سواليف هيوووووف

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
هيوف انا الوصفة اللى اتقالتى كانت بالزبادى وانا بعملها من فترة وبتجيب نتيجة
بس بتاعت الحليب البودرة ديه لتفتيح البشرة ولا لشدها ولا ايه ؟


تفتيح ايه يا رووز يا زين اللون العربي هههههه

الخلطه دي
بتنفخ الخدود طبيعي
بتورد الخدود وتشدهم
ولما بتيجي عشان تبتسمي ح تبذلي جهد
من كثر ما خدودك منفوخه ههههه

بس طريقتها صحيحه المااااء وحليب نيدو
اخلطيهم لين ما تغلط وتصير عجين
وحطي نص ساعه او اكثر ثم قشريها

وتقدري تعملي كميه كل ما قدمت الخلطه كلما كانت نتيجتها احلى
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113



تفتيح ايه يا رووز يا زين اللون العربي هههههه

الخلطه دي
بتنفخ الخدود طبيعي
بتورد الخدود وتشدهم
ولما بتيجي عشان تبتسمي ح تبذلي جهد
من كثر ما خدودك منفوخه ههههه

بس طريقتها صحيحه المااااء وحليب نيدو
اخلطيهم لين ما تغلط وتصير عجين
وحطي نص ساعه او اكثر ثم قشريها

وتقدري تعملي كميه كل ما قدمت الخلطه كلما كانت نتيجتها احلى

ايه ده بجد ؟ هى بتنفخ اوى كده للدرجة ديه ؟
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0

إيه سناك دا ؟؟
دا أكل دا و لا شرب ؟

______________
عايزانى ألغى الأرز
وااااااااااااااااااااااااااااااااااء
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء
________________________________

الزبادى دايت بس الخيبة فى الكمية !!!!
كوبايتين زبادى ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

المربى بأة أنا بأعملها فى البيت
أو بأخدها من عند ماما اللى هى برضوا عاملاها فى البيت
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أستغنى عنها إزااااااااااااااااى ؟؟؟

_____________________________________

100 نطة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما فيش رجاء
هههههههههههههههههههههههههههههههههه



سناك يعني حاجه تخفف عنك الجوع بين الوجبه ك تسليه
اذا فطرتي مثلا ساعه سبعه صبح و حتتغدي ساعه اثنين ظهر
الجسم محتاااج اكل عشان يقدر يكمل ف بتاكلي اكل صحي
بين الوجبات بدل ما ناكل اكل مضررر

ايوه حتلغي الرز من الشباااااك بأه بتقولي بتغدى فرخه وشوية رز اتاريكي عاشقااااه ههههه وبعدين يعتمد على حسب طبخ اوكي بلاش تلغيه بس اسلقيه او اطبخيه بزيت اقل واغرفي لك سبع او ست ملاعق رز

المربى بتعملوه ازاي يا حلوه وبتحطو سكر يعني مافرقت

ايرييني انتي لازم تعيشي معاي في بيتنا
عشان امشيكي على العجين ماينفعش كده خالص هههههه
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0


ايه ده بجد ؟ هى بتنفخ اوى كده للدرجة ديه ؟

اه والله نفخت لي كده
بصي حكايتي معاها غريبه اكتشفتها بصدفه
كنت بعمل طبخه محتاجه حليب وماي
وكثرت ملاعق الحليب مع الماي لين تكثفت وصارت عجينه
طبعا ما قدرتش احطها ع الطبخه فقلت يا بت الطخيها على وجهك
لطختها ثم خليتها شويه وقشرتها من وجهي وسبحان الله خدودي
انتفخت انا ما قدرتش اضحك عشان اصلا عندي خدود وزودتها
لي النفخه تستمر كم ساعه وتروح لكن اللون الحلو والصفا يظل
قلت لاختي عشان هي ماعندهاش خدود وبتعملها وشغاله معها
وبعد كده اكتشفت انها خلطه معروووووفه من زمان

زي خلطة مشروب الشمر اللي تنفخ صدر معروفه من زماان
وعلى بالي انا اكتشفتها هههههههه
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113


اه والله نفخت لي كده
بصي حكايتي معاها غريبه اكتشفتها بصدفه
كنت بعمل طبخه محتاجه حليب وماي
وكثرت ملاعق الحليب مع الماي لين تكثفت وصارت عجينه
طبعا ما قدرتش احطها ع الطبخه فقلت يا بت الطخيها على وجهك
لطختها ثم خليتها شويه وقشرتها من وجهي وسبحان الله خدودي
انتفخت انا ما قدرتش اضحك عشان اصلا عندي خدود وزودتها
لي النفخه تستمر كم ساعه وتروح لكن اللون الحلو والصفا يظل
قلت لاختي عشان هي ماعندهاش خدود وبتعملها وشغاله معها
وبعد كده اكتشفت انها خلطه معروووووفه من زمان

