|؛¤ّ,¸¸,ّ¤؛|* * الفرق بين العشق والحب * *|؛¤ّ,¸¸,ّ¤؛|

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
رد على: الفرق بين الشخص المعجب والشخص الذى يحب

كلام فعلا جميل يا فراشــــــــــــه
واسـمحيلي اقول حاجه بسيطه تأكيدا لكلامك

المحبه مش كلمه حلوه وشويه دموع
المحبه مش شجره من غير فروع
المحبه مبدأ ومن المبدأ مفيش رجوع
المحبه لما تجسدت صارت
يســــوع

شكـــــــــــــرا

يا فراشتنا

الله الله الله على الكلام الجميل

ربنا يباركك
heartcross.gif
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
هل تحبي ام تعشقي؟

-أمام الشخص الذي تعشقينه نبضات قلبك تخفق في سرعه.
ـ ولكن أمام الشخص الذي تحبينه تشعر في السعادة في قربه.

ـ أمام الشخص الذي تعشقينه يظهر الشتاء وكأنه ربيعًا.
ـ ولكن أمام الشخص الذي تحبينه يكون الشتاء شتاء جميلاً.

ـ إذا نظرت في عين الشخص الذي تعشقينه تحمر وجنتيك.
ـ ولكن إذا نظرت في عين الشخص الذي تحبينه فتبتسمين.


ـ أمام الشخص الذي تعشقينه لاتستطيع أن تقول كل مايدور في مخيلتك.
ـ ولكن أمام الشخص الذي تحبينه تستطيع أن تفعل ذلك.


ـ أمام الشخص الذي تعشقينه أنت تشعين في الخجل.
ـ ولكن أمام الشخص الذي تحبينه تستطيعين إظهار نفسك أمامه.


-الشخص الذي تعشقينه يأتي إلى مخيلتك مرة كل دقيقتين.
ـ أنت لاتستطيع أن تنظرين مباشرة إلى عين من تعشقينه .
ـ ولكن دائمًا تستطيعين الإبتسامه أمام عيون من تحب.

ـ عندما يبكي من تعشقين فأنت تبكي معه.
ـ ولكن من تحبين تحاولين أن تخففي عنه.

ـ الشعور في العشق يبدأ في العيون.
ـ والشعور في الحب يبدأ في الأذن.

ـ إذا توقفت عن حب شخص كل ماتحتاج له أن تغلق أذنيك.
ـ ولكن إذا حاولت إغلاق عينيك العشق سوف يتحول إلى قطرات من الدموع
وسوف يبقى في قلبك إلى الأبد بعد ذلك


فهل أنت تحبين زوجك أم تعشقيه؟
:heat:
 

BETAR

New member
إنضم
5 فبراير 2007
المشاركات
9
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

موضع حلو
وكلمات جميلة جدآ
ربنا يعوض تعبك
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

سلامة الرب يسوع
جميل موضوعك اخت فونتالولو
ربنا يبارك تعبك
موجه السؤال للبنات عفوا"
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

سلامة الرب يسوع
جميل موضوعك اخت فونتالولو
ربنا يبارك تعبك
موجه السؤال للبنات عفوا"

سلام الرب يسوع
تعيش ايدك يا كليمو
ويعيش تشجيعك لي
وبعدين عادي يوجه لكل لمن في المنتدي
 

BishoRagheb

Miss U All
عضو مبارك
إنضم
1 نوفمبر 2008
المشاركات
9,361
مستوى التفاعل
49
النقاط
0
الإقامة
Cairo
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

ايه ياعم الجمال ده...
الرب يبارك حياتك
صلي من اجلي ومن اجل الخدمة
(ان كان الله معنا فمن علينا)
بيشو
 

ExtreemFXTrader

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
22 أبريل 2008
المشاركات
1,178
مستوى التفاعل
14
النقاط
0
الإقامة
ALEX
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

مواضيع كتير بتكلم عن الحب فقط عملتى تغيير شوية بالمقارنة ما بين الحب وبين السوبر حب(العشق)


فهل أنت تحبين زوجك أم تعشقيه؟
:heat:
فى العصر دا والثقافة دى صعب وجود العشق ولكن ممكن وجود الحب وبيبقى Demo أو Trial Version بيحصله انتهاء لفترة صلاحيته بعد كام سنة من الزواج :)

موضوع جميل وجديد
ربنا يباركك
 

viviane tarek

New member
عضو
إنضم
20 يوليو 2008
المشاركات
442
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
القاهرة
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

كلام حلو كتيررررررررررررررررر
انا يا جميلة
بحبة وبعشقة ولو فى كلام اكثر كنت قلت
دى كلمة بحبة وبعشقة دى قليلة اوى اوى
ربنا يسعد الكل
وكل بنت تحب زىيى
ربنا يبركك على الكلام الرااااااااااااااااااااااااااااااااائع دة
 

TULiP TO JESUS

اسيرة حب يسوع
عضو نشيط
إنضم
26 أغسطس 2008
المشاركات
17,403
مستوى التفاعل
129
النقاط
0
الإقامة
في قلب يسوع
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

