|؛¤ّ,¸¸,ّ¤؛|* * الفرق بين العشق والحب * *|؛¤ّ,¸¸,ّ¤؛|

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
الفرق بين الحب والاعجاب 0

الشخص الذي تحبه & الشخص المعجب به

1.أمام الشخص الذي تحبه قلبك يخفق بقوة .
1. لكن أمام الشخص المعجب به تكون سعيدا.

2. أمام الشخص الذي تحبه الشتاء يصبح كأنه ربيع .
2. أمام الشخص المعجب به يكون الشتاء مجرد شتاء جميل.

3. إذا نظرت إلى عيون الشخص الذي تحب يحمروجهك خجلا
3. لكن إذا نظرت إلى عيون الشخص المعجب به فانك سوف تبتسم .

4. أمام الشخص الذي تحب لاتستطيع أن تقول كل الذي يجول في خاطرك
4. لكن أمام الشخص المعجب به تستطيع .

5. أمام الشخص الذي تحب تصبح خجولا .
5. لكن أمام الشخص المعجببه تستطيع أن تكون بطبيعتك .

6. لاتستطيع أن تنظر مباشرة إلى عيون الشخص الذي تحب .
6. لكن تستطيع دائما أن تبتسم في عيون الشخص المعجب به

7. عندما يبكي الشخص الذي تحب فانك تبكي معه
7. لكن عندما يبكي الشخص المعجب به فان جميع فرحك ينتهي .


8. الشعور بالحب يبدأ من العيون
8. لكن الشعور بالإعجاب يبدأ من حاسة السمع .


لذلك إذا أردت أن تكف عن الإعجاب بشخص كل ماعليك القيام به هو أن تغطي أذنيك وان لاتستمع له .
لكن إذا حاولت أن تغلق عينيك فان الحب سيتحول إلى قطرات من الدموع وسيبقى في قلبك إلى الأبد


منقووووووووووووووول
 

ramyghobrial

The Love Faithful
مشرف سابق
إنضم
23 ديسمبر 2005
المشاركات
4,039
مستوى التفاعل
20
النقاط
0
الإقامة
Cairo
انا معترض على نقط يامرمر وهاناقشك فيها
3. إذا نظرت إلى عيون الشخص الذي تحب يحمروجهك خجلا
3. لكن إذا نظرت إلى عيون الشخص المعجب به فانك سوف تبتسم .

ولية مايبقاش يحمر وجهك خجلا وتبتسم وتعيش وتتوة في عنيه وتبقى في دنيا تانية

4. أمام الشخص الذي تحب لاتستطيع أن تقول كل الذي يجول في خاطرك
4. لكن أمام الشخص المعجب به تستطيع .

امال اللي بيقول بحبك بيقولها اذاي مش دي بتبقى حاجة بتجول في خواطرة ومشاعره واحاسيسة
امال فين صدق المشاعر اللي من اساسيات الحب
5. أمام الشخص الذي تحب تصبح خجولا .
5. لكن أمام الشخص المعجببه تستطيع أن تكون بطبيعتك .


يعني اي اتنين متجوزين بعض بيبقو معجبين ببعض !!!!


6. لاتستطيع أن تنظر مباشرة إلى عيون الشخص الذي تحب .
6. لكن تستطيع دائما أن تبتسم في عيون الشخص المعجب به

هو مش كلة بيتكسف
انا لو حبيت بجد احب اسرح في عيون اللي بحبة لاني بشوفة اوي منها

وباقي النقط انا معاكي فيها


 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
بجد مرسى اوى اوى لرايك يارامى
بس فى حتة صدق المشاعر
يعنى مثلا لو الحب من طرف واحد لايمكن هيقدر
يصارحة بمشاعرة الصادقة
ومرسى بجد بجد ليك يارامى باشا
 

ramyghobrial

The Love Faithful
مشرف سابق
إنضم
23 ديسمبر 2005
المشاركات
4,039
مستوى التفاعل
20
النقاط
0
الإقامة
Cairo
بجد مرسى اوى اوى لرايك يارامى

بس فى حتة صدق المشاعر
يعنى مثلا لو الحب من طرف واحد لايمكن هيقدر
يصارحة بمشاعرة الصادقة

ومرسى بجد بجد ليك يارامى باشا

بصي يامرمر
انا بتكلم عن اتنين بيحبو بعض
وكاتب الموضوع ماعرفش كتب النقط دي على اساسا اية
علشان كدة حبيت اوضح الصح من وجهه نظري
 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
ووجهة نظرك الكل يحترمها يارامى
وكفاية انك بتقول الصح
بجد مرسى لتعب محبتك
 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
ووجهة نظرك الكل يحترمها يارامى
وكفاية انك بتقول الصح
بجد مرسى لتعب محبتك
 

rania-grg

New member
عضو
إنضم
12 ديسمبر 2006
المشاركات
238
مستوى التفاعل
3
النقاط
0
كلام جميل يا مرمر....بس هو باين انه معكوس.
يعنى الانسان مع اللى بيحبه لازم يكون على طبيعته والمفروض انه ما يخبيش عنه حاجه ولا حتى اللى بيدور فى خاطره ...البخيل فى مشاعره هواللى يخبى عن اللى قدامه كل حاجه حلوه بيشعر بيها وهو معاه .
بس جميل برده يا مرمر شكرا لتعبك.
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

الشخص الذي تحبه و الشخص المعجب به
1.أمام الشخص الذي تحبه قلبك يخفق بقوة .
1.
لكن أمام الشخص المعجب به تكون سعيدا.

