اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ghaleb aldaoud

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
85
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
u.s.a
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

:t25:الناس 4 ...الاول يعرف ويعرف انه يعرف ...فهذاعالم فاستشيروه... والثانى يغرف ولا يعرف انه يعرف فهذا غافل فنبهوه والثالث لا يعرف ويعرف انه لا يعرف فهذا طالب علم فعلموه واما الرابع فهو لا يعرف ولكنه يعتقد انه يعرف فهذا جاهل فاجتنبوه
 

krkora

New member
إنضم
23 ديسمبر 2006
المشاركات
2
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

+ليست الالقاب هى التى تكسب المجد بل الناس من يكسبون الالقاب مجدا
شكرا ليكي على الاقوال الرائعه دى بجد جميله اوى اوى ربنا يبارك حياتك
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ميرسى يا ghaleb aldaoud على القول الجمييييييل ده
وشكرا ياكركوره على مرورك الجميييل ده
منورين المنتدى ربنا معاكم يارب
 

doon

New member
إنضم
10 مايو 2007
المشاركات
16
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

+لا يجب ان تقول كل ماتعرف ولكن يجب ان تعرف كل ماتقول , حلوة اوى
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ميرسى يا دوون على مرورك ربنا معاك
 

ghaleb aldaoud

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
85
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
u.s.a
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

نقشتك على كفى يقول الرب ...ومثل حدقة عينى حفظتك ....ان كان رب المجد هو من قال هذا فماذا تريد ايها الانسان الغليظ القلب....وهل بعد هذا خوف على ابديتك ؟... ان كنت مؤمنا برب المجد!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ميرسى اوى ياا
ghaleb aldaoud على مرورك الجميل ده والكلام الاجمب بجد ميرسى اوىىىىىىىى وربنا معاك منور المنتدى
 

ارميا ثابت

New member
إنضم
22 نوفمبر 2007
المشاركات
44
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
عايش فى ارض الاموات و انتظر التوبة ترفعنى الى ارض
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

مش عارف حقيقي اوصف شدة جمال الاقوال دى...لكن اقدر اعترف بنعزية كبيره فيها...

+ان وجد ليل وظلام فى حياتك فما هى الا ظلال يد الله الاتيه للمعونه
 

ghaleb aldaoud

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
85
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
u.s.a
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

شكرا اخت مبرا ربنا يباركك ويعطيك اخرة صالحه ........اليك والى الاخوه الاحبه هده الحكمه ايضا : هل تعلم يا انسان ان المسافه بين السماء وقلبك اقرب من ركبتك الى الارض؟ فلمادا تضطرب نفوسكم... يا ابناء الملك؟
 

سندباد+اسيوط

الخاطى
عضو مبارك
إنضم
12 أكتوبر 2007
المشاركات
484
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

من لاعمل له يوجد الشيطان له عمل اقوال جميلة جدا ورائعة كمان ربنا بيارك تعب محبتك وبيارك خدمتك
 

+Nevena+

عضوة ح الغلاسه
مشرف سابق
إنضم
12 ديسمبر 2007
المشاركات
20,057
مستوى التفاعل
1,908
النقاط
113
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

الضمير صوت هادئ يخبرك بان احداً ينظر اليك
فعلا اقوال جميله جدا ميرا شكرا ليكي وربنا يعوض تعب محبتك
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

شكراااااااا سندباد ونفين على مروكم الجميل ده
منورين المنتدى ومستنين مواضعكم ومشاركتكم ربنا معاكم يارب
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

شكراااااا ليكى انتى ياايرينى على مرورك الجميل ده
ونورتى المنتدى ياقمر
 

mina1

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
24 أكتوبر 2006
المشاركات
1,047
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

اقوال جميلة جدا يا ميرا
ربنال يباركك
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ميرسى يامينا على مرورك الجميل ده نورت الموضوع ربنا معاك
 

طبيب روحاني

New member
عضو
إنضم
9 ديسمبر 2006
المشاركات
48
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

ليست الالقاب هى التى تكسب المجد بل الناس من يكسبون الالقاب مجدا
اقوال جميلة وروعة اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

شكرا ياطبيب روحانى على مرورك الجميييييييل ده .. نورت المنتدى ربنا معاك يارب
 
إنضم
5 مارس 2008
المشاركات
48
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

:94:
يا رب سلام : الاقوال ده حلوة جدا جدا يا ميرا
اكتر مقوله عجبتنى جدا
:sami73: ( ان وجد ليل وظلام فى حياتك فما هى الا ظلال يد الله التيه للمعونه ) :sami73:
هو فعلا الانسان دائما بيشوف الظلمة وبيفتكر ان ايدين ربنا مش معاه ودا حال كتير من الناس
انا حاكلكم قصه اثرت على جدا لما كنت شايفه الدنيا مقفوله فى وشى اووووووى :11_1_211v:
هى قصه عن ام كانت ماشيه وهى شايله ابنها على كتفها فى البرد الشديد اللى كلنا بنسمع عنه فى الخارج والثلج كان بينزل عليهم بشده لدرجة انها هى وطفلها بدؤا يتجمدووو وفجأه مر تاكسى سريع جدا وشافهم وقال للام اركبى يسرعه وهى من محبتها لابنها وضعته هو فى الاول فى التاكسى وفجأةسواق التاكسى مشى بالتاكسى بسرعة شديدة جدا ولكن الام من خوفها على ابنها مسكت فى العربية من الخلف واتعلقت فيها رغم سرعة العربية وبعد مسافه بدت للام انها طويله جدا وقف السائق ونزل وامسك با لام وقال لها دلوقتى تقدرى تاخذى طفلك فى حضنك وسندها وادخلها السياره وفعلا اخذت ابنها فى حضنها وقدرت تدفيه وهو ده الظلام الذى نراه انها افتكرت ان السائق اخذ ابنها ولكنه كان يساعدها حتى تشعر بالدفئ وتستطيع ان تدفئ ابنها وهذا ما نراه فى التجربه فنحن نرى قسوة التجربه ولانرى يد الله :sami73:​
 

meraaa

†كن ضامنى عند نفسك†
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2006
المشاركات
2,625
مستوى التفاعل
7
النقاط
0
الإقامة
بين كفوف ملك الملوك
رد على: اقول وحكم رائعه اوىىىىىى

شكرااااااااااا اوجينى على مشاركتك الجميله دى
بجد نورتى المنتدى ومستنيين مشركاتك ياقمر .. ربنا معاكى
 
أعلى