عندك سؤال في الهكر و الاختراق ؟؟ تفضل اطرحه

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض
بصى بقى حبيبى

انت تعلمنا ازاى نخترق الأول
قلت اية ؟؟
هههههههه

ولا يهمك مولكا انت بتكرم ...
بس جيبلي الاذن من الادارة و انا تحت امرك اخي الحبيب ..
الموضوع سهل جدا بس شوي بدها ذكاء و حيلة ههه
و مستني ردك هههههه
 

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض
موضوع حلو ومفيد جدااااااااااا
ثانكس للمجهود الجميل ده

شكرا و الرب يباركك .. اذكرينا في صلواتك
ولو عندك اي سؤال احنا في الخدمة ..
 

ABOTARBO

أنت تضئ سراجى
مشرف سابق
إنضم
21 نوفمبر 2009
المشاركات
30,377
مستوى التفاعل
2,102
النقاط
0
الإقامة
Je rêve que je suis un papillon
يااااااااااااااااااااااااه كل دى معلومات بسم الصليب على حضرتك
ربنا ينجح كل أمورك فى المسيح
أشكــــــــــــــــــــــــــرك
والعدرا أم النور معك أستاذى
 

ABOTARBO

أنت تضئ سراجى
مشرف سابق
إنضم
21 نوفمبر 2009
المشاركات
30,377
مستوى التفاعل
2,102
النقاط
0
الإقامة
Je rêve que je suis un papillon
حضرتك قولتك:(هناك بعض ملفات النظام المهمة تنتهي بهذا الإمتداد exe )
زى ايه...ممكن حضرتك تقول الاساس اللى فى جهاز منهم...
معلش معلوماتى على قدى..
 

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض
زى ايه...ممكن حضرتك تقول الاساس اللى فى جهاز منهم...

اغلب ملفات ال exe الموجودة في النظام.
موجودة في ملف system32 في ملف الويندوز ..
واللي انا حكيت عنه في msconfig هي مجموعة برامج تستخدم تشتغل في النظام لتشغيل النظام بصورة سليمة ..

 

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض
طيب ينفع تعلمنى على الخاص !

هل انت مستعد انت دفاعك قبل الهجوم ؟؟
هذا ضروري جدا .. قبل دخولك لهذا العالم الذي لا يرحم البسطاء و الضعفاء
 

Molka Molkan

لستم المتكلمين
مشرف سابق
إنضم
31 أغسطس 2009
المشاركات
25,036
مستوى التفاعل
846
النقاط
113
الإقامة
ويل لي إن كنتُ لا اُبشر
هل انت مستعد انت دفاعك قبل الهجوم ؟؟
هذا ضروري جدا .. قبل دخولك لهذا العالم الذي لا يرحم البسطاء و الضعفاء


ما حدث معى على الفيس بوك يجعلنى اريد ان اتعلم كيف اهاجم لا لكى اهاجم بل لكى اعرف كيف يهاجمونى وبالتالى فاكون مداف جيد عن الحق !
 

Alexander.t

Help me !
عضو مبارك
إنضم
26 يناير 2009
المشاركات
15,832
مستوى التفاعل
1,574
النقاط
0
الإقامة
Beside you

أما اذا ظهر لك الرمز woa



فهذا يعنى ان جهازك به ملفات وتجسس وسهل جدا انه يخترق .. وكذا لازم تعمل له فورماااات ..



11244640220.jpg


و الطريقة الثانية ..
حط لك برنامج انتي فايروس و انتي سباي وير ....
و انتي تروجان .. " مهم للغاية "
او اعمل سكان اون لاين من خلال هذا الرابط
http://www.windowsecurity.com/trojanscan/

اذا كان لتعرف اذا عندك تروجان ولا لا ..

اتمنى اكون افدتك ..

و الرب يباركك


ظهرتلى دى يعنى جهاز عليه باتشات والحمد لله

بس المهم انى عاوز طريقه اشيل بيها الهكر دا من غير فورمات لانى صعب جدا افرمت ناو

المشكله انى كنت مشترك تبع سيبر والسيبر كان عامل سيرفر بيحدد لكل واحد سرعته وكل حاجه هو كان بيتحكم فيه بس انا شيلت الوصله من عندى يا ترى يقدر يتحكم مع انى ركبت وصله لوحدى ؟؟؟؟؟؟
 

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض
ظهرتلى دى يعنى جهاز عليه باتشات والحمد لله

بس المهم انى عاوز طريقه اشيل بيها الهكر دا من غير فورمات لانى صعب جدا افرمت ناو

المشكله انى كنت مشترك تبع سيبر والسيبر كان عامل سيرفر بيحدد لكل واحد سرعته وكل حاجه هو كان بيتحكم فيه بس انا شيلت الوصله من عندى يا ترى يقدر يتحكم مع انى ركبت وصله لوحدى ؟؟؟؟؟؟

الفورمات افضل حل لك ..
ولكن ممكن تخفف اللي عندك ..
ما نوع الانتي فايروس اللي عندك ؟؟
ثانيا اعمل سكان على التروجان من خلال الرابط اللي اعطيته للاخ ربنا موجود..
http://www.windowsecurity.com/trojanscan/

و ايضا اعمل سكان على Malware من خلال هذا الرابط
http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.aspx

من هنا اعمل سكان للفايروس ..

http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html

اتمنى اكون افدتك ..

