ثمار الكيوى ضغفط ضغط الدم...........

dodo jojo

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
12 يونيو 2009
المشاركات
3,764
مستوى التفاعل
148
النقاط
0
الإقامة
with jesus in the sky :D
اوسلوا:اكد باحثون من جامعة أوسلوا بالنرويج ان تناول ثلاث حبات من ثمرة فاكهة الكيوى يوميا يمكن ان يغفض ضغط الدم
:Love_Letter_Open: :Love_Letter_Open: :Love_Letter_Open:
وطلب الباحتون من مجموعة من الرجال والسيدات
الذى يعانون من الارتفاع الخفيف فى ضغط الدم
تناول كلا منهم ثلاث مرات من هذه الفاكهة لشهرين من اجل معرفة تأثيرها عليهم.
:Love_Letter_Open: :Love_Letter_Open: :Love_Letter_Open:
وقال هؤلاء ان فاكهة الكيوى الغنيه بالماده المضاده
للاكسده((لبوتين))،وبينت دراسه سابقه ان ثمرة الكيوى مفيده فى خفض الدم افضل من فاكهة اخرى من بينها التفاح.

:Love_Letter_Open: :t30: :Love_Letter_Open: :t30: :Love_Letter_Open: :t30: :Love_Letter_Open:

يارب تكون المعلومه عجبتكم

:Love_Letter_Send:تحياتى:Love_Letter_Open:

اخوكم dodo jojo

بااااااااااااااااااااااااااى بااااااااااااااااااااااااى

 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
برافووووووووو يا دودو

مشكور على المعلومة الرائعة

الرب يسوع يبارك كل اعمالك
 

zezza

يا رب ...♥
عضو مبارك
إنضم
16 يونيو 2008
المشاركات
11,014
مستوى التفاعل
339
النقاط
0
معلومة حلوة اوى يا دودو
بس انا مش احب الكيوى :cry:
شكرا كتيييييييير على الموضع
ربنا يبارك حياتك
 

dodo jojo

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
12 يونيو 2009
المشاركات
3,764
مستوى التفاعل
148
النقاط
0
الإقامة
with jesus in the sky :D
معلومة حلوة اوى يا دودو
بس انا مش احب الكيوى :cry:
شكرا كتيييييييير على الموضع
ربنا يبارك حياتك

ههههههههه وانا كمان صدقينى مشكوره على ردك ياعسل
:Love_Letter_Open:
 
أعلى