الى الاخ راسبوتين
يا سيدى الف شكر على تحليلك النفسى لشخصيتى و تقمصك لشخصية سيجموند فرويد ببراعة تحسد عليها لكن اصنام النفس اللى بتتكلم عنها دى و اللى بحب اسميها حصون ابليس فى اذهاننا لانها التسمية الاكثر دقة ، ثق فى انى حطمتها من عشر سنين و الشكر للرب على كده من قبلها فعلا كانت الاصنام دى مغلبانى جدا ذى ما هى مغلبة مليار مسلم و شوية النهاردة و بيحاولوا يحطموها لكن المؤسسة الدينية الاعلامية المسيطرة على عقولهم لسة سبياهم للشيطان اللى بيحركهم زى ما هو عايز ، و على العموم انا لما بكتب موش بهدف ان حد يرد علية لكن بهدف فقط المداخلة موش اكتر فموش لازم ابدا تتعب عقلك معايا ... لا ... ريحه لناس تانية تستاهل !!! ، لكن موش فاهم اية العلاقة بين التحضر و الفطرة ؟ هوة لازم المتحضر هوة اللى يمتنع عن الكلام فى الاسلام بالنقد ؟ و يقبل انك تهاجم المسيحية و عقيدتنا كما تريد و لكن بدون اى نقد للاسلام ؟ دى المشكلة عند المسلمين عاشوا 14 قرن و اكتر و هما قضاة و ناقدين لغيرهم و لما لقوا اللى ممكن ينتقد عقيدتهم اعتبروه غير متحضر و همجى ، يا سبحان الله عليكم ، تحللوا لنفسكم الى تحرموه على غيركم ، كتب تتطاول على المسيحية على ارصفة القاهرة و مصر كلها و عشرات المواقع اللى اصحابها موش وراهم غير الشتيمة و قلة الادب فى المسيحية و المسيحيين اللى لولاهم كانوا لسة فى الخيام لحد النهاردة من غير لا كهرباء و لا عربيات و لا حتى كتب يقروها و لا تليفونات ولا تليفزيونات ولا تلاجات ولا غسالات ولا ولا ولا ... الخ ، و لما يجيى حد يتكلم فى موقعين تلاتة بحريته فى نقد الاسلام بادب و اخلاق عالية بدون سب و قذف يبقى موش متحضر ، ماشى يا ريس سيبنالك انت التحضر يا عم الف مبروك عليك التحضر ... ياللا سلام .
يا سيدى الف شكر على تحليلك النفسى لشخصيتى و تقمصك لشخصية سيجموند فرويد ببراعة تحسد عليها لكن اصنام النفس اللى بتتكلم عنها دى و اللى بحب اسميها حصون ابليس فى اذهاننا لانها التسمية الاكثر دقة ، ثق فى انى حطمتها من عشر سنين و الشكر للرب على كده من قبلها فعلا كانت الاصنام دى مغلبانى جدا ذى ما هى مغلبة مليار مسلم و شوية النهاردة و بيحاولوا يحطموها لكن المؤسسة الدينية الاعلامية المسيطرة على عقولهم لسة سبياهم للشيطان اللى بيحركهم زى ما هو عايز ، و على العموم انا لما بكتب موش بهدف ان حد يرد علية لكن بهدف فقط المداخلة موش اكتر فموش لازم ابدا تتعب عقلك معايا ... لا ... ريحه لناس تانية تستاهل !!! ، لكن موش فاهم اية العلاقة بين التحضر و الفطرة ؟ هوة لازم المتحضر هوة اللى يمتنع عن الكلام فى الاسلام بالنقد ؟ و يقبل انك تهاجم المسيحية و عقيدتنا كما تريد و لكن بدون اى نقد للاسلام ؟ دى المشكلة عند المسلمين عاشوا 14 قرن و اكتر و هما قضاة و ناقدين لغيرهم و لما لقوا اللى ممكن ينتقد عقيدتهم اعتبروه غير متحضر و همجى ، يا سبحان الله عليكم ، تحللوا لنفسكم الى تحرموه على غيركم ، كتب تتطاول على المسيحية على ارصفة القاهرة و مصر كلها و عشرات المواقع اللى اصحابها موش وراهم غير الشتيمة و قلة الادب فى المسيحية و المسيحيين اللى لولاهم كانوا لسة فى الخيام لحد النهاردة من غير لا كهرباء و لا عربيات و لا حتى كتب يقروها و لا تليفونات ولا تليفزيونات ولا تلاجات ولا غسالات ولا ولا ولا ... الخ ، و لما يجيى حد يتكلم فى موقعين تلاتة بحريته فى نقد الاسلام بادب و اخلاق عالية بدون سب و قذف يبقى موش متحضر ، ماشى يا ريس سيبنالك انت التحضر يا عم الف مبروك عليك التحضر ... ياللا سلام .