لسعة عقرب بس مش انا

الملك العقرب

++ ملك كل ارض العقارب ++
عضو مبارك
إنضم
28 أكتوبر 2006
المشاركات
4,719
مستوى التفاعل
25
النقاط
0
الإقامة
مصر القبطية

قيل إن إنسانًا مُحبًا للقراءة، دخليومًا إلى مكتبته الخاصة، وتطلَّع إلى إحدى زواياها التي لم يسحب منها كتابًا منذشهور.
تطلَّع إلى الكتب، ثم سحب كتابًا يقرأ فيه، فشعر كأن دبوسًا قد وخزإصبعه. لم يُعطِ الرجل اهتمامًا لذلك، ظانًا أن إنسانًا مهمِلاً استعار منه كتابًاوترك فيه دبوس إبرة مُلتصقًا بإحدى الصفحات.
في اليوم التالي بدأت علامات الورمتظهر على إصبعه، وإذ لم يُبالِ أُصيب ذراعه بورمٍ، ثم جسمه كله... وبعد أيام قليلةمات الرجل.
لم تكن إصابته بسبب دبوس إبرة، وإنما بلسعة عقرب قاتلة مختفية وراءالكتب... وقد أهمل الرجل في العلاج.
حقًا، تحمل كثير من الكتب سمومًا قاتلة،أكثر خطورة من سموم العقرب، متى لدغت فكر إنسانٍ تصيبه بأمراضٍ خفيَّةٍ، وقد تقضيلا على حياته الزمنية فحسب، بل وعلى أبديته. من بين هذه الكتب ما ورد عنها في سفرالأعمال: "وكان كثيرون من الذين يستعملون السحر يجمعون الكتب ويحرقونها أمامالجميع، وحسبوا أثمانها فوجدوها خمسين ألفًا من الفضة. هكذا كانتكلمة الربتنمو وتقوى بشدة" أع 19:19،20
ليس فقط القراءة و لكن كل ما يمكن ان نفعلة.. فهناك طرق تظهر للأنسان مستقيمة و عاقبتها الموت،
احذروا الثعالب الصغيرة التى تفسد الكروم.. احذر اى شئ يظهر صغيرا و ليس ذو قيمة.

علي فكرة يا جماعة العقرب الي في القصة مش من مملكتي عشان العقارب الي عندي كويسين
 
التعديل الأخير:

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
موضوع جميل بجد ياملك
ويدى فرصه ان الواحد يتامل
ويقف وقفه مع نفسه كمان يشوف هو ايه
ربنا يساعدنا كلنا ويكون لنا صيبه معاه ونرضيه باعمالنا
ربنا يباركك ياملك
بس صحيح هو فى عقارب كويسه :new2:
 

monlove

شاعر موهوب
عضو مبارك
إنضم
22 يناير 2007
المشاركات
1,423
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
كويسة يا ملك العقارب المسمومة انت
بس بجد موضوع جميل
 

merola

عايزاك تتوبـنـى
عضو مبارك
إنضم
16 يناير 2007
المشاركات
1,792
مستوى التفاعل
10
النقاط
0
القصصصصصصصصصصصصة حللللللللوة اوووووووووووى
 

الملك العقرب

++ ملك كل ارض العقارب ++
عضو مبارك
إنضم
28 أكتوبر 2006
المشاركات
4,719
مستوى التفاعل
25
النقاط
0
الإقامة
مصر القبطية
1000 شكر يا جماعة علي فكرة يا توتي مفيش عقارب كويسة بس انا خلتهم كدا ملك بقي
 

hany5000

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
247
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هههههههههههههههههههههههههه
مش فاهم حاجه
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
بتضحك على ايه ياهانى
ومش مصدقاك ياملك العقارب
كله يهون الا قرصه العقرب
دى لدعه والقبر:ranting:
 

hany5000

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
247
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
بتضحك على ايه ياهانى
ومش مصدقاك ياملك العقارب
كله يهون الا قرصه العقرب
دى لدعه والقبر:ranting:


اصلي افتكرت نكته
ههههههههههههههههههه
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
كركركركركركركركر
ظريف يا استاذ هنوطب ماتقول النكته خلينا نضحك معاك
بدل ماتفطس من الضحك اهو نساعدك
 

hany5000

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
247
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هههههههههههههههه
تدفعي كام وانا اقلك
هههههههههههههه
 

hany5000

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
247
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
ليه العبيط بس هو اللي يضحك لوحده
من غير حاجه
ومتستفزنيش اكتر من كده
هههههههههههههه
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
كده يعنى هو انا مستفزة
شكرا ياسيدى
بس قول النكته
ومتبقاش انت المستفذ :ranting:
 

hany5000

New member
عضو
إنضم
1 فبراير 2007
المشاركات
247
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
هههههههههههه
اوعدك اقلك يا تويتي
بس بكره
روحي نامي دلوقتي علشان شكلك تعبتي
اوكي
 

الملك العقرب

++ ملك كل ارض العقارب ++
عضو مبارك
إنضم
28 أكتوبر 2006
المشاركات
4,719
مستوى التفاعل
25
النقاط
0
الإقامة
مصر القبطية
كل ده حصل و انا مش موجود معلش يا تويتي امسحيها فية هو المستفز هههههههههههههههههه
 
أعلى