تعرفي يا فنتالولو
اول مرة اعرف ان فية فرق بين الحب والعشق
يعني تقصدي ان العشق درجة اعلي من الحب
موضوع جميل
الي فيفيان
يا رب يا حبيبتي تفضلوا في حب علطول ومفيش حاجة تاثر علي حبكو
ذي الملل اللي بينتاب الازواج بعد مدة​
 

+SwEetY KoKeY+

خلينى ارنم !
مشرف سابق
إنضم
1 سبتمبر 2008
المشاركات
28,050
مستوى التفاعل
395
النقاط
0
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

موضوعك حلو يا فونتالولو
السؤال متوجه للمتزوجيييييييييين ههههههههههههههههههههههههههههههه
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

ايه ياعم الجمال ده...
الرب يبارك حياتك
صلي من اجلي ومن اجل الخدمة
(ان كان الله معنا فمن علينا)
بيشو
سلام الرب يسوع
تعيش ايدك يا بيشو ويدوم مرورك العطر
ومرسي اوي علي تشجيعك
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

مواضيع كتير بتكلم عن الحب فقط عملتى تغيير شوية بالمقارنة ما بين الحب وبين السوبر حب(العشق)

اقتباس
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فونتالولو





فهل أنت تحبين زوجك أم تعشقيه؟



فى العصر دا والثقافة دى صعب وجود العشق ولكن ممكن وجود الحب وبيبقى demo أو trial version بيحصله انتهاء لفترة صلاحيته بعد كام سنة من الزواج

موضوع جميل وجديد
ربنا يباركك
سلام الرب يسوع
تعيش ايدك ومرورك العطر
واكيد في عشق مفيش حد بيغشق حد وبعدين يقل او ينتهي
هي بس الدنيا ومشاكل الحياه
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

كلام حلو كتيررررررررررررررررر
انا يا جميلة
بحبة وبعشقة ولو فى كلام اكثر كنت قلت
دى كلمة بحبة وبعشقة دى قليلة اوى اوى
ربنا يسعد الكل
وكل بنت تحب زىيى
ربنا يبركك على الكلام الرااااااااااااااااااااااااااااااااائع دة

سلام الرب يسوع
تعيش ايدك ويدوم مرورك
وربنا يديم عليكي محبتك وعشقك لحبيبك ويسعدك ديما
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

تعرفي يا فنتالولو
اول مرة اعرف ان فية فرق بين الحب والعشق
يعني تقصدي ان العشق درجة اعلي من الحب
موضوع جميل
الي فيفيان
يا رب يا حبيبتي تفضلوا في حب علطول ومفيش حاجة تاثر علي حبكو
ذي الملل اللي بينتاب الازواج بعد مد
سلام الرب يسوع
تعيش مرورك راجع ليسوع
واشكر ا ربنا انك عرفتي الفرق
والموضوع عجبك
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

موضوعك حلو يا فونتالولو
السؤال متوجه للمتزوجيييييييييين ههههههههههههههههههههههههههههههه
سلام الرب يسوع
تعيش ايدك يا احلي كوكي
ويدوم المرور اعطر
بس صدقني طالما قلبك دق يبقي اكيد
بتحبي لا بتعشقي
 

happy angel

يارب أسرع وأعنى
مشرف سابق
إنضم
15 يونيو 2008
المشاركات
26,679
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
تحت أقدام مخلصى
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

موضوع رااااااااااائع ياقمر


ربنا يبارك حياتك
 

ايرينى جورج

جروب ربنا موجود
عضو مبارك
إنضم
1 ديسمبر 2007
المشاركات
1,387
مستوى التفاعل
17
النقاط
0
الإقامة
جوة حضنك يارب اسكن
رد: هل تحبي ام تعشقي؟

يا بنتى الحب هوة درجة توصل اى العشق اللى يحب حد ويرتاحلة ويقرب منة بتكون بعد كدة حب بين الترافين وبعد معاشرة الاتنين لبعض بيكبر الحب مع الوقت ويصبح عشق ويكون حب اكثر مما الكل يتوقع لية انت عاملة فرق5 لو الواحدة ما تحبش الانسان اللى هاترتبط بية احسن ما تتجوزوش لحسن بعد كدة مش هاتطيقة وهايحصل خلافات كتير حاولى تفهمى اية المعنى الحقيقى للحب مش الهدايا والكلام والخروج والفسح والكلام الفاضى دة الحب هوة احترام وتبادل للمسؤلية مابين الاتنين الحب هو تقدير للمشاعر واحترمها الحب هو الالتزام وتكامل الافكار وتوافقها لازم تفهمى دة كويس والا الحب مش هايكون الا نقش على المية هاروح مع شوية هواء لكل ان فهمتى كلامى كويس اكيد مش هايكون كلام بس دة انت هتعرفى تبنى بيتك على الصخر كونى حريصة لمن تعطية مشاعرك شكرا على الموضوع
 
أعلى