع عن الرسول الكريم عشان يمكن تعرفوا اي حاجة بسيطة
2- بالنسبة لعمرو اديب انا مانكرش انه غلطان لما يشتم حد من المقدسين الي عندكم او اي حد عندكم بس مانتوا كمان بتشتموا اهو بقى مفيش حد احسن من حد
3- بالنسبة لصابرين انا طبعا مش جاية هنا ادافع عنها كل الي عايزة اقوله ان احنا في دينا الاصل هو العدالة
والعدالة دي اعظم معانيها ان مهما الانسان غلط و ازنب في حق ربنا ممكن في لحظة صفاء وصدق وتوبة يرجع عن كل الي عمله ويتوب لربنا ويرجع زي مااتول من غير ولا زنب
اما ازا غلط الانسان في اي انسان فشرط التوبة انه يرد الحق لاصحابه وبعدين يتوب الى الله عز وجل
بالنسبة لاي فنانة كانت بتعمل اي حاجة غلط واصبحت داعية فهى حرة في الي كانت بتعمله والي اصبحت بتعمله دلوقتي وربنا هو الي حيحسبها على نيتها وقصدها من كل ده
قصدي ان احنا مش لازم نتعب نفسنا ونقعد نفكر مين من جواه كويس ومين من جواه مش كويس عشان دي حاجة مش حنقدر نعرفها
4- بالنسبة بقة انكم خلاص مش حتسكتوا وحتتكلموا عن نفسكم وعن دينكم ياريت
يااااااااااااااااااااريت :close_temتتكلموا بس بادب
من غير ماتعملولكم مسرحية تشتموا فيها سيدنا محمد او تدخلوا على النت تكتبوا مواضيع هبلة كلها شتيمة من غير ما تقولوا كلمة واحدة مفيدة ممكن ننقاشكم فيها او حتى نرد عليكم فيها
5- بالنسبة للارهاب عايزة اقولكم ان مفيش مسلم بيفهم اقل مبادئ الاسلام ممكن يقتل اخوه المسلم او المسيحي او حتى اليهودي الي معاه في نفس البلد او حتى في بلد تانية وده لان الاية القرانية واضحة وصريحة قال تعالى( لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في دينكم ولم يخرجوكم من دياركم ان تبروهم وتقسطوا اليهم والله يحب المقسطين (8) انما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين واخرجوكم من دياركم وظاهروا عل اخراجكم ان تولوهم ) صدق الله العظيم
وصاحب العقل يميز بقة
6- بالنسبة ان النساء ناقصات عقل ودين فهى كلمة الرسول الكريم قالها فعلا بس ده مش معناه زي ما الناس فاكرة انه بيهين النساء لان الرسول والدين الي اكرم الحيوان والحشرات اكيد مش حيهين النساء
لكن خليني اقولكم معناها
ناقصات عقل ك يقصد بيها انهم عندهم عاطفة زيادة بمعنى ان النساء عندهم عاطفة واحساس زيادة عن الرجالة بالتالي لما تيجي تفكر البنت في اي حاجة او تاخد قرار بتستخدم عاطفتها واحساسها اكتر ما بتستخدم عقلها يعنى بتفكر بقلبها اكتر من عقلها زي مااحنا بنقول وبالتالي بتبقى قراراتها وافعالها كانها ناقصة عقل
اما ناقصة دين فهي حقيقة هي كمان لان كل نساء الدنيا بيجيلهم حاجة اسمها period
كمان بيجيلهم فترة بعد الولادة لمدة 40 يوم بيقى الفترتين دول فترة نزيف للبنات في دينا رحمة للنساء والبنات ربنا بيرفع عنهم معظم الفروض واولها الصلاة والصيام وبالتالي فاحنا فعلا نعتبر دينيا ناقصين عن الرجالة الي مفيش اي فرض بيترفع من عليهم طول عمرهم من اول ما يكونوابالغين



يارب الاقى على ردى ده ردود محترمة على عكس الي شوفته او حتى يكون فيه مصداقية في موقعكم ويتنشر الرد اصلا انا برحب باي حد يحب يتناقش معايا في اي حاجة تخص الموضوع ده يارب تنجحي يا صاحبة الموضوع على اساس انك بتدرسي زي ما قولتي:smile02
 

ايمان

New member
إنضم
18 يونيو 2006
المشاركات
3
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
المفروض تعرفوا انتوا بتتكلموا على ايه وب&#1593