زي خلطة مشروب الشمر اللي تنفخ صدر معروفه من زماان
وعلى بالي انا اكتشفتها هههههههه

ايه ده استنى , يعنى النفخة بتحصل فى لحظتها بجد ؟ اول ما تحطيها وتشيليها ؟؟؟؟؟
محسسانى انى بنفخ عجلة العربية ههههههههههه
بس بجد بتحصل على طول ؟
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
موضوع زى العسل يا هيوفا ... خدونى جنبكم بقى :fun_lol:
انا مش بعمل ماسكات كتير عشان بزهق
بكتفى بماسك النشا بالجلسرين ... وماسك البيض
وحمام البخار وكمادات البقدوس ...
وجايبين معايا نتيجه حلوه ومريحين على الاخر ..

الميه بقى عندى معاها مشكله مكلكعه اد كدة ... لترين ميه فى اليوم ...
انا مش بكمل لتر ونص وبحس ان بطنى هتفرقع :bomb:


انما ايه رأيك فى موضوع ماسك النخاع والبيض للشعر ...
بيقولوا تسيحى النخاع وتبرديه وتضربى فيه بيض وتدلكى بيه شعرك قبل غسله بساعه ...
تفتكرى لو عملته هعرف انضف شعرى بعدها :2:


هو بجد 100 نطه فى اليوم .. بتخليكى تخسى ؟؟؟

طبعاً متابعه :fun_lol:



انجل وايت هنا يا هلا ويا غلا اسفرت وانورت وارعدت وامطرت
فينك مختفيه يا حلوه وحشااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااني

من ما بيزهقش اه والله كلنا بنزهق وعشان كده بقول ناكل كويس
واحنا نستغنى عن اي خلطات بس مافيش نفس للاكل الصحي للاسف

خلطاتج حلوه وزوينه ,,

بالنسبه للنخاع

هو عباره عن دهن في نهايه اكيد سهل غسيله شامبو وماااي واذا ريحته ما تروح غسليه بقهوه ومااي وثم شامبو ويروح من الشعر بسهوله
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0


ايه ده استنى , يعنى النفخة بتحصل فى لحظتها بجد ؟ اول ما تحطيها وتشيليها ؟؟؟؟؟
محسسانى انى بنفخ عجلة العربية ههههههههههه
بس بجد بتحصل على طول ؟

نعمل ايه ده قدرنا ننفخ ونفش هههههه
اه والله زي ما بقولك بتحصل لحظتها يعني بعد ما تجف على وجهك
بس حاولي قدر الامكان تكون كثيفه مش سائله وكمان اختي بتعمل الخلطه وتسيبها نص ساعه
تغطيها او مكشوفه ما تفرقش ثم تحطها على وجهها مفعولها اقوى.. النفخه بتفضل لساعات

لو جربتيها علميني النتيجه

..
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113


نعمل ايه ده قدرنا ننفخ ونفش هههههه
اه والله زي ما بقولك بتحصل لحظتها يعني بعد ما تجف على وجهك
بس حاولي قدر الامكان تكون كثيفه مش سائله وكمان اختي بتعمل الخلطه وتسيبها نص ساعه
تغطيها او مكشوفه ما تفرقش ثم تحطها على وجهها مفعولها اقوى.. النفخه بتفضل لساعات ..

ههههه هجربها
حاسة ان وشى هيفرقع بسببك ياهيوف ههههههههههه
طيب ممكن بقا تتحط على الشفايف بردو صح ؟
كله نفخ نفخ ههههههههههههههه
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0


ههههه هجربها
حاسة ان وشى هيفرقع بسببك ياهيوف ههههههههههه
طيب ممكن بقا تتحط على الشفايف بردو صح ؟
كله نفخ نفخ ههههههههههههههه


والله فكره ليش لا ماجربتهاش ع شفايف
ومالو جربي على شفايفج لو نفعت ابقى قوليلي هههه
بس نحمد ربنا ان نحن بننفخ ما بنشطفش غيرنا
مبتلين بالشفط
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113


طب كويش اهي شدتك هههههه بجد ما حسيتي انه
صفى لك بشره شويه

صابون ايه يابت غسليه بماي وحطي مرطب

صفى شوية مش هأنكر

بلاش صابونة المرة اللى جاية​
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113
هههههههه هيوف احنا بقينا زى عجل العربيات شفط ونفخ وخرابيط هههههههههههه

