رد على: صور لعروس البحر المتوسط ( الأسكندرية )
اسكندرية بلد جميلة بيعجبنى فيها نظامها ونظافتها وهدوئها وعدم كلكسات العربيات
حقيقى تستحق لقب عرو س البحر الابيض
لكن فى بحرها انا مبحبهوش بحر مرسى مطروح اجمل واحسن وانظف منة بمراحل كتيييييييييييييييييييييير
عندك حق يا مرمر فى اللى قولتية البحر بتاعها بقى مش نظيف
و السبب المصيفين اللى من خارج الاسكندرية بيرموا زبالة فى البحر و دا بيخلى القناديل تكتر و فى البحر
و الموج بتاعها برضة عالى علشان الهواء كتير بس دلوقتى بعض الشواطىء
بدأت تحط مصدات موج و الشواطىء دى بحرها يجنن زى مرسى مطروح و الغردقة كدا
فاضل بس مشكلة القناديل و دى بأدينا احنا اننا نبطل نرمى فضلاتنا فى الرملة و المية
و على العموم انا سمعت انهم هايعملوا شبك يمنع دخول القناديل البحر
و بعض الشواطىء منعت دخول المأكولات فى البحر
و يا موسهل انشاء الرب يعنى تتحل مشكلة البحر دى
و شكرآ مرمر على مشاركتك الحلوة الرب يباركك