:smil6: هاي عليكم كلكم
يارب تكونوا كلكم بخير و دايما يا رب تكونوا مبسوطين وتحققوا كل احلامكم
انا مصرية مسلمة بعتز باسلامي قوي زي مانتي بتعتزي بمسيحيتك
بس ده مش معناه ابدا اني اشتم او اسب في نبي من انبياء الله او في دين من الاديان الي انا متاكدة انها من عند الله زي مانتوا بتعملوا
اموت واعرف انتوا محموقين على ايه عمالين نازلين شتيمة في سيد الخلق محمد صلى الله عليه وسلم وعلى عيسى وموسى وكل الانبياء والرسل السلام
خليني ارد على كل نقطة من الي الي قالتهم الاخت المحترمة قوي صاحبة الموضوع:
1- بالنسبة انك قولتي على شتيمتك لسيدنا محمد وكلامك عنه باستهتار طبعا مش حرد عليكي لاني مسلمة محترمة ما قدرش او استجري اني اقول حاجة عن رسولك عيسى عليه وعلى كل الرسل افضل الصلاة والسلام
كل الي اقدر اقوله اعرفي كويس الي انتي بتتكلمي عليه وبعدين ابقى اتكلمي وانا ححاول اكتبلكم موضوع عن الرسول الكريم عشان يمكن تعرفوا اي حاجة بسيطة
2- بالنسبة لعمرو اديب انا مانكرش انه غلطان لما يشتم حد من المقدسين الي عندكم او اي حد عندكم بس مانتوا كمان بتشتموا اهو بقى مفيش حد احسن من حد
3- بالنسبة لصابرين انا طبعا مش جاية هنا ادافع عنها كل الي عايزة اقوله ان احنا في دينا الاصل هو العدالة
والعدالة دي اعظم معانيها ان مهما الانسان غلط و ازنب في حق ربنا ممكن في لحظة صفاء وصدق وتوبة يرجع عن كل الي عمله ويتوب لربنا ويرجع زي مااتول من غير ولا زنب
اما ازا غلط الانسان في اي انسان فشرط التوبة انه يرد الحق لاصحابه وبعدين يتوب الى الله عز وجل
بالنسبة لاي فنانة كانت بتعمل اي حاجة غلط واصبحت داعية فهى حرة في الي كانت بتعمله والي اصبحت بتعمله دلوقتي وربنا هو الي حيحسبها على نيتها وقصدها من كل ده
قصدي ان احنا مش لازم نتعب نفسنا ونقعد نفكر مين من جواه كويس ومين من جواه مش كويس عشان دي حاجة مش حنقدر نعرفها
4- بالنسبة بقة انكم خلاص مش حتسكتوا وحتتكلموا عن نفسكم وعن دينكم ياريت
يااااااااااااااااااااريت :close_temتتكلموا بس بادب
من غير ماتعملولكم مسرحية تشتموا فيها سيدنا محمد او تدخلوا على النت تكتبوا مواضيع هبلة كلها شتيمة من غير ما تقولوا كلمة واحدة مفيدة ممكن ننقاشكم فيها او حتى نرد عليكم فيها
5- بالنسبة للارهاب عايزة اقولكم ان مفيش مسلم بيفهم اقل مبادئ الاسلام ممكن يقتل اخوه المسلم او المسيحي او حتى اليهودي الي معاه في نفس البلد او حتى في بلد تانية وده لان الاية القرانية واضحة وصريحة قال تعالى( لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في دينكم ولم يخرجوكم من دياركم ان تبروهم وتقسطوا اليهم والله يحب المقسطين (8) انما ينهاكم الله عن الذين قاتلوكم في الدين واخرجوكم من دياركم وظاهروا عل اخراجكم ان تولوهم ) صدق الله العظيم
وصاحب العقل يميز بقة
6- بالنسبة ان النساء ناقصات عقل ودين فهى كلمة الرسول الكريم قالها فعلا بس ده مش معناه زي ما الناس فاكرة انه بيهين النساء لان الرسول والدين الي اكرم الحيوان والحشرات اكيد مش حيهين النساء
لكن خليني اقولكم معناها
ناقصات عقل ك يقصد بيها انهم عندهم عاطفة زيادة بمعنى ان النساء عندهم عاطفة واحساس زيادة عن الرجالة بالتالي لما تيجي تفكر البنت في اي حاجة او تاخد قرار بتستخدم عاطفتها واحساسها اكتر ما بتستخدم عقلها يعنى بتفكر بقلبها اكتر من عقلها زي مااحنا بنقول وبالتالي بتبقى قراراتها وافعالها كانها ناقصة عقل
اما ناقصة دين فهي حقيقة هي كمان لان كل نساء الدنيا بيجيلهم حاجة اسمها period
كمان بيجيلهم فترة بعد الولادة لمدة 40 يوم بيقى الفترتين دول فترة نزيف للبنات في دينا رحمة للنساء والبنات ربنا بيرفع عنهم معظم الفروض واولها الصلاة والصيام وبالتالي فاحنا فعلا نعتبر دينيا ناقصين عن الرجالة الي مفيش اي فرض بيترفع من عليهم طول عمرهم من اول ما يكونوابالغين



