رد على: يوميات مينا ومريم ... قصة حب بين الصعيدي الاصيل والبنت الاستيل
الحلقه الاثنين والعشرون
وقفنا المرة الى فاتت عند ريم كانت تعبانه وكانت في لحظه رومانسية هي ومينا دي بتبص في عنيه وهوه بيبص في وشها
ريم
ريم
ريم
ريم
ياتري كان عايز يقولها ايه
مينا : ريم
ريم : نعم يامينا في ايه خضتنى
مينا : انتي وشك اصفر شكل الكشري بتاع المحلات بتاع طنطا
ريم : بجد
مينا : اه بجد
ريم : طيب هاتلي دكتور ولا اعمل اي حاجه
مينا : حاضر حاضر هنزل اشوفلك دكتور تحت في اي حته
ريم : طيب يلا بسررعه
نزل مينا تحت وبيسأل ممرضة
مينا : لو سمحتي يا نيرس
الممرضه : ايوة تحت امرك
مينا : الامر لله يا قمر
الممرضه : بصت ليه كدا وقالتوا خير يا فندم عايز حاجه
مينا : اه واحد كابتشينوا من ابو رغوه وباكوين بسكويت لو سمحتي
قامت الممرضه ضحكت كدا وقالتوا
الممرضه : حضرتك دا مش كانتين دي مستشفي محترمه
مينا : اه مانا عارف عندنا زيها في بلدنا
الممرضه : بلدكوا ؟؟
مينا : اه بلدنا انا شايف الفضول في عنيكي وعايزه تعرفي ايه البلد
الممرضة : ههههههههه بصراحه اه
مينا : طيب مش هقولك
الممرضه : طيب مش مشكله المهم انت كنت عايز تقول ايه ؟
مينا : انا معايا واحده زملتي فوق رجليها مكسورة ولونها اصفر لو سمحتي عايز حد يشوفها
الممرضه : اه طيب اوكي تعالى هاجي معاك اشوف الموضوع يستلزم دكتور ولا لاء
مينا : اوكي اتفضلي
طلعت الممرضه معاه وساعه ماشافت ريم بنوته حلوه وعسولة وشكل نانسى عجرم
(راحت مسكت ايديها كدا علي اساس انها بتقيس ليها النبض يعني وقالت لمينا )
الممرضه : عايزاك ثواني
مينا : طيب حاضر هشوفها يا ريم شكل الموضوع خطير ولا شكلك هتموتي ونخلص منك
ريم : بعد الشر عليا يا رخم
مينا : انتى هترغي يا ستي استني لما اشوف الممرضه الى بره دي
ريم : طيب
خرج مينا بره لقي الممرضه مستنياه
مينا : ايه مالها خير
الممرضه : بص يا استاذ ....امممممم
مينا : اسمي مينا وبلاش استاذ دي شيلي التكليف حضرتك
الممرضه : ميرسي كلك زوق
مينا : اه مانا عارف البلد كلها بتقولي كدا حتي مريم بتقولي كدا
الممرضه : مريم مين ؟
مينا : هو انتي علي طول عندك الفضول ده ههههههههههه
الممرضه : سوري اني ادخلت في حاجه مش ليا فيها
مينا : لا عادي مفيش مشاكل المهم قوليلي ريم مالها
الممرضه : لالالا هى معندهاش حاجه هي بس لونها مخطوف من الخضه
مينا : ايه دا يعني هيا رجليها مش مكسورة
الممرضه : لا مكسورة بس دلوقتي بقيت كويسة وتقدر تروح كمان 10 ايام ان شاء الله
مينا : عشر تيام ينهار اسود ده احنا مسافرين بكره
الممرضه : مسافرين فين
مينا : رايحين القاهرة تاني احنا طالبه وجاين رحلة
الممرضه : اه طيب مهي مش هتنفع تخرج قبل كدا
مينا : خلاص هنسبها ولما تخف تبقي تيجي
الممرضه : لا متسبهاش هي ممكن تخرج النهارده
مينا : ايه الدوخه دى هههههههههههههههه الا قوليلي يا اسمك ايه
الممرضه : اسمي نهي
مينا : عاشت الاسامي يا نهي علي فكرة اسمك جميل اوي وانا بحبه
الممرضه : ميرسي ليك كلك زوق
مينا : ايوه مانا قولتلك عارف البلد كلها بتقول عليا كدا
الممرضه : هههههههههههههههههه
مينا : هههههههههههههه هوه انتي معاكي شبكة ؟
الممرضه : اه معايا
مينا : طيب ممكن رقم موبيلك
الممرضه : اها طبعا اتفضل 0000000000
مينا : طيب انا هروح اشوف بقيت صحابنا وهتصل بيكي اطمن علي ريم وانتي خدي بالك منها
الممرضه : طيب هتيجي امته علشان لو عايزين حاجه في الرسبشن
مينا : علي طول هشوف مريم بس واجي
الممرضه : طيب اوكي هستناك
مينا شكله علق الممرضه
في نفس الوقت دا مريم قلبت الدنيا علي ريم ومينا مش لاقيه حد ومش عايزه تسأل حد علشان ميبقاش شكلها وحش وفي الاخر اكتشفت انهم مع بعض هتعمل ايه بقي تعمل ايه تعمل ايه تعمل ايه فضلت تفكرر شويه وفي الاخر وصلت لفكررررررررة
ياتري هتعملي ايه يا مررررررررررررريم ؟
طبعا كلكوا عايزين تعرفوا مريم هتعمل ايه دا الى مش هنعرفوا مع بعض النهارده
لاني هسبها للحلقه الجايه
انتظرونا