عندك مشكلة فى الكمبيوتر ( متجدد )

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
ركز معاية

1- كليك يمين علي الباتش

2- run as administator

3- yes

4- patch

5- اختار المكان اللي في الـ c اللي فيه الانترنيت داونلودير مانجير

6- اختار اليرنامج نفسه

7- open

و قولي ايه اللي حصل
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
البرنامج شغال ولا لأ ؟؟
 

+KiMO+

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
17 يوليو 2013
المشاركات
9,056
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
الإقامة
Philippines
لأ انا معرفش اكتر من كدة
 

Samir poet

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 سبتمبر 2010
المشاركات
9,360
مستوى التفاعل
1,364
النقاط
0
الإقامة
حضن يسوع
اية محدش عارف يحل المشكلة ولااية
 

Coptic4Ever2

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
7 مارس 2007
المشاركات
2,003
مستوى التفاعل
635
النقاط
0
الإقامة
تحت الصليب
محتاج مساعدة

فى طريقة تشغيل الاكسيس بوينت 741 TP LINK استقبال عن طريق كابل الانترنت وتوزيع عن طريق الواير ليس ... وهى فيها هذه الخاصية لكن ليها طريقة للضبط

وبعد البحث كتير على النت لقيت كلام كتيرررررر وحكايات كتيرررررر عن الاكسيس دى انها بتعمل وتسوى ومفيش شرح واحد بسيط لطريقة اسقبال وارسال ....

والمشكلة الاكبر عندى فى استقبال النت من الروتر

وهى دى الاكسيس اللى بتكلم عليها


http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-WR741ND

كتاب PDF - User Guide

http://www.tp-link.com/Resources/********/TL-WR740N_741ND_User_Guide.pdf


TL-WR741ND-01-500x500.jpg
http://maxcomm.co.za/image/cache/da... Routers/TL-WR741ND/TL-WR741ND-01-500x500.jpg


TL-WR741ND-04-500x500.jpg



وشكرا
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
انتا عايز تعمل ايه بالظبط
 

Coptic4Ever2

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
7 مارس 2007
المشاركات
2,003
مستوى التفاعل
635
النقاط
0
الإقامة
تحت الصليب
طريقة تشغيل الاكسيس بوينت 741 TP LINK استقبال عن طريق كابل الانترنت وتوزيع عن طريق الوايرلس
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
ادخل علي اعدادات الاكسيس
وشغل المود بتاعه اكسيس بوينت
واعمل ريستارت للجهاز
 

Coptic4Ever2

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
7 مارس 2007
المشاركات
2,003
مستوى التفاعل
635
النقاط
0
الإقامة
تحت الصليب
ادخل علي اعدادات الاكسيس


وشغل المود بتاعه اكسيس بوينت

واعمل ريستارت للجهاز

حضرتك انا جربت كل اللى حضرتك بتقوله
الاعدادات بتعتها فيها اختيارات كتير
وكل اختيار فيه اكتر من طريقة ليه
وعمل بدل الريستارت 10 بعد كل مرة بجرب فيها الاعداد بشكل مختلف
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
هاتلاقي عندك كذا مود
ربيتر
بوينت تو بوينت
اكسيس بوينت
كلاينت

انتا حضرتك بتختار اكسيس بوينت وتخلي قناه البث 11
ومود البث مكسينج (B&G)
 

grges monir

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
9 نوفمبر 2008
المشاركات
15,667
مستوى التفاعل
2,176
النقاط
113
الإقامة
فى قلب يسوع
الجهاز بتاعى كل مفتحة بيطير كل لايقونات من الديسك ويدخل كان لم يكن شىء موجود واضطر انزل كل مرة ايقوناتة كل مرة
بيمسح كل حاجة موجودة فى كل مرة
 

PoNA ELLY

Web Developer
عضو مبارك
إنضم
6 ديسمبر 2008
المشاركات
2,023
مستوى التفاعل
384
النقاط
0
الإقامة
IN her HEART
الجهاز بتاعى كل مفتحة بيطير كل لايقونات من الديسك ويدخل كان لم يكن شىء موجود واضطر انزل كل مرة ايقوناتة كل مرة
بيمسح كل حاجة موجودة فى كل مرة
المشكلة دي واجهتني قبل كدة احتمال يكون فيروس
نزل كاسبر اخر اصدار واعملة تحديث وخلية يعمل سكان للجهاز
لو الدنيا ما ظبطتش جرب تفرد ويندوز جديد
 

bob

يجرح و يعصب
إنضم
7 مارس 2007
المشاركات
4,418
مستوى التفاعل
574
النقاط
0
الإقامة
تائها اجتاز في الصحراء
مساء الخير يا جماعة عندي مشكلة مع التابلت بتاعي ماركة INAR
عامل فيه باترن PATTERN
و جه ولد صغير عمله كذا مرة غلط فقفل ال lock و عايز E-mail و password بتاع اكونت جوجل علشان يفتح و انا مش فاكر اي حاجه من الاتنين اعمل ايه ؟!
 

PoNA ELLY

Web Developer
عضو مبارك
إنضم
6 ديسمبر 2008
المشاركات
2,023
مستوى التفاعل
384
النقاط
0
الإقامة
IN her HEART
مساء الخير يا جماعة عندي مشكلة مع التابلت بتاعي ماركة INAR
عامل فيه باترن PATTERN
و جه ولد صغير عمله كذا مرة غلط فقفل ال lock و عايز E-mail و password بتاع اكونت جوجل علشان يفتح و انا مش فاكر اي حاجه من الاتنين اعمل ايه ؟!
معلش اعصر دماغك ولازم تفتكر الايميل
بعدها اعتقد انك مسجل رقم تليفونك علي اكونت جوجل
اضغط علي forget password
وشوف الخيارات لو مسجل رقمك هيقولك انه هيبعتلك مسج بالباسوورد الجديد علي الموبايل
وتدخل بية وتغيرة بعدها
وممكن تكون في طريقة غير كدة
ولو مش فاكر الايميل
حاول تفتكر لو كنت بعت لحد مسج منة كلمة وقولة ابعتلي الايميل
وانشاء الله هتتحل
___________________
نصيحة ليك
اعمل فايل علي الكومبيوتر عندك pass.text
اكتب فية كل الاكونتات بباسورداتهم
وبعدين اضغطة ب win rar
بس خلي بالك وانت بتضغطة اعمل باسوورد لل win rar
وتحفظة
وكل مرة تنسي فيها تدخل ع الفايل دة
ومش هيرضي يفتح غر بالباسوورد
 

حياة بالمسيح

خادمة الرب
عضو مبارك
إنضم
29 أبريل 2014
المشاركات
16,278
مستوى التفاعل
3,478
النقاط
76
موضوع رائع وقيم ومجهود تقني جبار ربنا يباركك ويزيدك من نعيمه ويستخدمك اكثر واكثر لمجد اسمه القدوس امين
 
أعلى