سواليف هيوووووف

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113


الشوفان Oats
انا باستعمله كتير في الفطار بالذات لانه بيساعد علي التخسيس وله فوائد كتير

اااااااااه عرفته ال Oats بيبقا فيه منه حاجات تتعمل بسرعة جاهزة محطوط عليها عسل وحاجات تانية جاهزة
انا مش بحبه اوى رغم انى عارفه انه مفيد للصحة جدا
بس هبقا اجرب اللى بالعسل يمكن يبا طعمه احسن
او لو تعرفى وصفة حلوة للفطار قوليلى عليها
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113


الشوفان اللي هو Oats

انا باستعمله كتير في الفطار بالذات لانه بيساعد علي التخسيس وله فوائد كتير

إيه دا يعنى إزاى ؟؟

أجيب الشوفان و بعدين يعنى ؟؟​
 

tamav maria

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
29 يونيو 2008
المشاركات
10,315
مستوى التفاعل
2,237
النقاط
0


اااااااااه عرفته ال Oats بيبقا فيه منه حاجات تتعمل بسرعة جاهزة محطوط عليها عسل وحاجات تانية جاهزة
انا مش بحبه اوى رغم انى عارفه انه مفيد للصحة جدا
بس هبقا اجرب اللى بالعسل يمكن يبا طعمه احسن
او لو تعرفى وصفة حلوة للفطار قوليلى عليها

انا مش بحبه بالعسل بيبقي تقيل
باستعمله مع اللبن في الصبح اغلي اد كوباية لين وبعدين ضيفي ربع كوباية oats وقلبي دقيقه او اتنين ها تلاقيه يدوب في اللبن بس ها يبقي سميك
في ناس بيحطوا معلقة سكر او عسل ابيض
انا عن نفسي مش بحط اي سويت عليه
وكمان بنستعمله في الanzc biscuits بيكون اخف من البسكوت اللي بالدقيق العادي
 

tamav maria

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
29 يونيو 2008
المشاركات
10,315
مستوى التفاعل
2,237
النقاط
0
إيه دا يعنى إزاى ؟؟

أجيب الشوفان و بعدين يعنى ؟؟​
ههههههههههه
حلو للفطار مع اللبن زي الكورن فلاكس بس ده لازم يتغلي دقيقه او اتنين صحي جدا
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113


انا مش بحبه بالعسل بيبقي تقيل
باستعمله مع اللبن في الصبح اغلي اد كوباية لين وبعدين ضيفي ربع كوباية oats وقلبي دقيقه او اتنين ها تلاقيه يدوب في اللبن بس ها يبقي سميك
في ناس بيحطوا معلقة سكر او عسل ابيض
انا عن نفسي مش بحط اي سويت عليه
وكمان بنستعمله في الanzc biscuits بيكون اخف من البسكوت اللي بالدقيق العادي

يبقى هأجربه

أهو أخس شوية

بس إنتى عارفة ليه أنا عايزة أخس ؟؟

صعبان عليا الهدوم اللى ما بقيتش بتخش فيا

هههههههههههههههههههههههههههههه​
 

tamav maria

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
29 يونيو 2008
المشاركات
10,315
مستوى التفاعل
2,237
النقاط
0

يبقى هأجربه

أهو أخس شوية

بس إنتى عارفة ليه أنا عايزة أخس ؟؟

صعبان عليا الهدوم اللى ما بقيتش بتخش فيا

هههههههههههههههههههههههههههههه​


ومين يسمعك ياحبيبتي الحال من بعضه
هههههههههههه
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
ياهيوف ال ****bolism بتاعى عالى وخصوصا لما اكون مضغوطة بحرق جامد
وكمان انا باكل اكل صحى يعنى مش باكل junk علشان ده مفيش دهون عندى كتير

وميرسى على الخلطات , هجرب بتاعت اللبن البودرة والزبادى سمعت عنها
بس انا حاليا بحط حليب +زبادى + خميرة + عسل
منيح كده ولا ايه ؟

السر بأه انك ما بتاكليش ال جانك فود ولا الحلويات شفتي بأه
تعرفي انا اكتشفت حاجه ان الصيف بينزل الوزن من غير اي جهد
بس الشتاء بيزيد والسبب ان الجسم يحرق عشان يدفي نفسه وبنجوع بسرعه
بجد ديرو بالكم من الوزن في الوينتر

بالننسبه للخلطه يا روز مافيهاش زبادي .. عباره عن ماي وحليب نيدو خلطيهم ببعض لين
يتكثف الحليب ويصير عجين وخليهم نص ساعه ثم حطي وخليه يجف ثم قشريه ..
 