يارب الاقى على ردى ده ردود محترمة على عكس الي شوفته او حتى يكون فيه مصداقية في موقعكم ويتنشر الرد اصلا انا برحب باي حد يحب يتناقش معايا في اي حاجة تخص الموضوع ده يارب تنجحي يا صاحبة الموضوع على اساس انك بتدرسي زي ما قولتي:smile02
 

محترم

New member
إنضم
6 سبتمبر 2006
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
لا اله الا الله محمد رسول الله

انا بوجه كلامى لكاتب الموضوع انت للاسف طلعت انسان زبراله لانك حمار ومش فاهم حاجه خالص يعنى جاهل اولا لفظك انك تقول على صابرين انها داعره او عاهره يدل على ان كل المسيحيين متخلفين فنيا وثقافيا وبلاش تغلط فى انسانه اكيد احسن منك بكتير لانها ببساطه حتى لو كانت غلطانه فى الاول الا انها رجعت لصوابها فى الاخر وجزمه الشيخ خالد الجندى برقبه البابا شنوده بتاعكو الى كل مايطلع فى برنامج معندوش كلام غير النكت البايخه والكلام الى ملوش لازمه ومتنساش جريده النبا كتبت ايه عن القسيس بتاعكو ولا الصور اظن ان ديه فضيحة لكل المسيحين يبقاا تخرسو ومتتكلموش عن اسيادكو وعلى فكره سيدنا عيسى عليه السلام بريء منكو ومن افعالكو الى بتدل على اصلكو الواطى وكنت عاوزه افكرك بدكتور الاسنان عمل نفس الى عمله القسيس ولا تحب افكرك وعلى فكره مصر دوله اسلاميه وهتفضل اسلاميه على طول والقفص الى انت بتقول انكو خرجتو منه بالعكس ده وهم لانكو عايشين فيه وهتفضلو فيه على طول لان ببساطه مفتاحه معانا احنا المسلمين وبالنسبه لعمرو اديب خوفك من تهديده فى محله وكلامه الى انت شايفه غريب بالنسبه لك غريب لان المسايحه كلهم كده متخلفين ومبتفهموش وكويس اوى ان احنا عرفنا انو رعبكو للدرجادى ونصيحه منى اوعى تغلط فى اسيادك مره تانيه على شان ممكن يولعو فى القفص الى انتو فيه لانكو مجرد شويه صراصير ممكن ندوسكو بجزمتنا
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
بسم الله الرحمن الرحيم . لماذا كل هذه الكراهة للمسلمين ان ديننا يدعونا
الى المحبة و السلام ,فلماذا كل هذا الكره و لماذا كل هذا الهجوم على هذا الاعلامى الشهير المحبوب (عمرو اديب) ولن اقول اكثر من بعض هذه الايات من كتاب القران الكريم (قل هو الله احد . الله الصمد . لم يلد و لم يولد . ولم يكن له كفوا احد ) صدق الله العظيم
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
لا اله الا الله محمد رسول الله
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الا يوجد منكم رجل يرد على ما نقولون سفهكم الله
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
محمد صلى الله عليه و سلم اخر الانبياء و المرسلين
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الا يوجد منكم رجل ايها المسيحين حتى يرد علينا
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
بسم الله الرحمن الرحيم .قل يايها الكافرون لا اعبد ما تعبدون و لاانتم عابدون ما اعبد و لا انا عابد ماعبدتم و لا انتم عابدون ما اعبد لكم دين و لى دين . صدق الله العظيم
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
بالتاكيد لا يوجد عندكم رد و الله اكبر و لله الحمد (محمد)
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
ماذا تعرفون عن ديننا ايه المتعجرفين
 

My Rock

خدام الكل
مدير المنتدى
إنضم
16 مارس 2005
المشاركات
27,358
مستوى التفاعل
3,260
النقاط
113
الإقامة
منقوش على كفيه
ههههه عمرك كام يا ولى انت؟

ارد عليك فيه ايه بس؟

الواد يا محشش يا شار بول بعير
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
انكم لا تعرفون غير السب اما الحوار الموضوعى الذى تتشدقون به لا تجيدون استعماله
 

رمزى

New member
عضو
إنضم
9 سبتمبر 2006
المشاركات
83
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
تردون على ما تقولون من سب لنبينا محمد الذى ارسله الله الواحد القهار
 

My Rock

خدام الكل
مدير المنتدى
إنضم
16 مارس 2005
المشاركات
27,358
مستوى التفاعل
3,260
النقاط
113
الإقامة
منقوش على كفيه
انكم لا تعرفون غير السب اما الحوار الموضوعى الذى تتشدقون به لا تجيدون استعماله


مين عم بيسب و يدعونا بالكفرة و المتعجرفين؟

ما تصحى يا اخ!
 
أعلى