فعلا كنيستنا القبطية كنيسة قديمة و عريقة و لها الكثير من الانتصرات القوية ضد الشيطان و لنا الفخر اننا اخر النسل المتبقي من الفراعنة العظام اصحاب اكبر حضارة في العالم رغم محولات خوتنا المسلمين من طمس هذا الحضارة الان الا اانا باقيين و مستمريين مرسي bonguy علي الموضوع الرائع ده ربنا يبارك حياتك