التعديل الأخير:

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0

يبقى هأجربه

أهو أخس شوية

بس إنتى عارفة ليه أنا عايزة أخس ؟؟

صعبان عليا الهدوم اللى ما بقيتش بتخش فيا

هههههههههههههههههههههههههههههه​



ايريني يا حلوه << اجبر خاطرك هههههه
بجد
حطيتي الخلطه؟ عسى ماشر؟ وش اللي حصل؟

بالنسبه لرجيم
انا اقولج طريقه تنزلين بها وزنج من غير ما تنحرمين
اذا مو مستعجله على التنزيل
شربي ماااااااي كثير لترين او ثلاث يوميا
وافطري كل يوم شكل بس صحي
يوم خضار خيار ويا جبن وتوست
او ومليت بيض
او فواكه حبتين تفاح او موز
كورن فلكس سبشيل كي.. ويتي بكس..
والغذا
كلي اكلك المعتاد بس نص اللي كنت تاكليه
وبين الغدا والعشا سناك بسكوت او حبة كاكاو او فاكهه
قطعة بسبوسه قطعه وحده ها
وبالعشاء
اي شي من بروتين صدر دياي او تونه او بيضه مع سلطه
او سلطه مع زبادي
او زبادي مع فاكهه
زبادي قليل الدسم

تنامي بدري وتصحي بدري

اما اذا تبغين رجيم قاسي ابشري بالجوع هههههه
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0

ههههههههههه
حلو للفطار مع اللبن زي الكورن فلاكس بس ده لازم يتغلي دقيقه او اتنين صحي جدا

تماف ع نياتك

فاكراها ماتعرفش ايه شوفان ايرييني يا حبها للاستهبال ههههههه
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113




ايريني يا حلوه << اجبر خاطرك هههههه
بجد
حطيتي الخلطه؟ عسى ماشر؟ وش اللي حصل؟

بالنسبه لرجيم
انا اقولج طريقه تنزلين بها وزنج من غير ما تنحرمين
اذا مو مستعجله على التنزيل
شربي ماااااااي كثير لترين او ثلاث يوميا
وافطري كل يوم شكل بس صحي
يوم خضار خيار ويا جبن وتوست
او ومليت بيض
او فواكه حبتين تفاح او موز
كورن فلكس سبشيل كي.. ويتي بكس..
والغذا
كلي اكلك المعتاد بس نص اللي كنت تاكليه
وبين الغدا والعشا سناك بسكوت او حبة كاكاو او فاكهه
قطعة بسبوسه قطعه وحده ها
وبالعشاء
اي شي من بروتين صدر دياي او تونه او بيضه مع سلطه
او سلطه مع زبادي
او زبادي مع فاكهه
زبادي قليل الدسم

تنامي بدري وتصحي بدري

اما اذا تبغين رجيم قاسي ابشري بالجوع هههههه

واحدة واحدة عليا

أقولك على فطارى

بأفطر الساعة 6 الصبح
بآكل نصف رغيف بيضة مسلوقة
و بعدين أشرب النسكافيه و معاه قطعة كيكة كبييييرة شوية
و بعدين أشرب قهوة


نيجى بأة للغدا

مثلا لو فراخ
بآكل ربع فرخة و شوية أرز


نيجى بأة للعشاء
زبادى بالمربى

بس كدة

كتير ؟؟

ديه حاجات تطخن ؟

 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
وليه بتقولي قطعة كيك كبيره بانبساط كده ههههه ما تخليها قطعه صغيره؟ شوفي بعد ما تصحين شربي كوبين ماي افطري رغيف كامل ومع البيضه وضيفي لهم نص خيار لو تبغين وشربي قوتج .. هذا فطور وبتحرقينه بسرعه قبل الغذا خذي سناك اي شي كالوريز فيه شوي تفاحه ويا نسكافيه

قبل الغدا شربي كوبين ماااي
كلي فرختج وبلاش رز خليها خضار بالفرن او سلطه
بين الغدا والعشا شربي ماي وكلي نصف ثاني من الخيار
زبادي بالمربي وتبغين تضعفين؟ المربى كله سكر والزبادي لو كامل دسم مصيبه.. خليه قليل دسم ومكان مربى فاكهه ..
وشربي كوبين ماااي قبل العشا
الحلا كيك او جوكلت قطعه صغيره كلي كل يومين .. جربي اسبوع كده