و الرب يباركك
 

Alexander.t

Help me !
عضو مبارك
إنضم
26 يناير 2009
المشاركات
15,832
مستوى التفاعل
1,574
النقاط
0
الإقامة
Beside you

على فكره انا فرمت بارتيشن السى ونزلت ويندوز وبعمل برضه نفس الخطوه ادانى نفس الكلام ازاى دا
 

holiness

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
12 يوليو 2008
المشاركات
1,058
مستوى التفاعل
25
النقاط
48
الإقامة
غريب في الارض

على فكره انا فرمت بارتيشن السى ونزلت ويندوز وبعمل برضه نفس الخطوه ادانى نفس الكلام ازاى دا

اخي الحبيب .. قد تكون ملفات التجسس في بارتيشن ال d او غيره ..
ولكن .. خليني انصحك نصيحة اخوية من مجرب ..
لو نويت تعمل فورمات اعمل كل الكومبيوتر ..
لانك انت الحين سويت فورمات بحجة لا يكون هناك ملفات تجسس صح ؟؟
لكن من صفات هذه الملفات .. هي تنسخ نفسها داخل الكومبيوتر.. او قد يكون موجود في اي ملف اخر و مش على ال c ..
انت لو قبل ما تفرمت بتعمل سكان من خلال المواقع اللي حطيتها لك بيكون افضل ..
وربنا يباركك
 

LasT Love Tear

New member
إنضم
20 يوليو 2011
المشاركات
2
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
; for 16-bit app support
[386Enh]
woafont=dosapp.fon
EGA80WOA.FON=EGA80WOA.FON
EGA40WOA.FON=EGA40WOA.FON
CGA80WOA.FON=CGA80WOA.FON
CGA40WOA.FON=CGA40WOA.FON

[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv

[mci]
 

LasT Love Tear

New member
إنضم
20 يوليو 2011
المشاركات
2
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
عملت سكان وجبلى
ERROR: It appears that your system does not meet the requirements needed to run this test:

  • Windows 98, ME, 2000, XP or 2003
  • Internet Explorer 5.0 or later with ActiveX enabled How to check/set your IE settings


If this is not the case and/or if you would still like to try and run the test, please click here.
0.1-10Gbps of IPsec, SSL, Wireless PCI, PCI-X, HT, SPI3, SPI4.2 IOs
 

sas_2010

New member
إنضم
14 أغسطس 2011
المشاركات
2
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
,,,,>> ممكن سؤال .؟


هل فيه كتب تعليم الاختراق فى السوق او النت ؟

لماذا تباع ان كانت موجودة ..



هل يمكن ان اجد منها على النت >>>>>
ممكن طلب ؟
اريد كتب تعلم لغة الجافا سكريبت vodafone.enemy@gmail.com
 

ROWIS

رويس
عضو مبارك
إنضم
3 يوليو 2007
المشاركات
2,619
مستوى التفاعل
388
النقاط
83
,,,,>> ممكن سؤال .؟


هل فيه كتب تعليم الاختراق فى السوق او النت ؟

لماذا تباع ان كانت موجودة ..



هل يمكن ان اجد منها على النت >>>>>
ممكن طلب ؟
اريد كتب تعلم لغة الجافا سكريبت vodafone.enemy@gmail.com
مش بس في كتب ولكن في دورات فيديو صوت وصورة
وفي منها مجانية وفي منها مدفوعه والاخيرة دي بتبقي الافضل طبعاً
 

نانا3

New member
عضو
إنضم
5 ديسمبر 2009
المشاركات
95
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
شكرا معلومات قيمه بس انا ظهر عندى الاتنين ظهر الرمز woaوظهر الرقم 850
 

نانا3

New member
عضو
إنضم
5 ديسمبر 2009
المشاركات
95
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
وبصراحه عند ظهورهم مش عارفه اتصرف ازاى بعد شكى ان جهازى مخترق لانى كمان وجدت الموس بيتحرك لوحده فاذاد شكى ومش عارفه اتخلص من الهكر
 

سندريلا 2011

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
9 أغسطس 2011
المشاركات
529
مستوى التفاعل
37
النقاط
0
موضوع بجد مهم الرب يباركك بس ليه الناس بتتجسس على بعضها ده ميصحش يا ريت نحترم خصوصيات الاخر
 
أعلى