الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

hotboard

New member
إنضم
12 سبتمبر 2007
المشاركات
6
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

اما مشكلة انه بيفتح بالتليفون ده خاص بالاعدادات الاتية داخل البايوز
power management
wake up by modem
or resume by pci or modem
 

طارق ابوحنا

New member
عضو
إنضم
2 مايو 2007
المشاركات
66
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
amman - jordan
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

سلامة الجهاز بتاعك !!!!
1 . ممكن من الرام .
2 . اذا المكثفات في المازربور فيهم عطل ,بصي على المزربور اذا لاقيتي المكثفات منتفخات الحجم او طالع منهم مادة لونه بني بتكون مشكلة الجهاز فيهم .
لكن مادام في صوت عند تشغيل الجهاز فهو اما من الرام او كرت الشاشة , اما مو راكبيين كويس او بدهم تنظيف بمادة السبيرتو أو واحد منهم تعيشي انت .
اي استشاره انا جاهز , وانا بشتغل في صيانة الكمبيوتر و الشبكات .
 

G E O R G E

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
13 سبتمبر 2007
المشاركات
106
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

ممكن تجرب بور سبلأاى غير الى عندك وربنا يستر ميكنش البور سبلأاى باظ ودخل كهربة عالية ويكون حرق المظر ربنا يسترها معاك واو جربت بور شغال ونفس المشكلة يبقىبعيد عنك المظر فيها حاجة
انا مش خبير فالكمبيوتر قوى بس بقولك على الى اعرفة
 

Messias

غالى عليك
عضو مبارك
إنضم
1 نوفمبر 2005
المشاركات
540
مستوى التفاعل
12
النقاط
0
الإقامة
غريب انا فى الأرض لا تخفى عنى وصياك
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

اما مشكلة انه بيفتح بالتليفون ده خاص بالاعدادات الاتية داخل البايوز
power management
wake up by modem
or resume by pci or modem


شكرا اخى hotboard
على المعلومات دى قيد التجربه ......
المشكله اتحلت شويه لما فكيت الرامات و غيرت مكانها و شرطها زى ماكتبت قبل كده
و باين ان المشكله من الرامات و انا هانظفها زى ماقلتيلى :yahoo:
 

Messias

غالى عليك
عضو مبارك
إنضم
1 نوفمبر 2005
المشاركات
540
مستوى التفاعل
12
النقاط
0
الإقامة
غريب انا فى الأرض لا تخفى عنى وصياك
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

سلامة الجهاز بتاعك !!!!
1 . ممكن من الرام .
2 . اذا المكثفات في المازربور فيهم عطل ,بصي على المزربور اذا لاقيتي المكثفات منتفخات الحجم او طالع منهم مادة لونه بني بتكون مشكلة الجهاز فيهم .
لكن مادام في صوت عند تشغيل الجهاز فهو اما من الرام او كرت الشاشة , اما مو راكبيين كويس او بدهم تنظيف بمادة السبيرتو أو واحد منهم تعيشي انت .
اي استشاره انا جاهز , وانا بشتغل في صيانة الكمبيوتر و الشبكات .


الله يسلمك تسلملى ...

انا هاشوف المكثفات كلمنى عليها المهندس يوم ماكنت بركب الرايتر و كان بايظ قالى انها بايظه
انا هاشوفها ....
بس لو بايظه تتغير بسهوله ...؟ :dntknw:
 

abanob2000

New member
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
12
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

اهلا اخ messias انا عندي ليك حل إنما زي الفل، ماتبيع جهازك وإشتري جهاز جديد بدل ماجهازك كده يبوظ كل يوم وتدفع فيه فلوس تاني وتاني.
سلام.
 

Messias

غالى عليك
عضو مبارك
إنضم
1 نوفمبر 2005
المشاركات
540
مستوى التفاعل
12
النقاط
0
الإقامة
غريب انا فى الأرض لا تخفى عنى وصياك
رد على: الكمبيوتر بتاعى ......... مش بينطق !

اهلا اخ messias انا عندي ليك حل إنما زي الفل، ماتبيع جهازك وإشتري جهاز جديد بدل ماجهازك كده يبوظ كل يوم وتدفع فيه فلوس تاني وتاني.
سلام.


فكره كويسه
بس لو بعته مش هايجيب حاجه طول ماهو شغال هاخليه معايا لغايه ماحجه فيه تبوظ و ماليهاش حل :close_tem أصل انا دلواقتى بدرس و مش فاضيله يعنى مش بعقد عليه كتير و لما يبوظ خالص افكر اعمل فيه ايه !
:budo:
 
أعلى