ونطي مية مره في اليوم ههههههه فاكرا نط الحبل؟
 

مينا اميل كامل

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
4 يناير 2013
المشاركات
1,405
مستوى التفاعل
289
النقاط
0
نصيحتي

بدل ما تستعملي الفرشاة والبدارة

خليك مع المشاة بالخير بدارة

اللي اللقاء ودمتي في امان الله
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113
وليه بتقولي قطعة كيك كبيره بانبساط كده ههههه ما تخليها قطعه صغيره؟ شوفي بعد ما تصحين شربي كوبين ماي افطري رغيف كامل ومع البيضه وضيفي لهم نص خيار لو تبغين وشربي قوتج .. هذا فطور وبتحرقينه بسرعه قبل الغذا خذي سناك اي شي كالوريز فيه شوي تفاحه ويا نسكافيه

قبل الغدا شربي كوبين ماااي
كلي فرختج وبلاش رز خليها خضار بالفرن او سلطه
بين الغدا والعشا شربي ماي وكلي نصف ثاني من الخيار
زبادي بالمربي وتبغين تضعفين؟ المربى كله سكر والزبادي لو كامل دسم مصيبه.. خليه قليل دسم ومكان مربى فاكهه ..
وشربي كوبين ماااي قبل العشا
الحلا كيك او جوكلت قطعه صغيره كلي كل يومين .. جربي اسبوع كده

ونطي مية مره في اليوم ههههههه فاكرا نط الحبل؟

إيه سناك دا ؟؟
دا أكل دا و لا شرب ؟

______________
عايزانى ألغى الأرز
وااااااااااااااااااااااااااااااااااء
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء
________________________________

الزبادى دايت بس الخيبة فى الكمية !!!!
كوبايتين زبادى ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

المربى بأة أنا بأعملها فى البيت
أو بأخدها من عند ماما اللى هى برضوا عاملاها فى البيت
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أستغنى عنها إزااااااااااااااااى ؟؟؟

_____________________________________

100 نطة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما فيش رجاء
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113


ايريني يا حلوه << اجبر خاطرك هههههه
بجد
حطيتي الخلطه؟ عسى ماشر؟ وش اللي حصل؟


حطيت الخلطة
هههههههههههههههههههههههههه
حسيت إن وجهى مشدود حبتين
المهم بأة السؤال
أشطف وجهى بعد الخلطة و لا أغسله بالصابونة ؟

أنا غسلته بالصابون
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113
هيوف انا الوصفة اللى اتقالتى كانت بالزبادى وانا بعملها من فترة وبتجيب نتيجة
بس بتاعت الحليب البودرة ديه لتفتيح البشرة ولا لشدها ولا ايه ؟
 

white.angel

فيلسوفه مسيحيه
عضو مبارك
إنضم
6 يوليو 2010
المشاركات
3,777
مستوى التفاعل
1,303
النقاط
0
موضوع زى العسل يا هيوفا ... خدونى جنبكم بقى :fun_lol:
انا مش بعمل ماسكات كتير عشان بزهق
بكتفى بماسك النشا بالجلسرين ... وماسك البيض
وحمام البخار وكمادات البقدوس ...
وجايبين معايا نتيجه حلوه ومريحين على الاخر ..

الميه بقى عندى معاها مشكله مكلكعه اد كدة ... لترين ميه فى اليوم ...
انا مش بكمل لتر ونص وبحس ان بطنى هتفرقع :bomb:


انما ايه رأيك فى موضوع ماسك النخاع والبيض للشعر ...
بيقولوا تسيحى النخاع وتبرديه وتضربى فيه بيض وتدلكى بيه شعرك قبل غسله بساعه ...
تفتكرى لو عملته هعرف انضف شعرى بعدها :2:


هو بجد 100 نطه فى اليوم .. بتخليكى تخسى ؟؟؟

طبعاً متابعه :fun_lol:

 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0

حطيت الخلطة
هههههههههههههههههههههههههه
حسيت إن وجهى مشدود حبتين
المهم بأة السؤال
أشطف وجهى بعد الخلطة و لا أغسله بالصابونة ؟

أنا غسلته بالصابون

طب كويش اهي شدتك هههههه بجد ما حسيتي انه
صفى لك بشره شويه

صابون ايه يابت غسليه بماي وحطي مرطب
 
أعلى