2.
أمام الشخص الذي تحبه الشتاء يصبح كأنه ربيع .
2.
أمام الشخص المعجب به يكون الشتاء مجرد شتاء جميل.

3.
إذا نظرت إلى عيون الشخص الذي تحبة يحمر وجهك خجلا .
3.
لكن إذا نظرت إلى عيون الشخص المعجب به فانك سوف تبتسم .

4.
أمام الشخص الذي تحب لا تستطيع أن تقول كل الذي يجول في خاطرك .
4.
لكن أمام الشخص المعجب به تستطيع .

5.
أمام الشخص الذي تحب تصبح خجولا .
5.
لكن أمام الشخص المعجب تستطيع أن تكون بطبيعتك .

6.
لاتستطيع أن تنظر مباشرة إلى عيون الشخص الذي تحب .
6.
لكن تستطيع دائما أن تبتسم في عيون الشخص المعجب به .

7.
عندما يبكي الشخص الذي تحب فانك تبكي معه .
7.
لكن عندما يبكي الشخص المعجب به فان جميع فرحك ينتهي .

8.
الشعور بالحب يبدأ من العيون .
8.
لكن الشعور بالإعجاب يبدأ من حاسة السمع .

لذلك إذا أردت أن تكف عن الإعجاب بشخص كل ما عليك القيام به هو أن تغطي أذنيك وان لاتستمع له .

لكن إذا حاولت أن تغلق عينيك فان الحب سيتحول إلى قطرات من الدموع وسيبقى في قلبك إلى الأبد .


في النهاية لا يوجد حب كامل مثل حب الله لنا

:new8:​
 

ginajoojoo

فلنسبح اسم الرب
عضو
إنضم
24 يناير 2007
المشاركات
2,071
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
Alexandria
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

لكن إذا حاولت أن تغلق عينيك فان الحب سيتحول إلى قطرات من الدموع وسيبقى في قلبك إلى الأبد .

ياسيدى على الكلام يا فراشة..ايه الجمال ده
بجد موضوع جميل ..ومهم جدا اننا نفرق بين الحب والاعجاب
ميرسى ليكى ياقمر على الموضوع الجميل ده​
 

SEE_SHENODA

New member
إنضم
16 نوفمبر 2007
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

ميرسى يا يا زعيمة على موضوعك الجميل دة
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

ياسيدى على الكلام يا فراشة..ايه الجمال ده
بجد موضوع جميل ..ومهم جدا اننا نفرق بين الحب والاعجاب

ميرسى ليكى ياقمر على الموضوع الجميل ده

ميرسى حبيبتى جينا على الرد الجميل

ربنا يبارك حياتك
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

ميرسى يا يا زعيمة على موضوعك الجميل دة

ميرسى يا شنودة على ردك الجميل

و انا فرحانة جدآ ان اول مشاركة ليك يكون فى الموضوع دا

اهلآ بيك معانا و نورتنا بجد و منتظرين مشاركاتك الحلوة

الرب يبارك حياتك
 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

بجد موضوع جميل اوى اوى
ميرسى اوى اوى ليك​
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

بجد موضوع جميل اوى اوى


ميرسى اوى اوى ليك​

ميرسى حبيبتى مرمورة على ردك الجميل

ربنا يباركك
 

mero_engel

بنت المسيح
مشرف سابق
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
13,193
مستوى التفاعل
262
النقاط
0
الإقامة
في حضن يسوع
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

في النهاية لا يوجد حب كامل مثل حب الله لنا

بجد موضوع جميل اوي يا فراشه ربنا يخليكي لينا
بس انا عجبتني اووي المقوله دي
 

blackrock

قلم مسيحي حـــر
عضو مبارك
إنضم
28 مايو 2007
المشاركات
518
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
الإقامة
متشال في عيونه
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

كلام فعلا جميل يا فراشــــــــــــه
واسـمحيلي اقول حاجه بسيطه تأكيدا
لكلامك

المحبه مش كلمه حلوه وشويه دموع
المحبه مش شجره من غير فروع
المحبه مبدأ ومن المبدأ مفيش رجوع
المحبه لما تجسدت صارت

يســــوع

شكـــــــــــــرا
يا فراشتنا​
 

mansor1_2000

منصور باسم يسوع
عضو مبارك
إنضم
26 أغسطس 2007
المشاركات
690
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
تحت راية الصليب
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

كلمات جميلة وخاصة الخاتمة هذه




في النهاية لا يوجد حب كامل مثل حب الله لنا

:new8:


لانه هكذا أحب الله العالم حتى بذل أبنه الوحيد لكى لايهلك كل من يومن به
شكرا على هذه الكلمات
ربنا يبارك حياتك
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

في النهاية لا يوجد حب كامل مثل حب الله لنا


بجد موضوع جميل اوي يا فراشه ربنا يخليكي لينا

بس انا عجبتني اووي المقوله دي

ربنا يخليكى يا ميرو حبيبتى

ميرسى على تعليقك الجميل

الرب يباركك
 
أعلى