ايرينى , متغسليش وشك بصابون خالص اصلا , يابنتى الصابون ينشف البشرة ويخليها مضلمة من غير حاجة
هاتى facial cleanser يكون الكيماويات فيه اقل وياحبذا لو كان organic
انا عمرى ما اغسل وشى بصابون ابدا
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113
هههههههه هيوف احنا بقينا زى عجل العربيات شفط ونفخ وخرابيط هههههههههههه

ايرينى , متغسليش وشك بصابون خالص اصلا , يابنتى الصابون ينشف البشرة ويخليها مضلمة من غير حاجة
هاتى facial cleanser يكون الكيماويات فيه اقل وياحبذا لو كان organic
انا عمرى ما اغسل وشى بصابون ابدا

دا أنا بقالى 39 سنة بأغسل وشى بصابون

:w00t:​
 

white.angel

فيلسوفه مسيحيه
عضو مبارك
إنضم
6 يوليو 2010
المشاركات
3,777
مستوى التفاعل
1,303
النقاط
0
دا أنا بقالى 39 سنة بأغسل وشى بصابون

:w00t:​
احنا كشعب مصرى لا نؤمن الا بالصابون والاريال :99:
دى مقاييس النضافه عندنا ..
ممكن تستخدمى دوف ... رائع وكريمى اصلاً ... وصابون
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113
هيوف انتى الخبيرة بتاعتنا
كل بنات الامارات حلوات ويهتمو بنفسهم وجسمهم وبشرتهم ومكياجهم
واخر شياكة وعلى الموضة دايما

على فكرة جربت الخلطة وهى تحفة حسيت وشى اتشد هيفرقع
ههههههههه بس جميلة انا ادمنتها
والزيادة منها باكله هههههه عامل زى الكريمة :smile02
 

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113
ياهيووووووووووووف الوصفة بتاعتك , بتاعت الحليب البودرة والمايه ممتااااااااازة بجد انا حاسة ان وشى اتشد كأنى حقنته ههههههه
وجربيها على شفايفك كمان , ترا تحمرهم وتشدهم هما كمان
يلا نفخ ببلاش :t33::t33:

عندى سؤال ياهيوف , جربتى شامبوهات من عند the Body shop انا مش جربت من عندهم حاجات للشعر قبل
بصراحة مش عايزة استخدم شامبوهات فيها كيماويات تانى وعايزة اعرف اذا كان عندهم شامبوهات organic واسمها ايه وحلوة ولا لا ؟
 
التعديل الأخير:

Desert Rose

I have a dream
عضو مبارك
إنضم
10 نوفمبر 2010
المشاركات
8,448
مستوى التفاعل
1,987
النقاط
113
سؤال تانى ياهيوف , متعرفيش وصفة او كريم يكون حلو للعيون
يعنى حاجة تريحها وكمان لو فيه هالات حواليها من التعب او السهر تشيلهم
بس حاجة تكون بتجيب نتيجة
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
ياحلاوووووه اشتغل معااك يا سلام مش قلنا
نرجع لطبيعيه ناكل من طبيعه نشرب من طبيعه نطلخ على جسمنا وصفات طبيعه
احنا من تراب واللي بيطلع من تراب هو اللي بيفدنا مو كل المنتجات الكيماويه>>> بقلد مريم نور ههههههه

شوفي روز
بالنسبه للعين هل جربتي garnier roll؟ اشوفه من افضل منتجات العين اللي تخفف الهالات
والطبيعه جربت عالج التالي
كثرت من شرب الماي.. وزيت جنين القمح تمسحينه بالقطن.. وكمان زبدة شيا مفيده وتشيل سواد بس لازم مداومه

الشامبوهات انا عندي مشكله كبيررررررره معاهم
استخدمت كل المنتجات الغاليه والرخيصه ومافي فايده
بيخربو شعر يعني بيمشو معاي كويس شهر وبعد كده اكتشف
ما بقاش مناسب
دي الوقت وصلت لشامبو دوف ماشي حالو لحد الان

وطلبت شامبو وبلسم وماسك organic من شركه فرنسيه اسمها ايف روشي
شفت من جربها ومدحوها .. لما اخلص من دوف
حبقى استخدم واقلك لو نفعت معاي

قلتي لي الخلطه كبرت شفايفج طيب طيران ع المطبخ هههههه حاعملها
 

هيفاء الهاشمي

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
10 مارس 2011
المشاركات
2,342
مستوى التفاعل
478
النقاط
0
بودي شوب ما بقيتش اثق فيهم يا
روز منتجاتهم مضروبه مش زي زماان انا سمعت ان اصحاب بودي شب
باعوها وعشان كده ما بقتش كواليتي بتاعهم زي زمااان .
 
أعلى