Strident
مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
اقرأ العبارة المكتوبة فى توقيعى وانت ستفهم ما أريده
هو ده اللي مكتوب:
إن خلاص مصر لن يكون إلا من خلال المسيح ...
ولن يكون ذلك إلا من خلال الكنيسة .....
وها قد عاد دقلديانوس من جديد ....
فالبسى ثوب برك ...
وعودى يا كنيسة دقلديانوس
بس ما فهمتش برضو قصدك يا ابي
البابا عمره ما استعطف مبارك
بالعكس مبارك كان دائما يتمني يقابل البابا عشان يترجاه
يقوله قول لاولادك يهدو شويه
وبالذات لما كان مبارك بيروح اميركا كان لازم يقابل البابا
عشان البابا يبعت اسقف لاميركا قبل وصول مبارك عشان يهدي
من روعة الاقباط هناك
وهو البابا كان منعك انك تنزل وتاخد حقك
ولا احنا بس ندي اوامر واحنا قاعدين مطرحنا
لا هو لو الكلام عليا انا فأكيد انا اجبن من ناس كتير وانا لا شيء جنب الابطال اللي بيحاربوا هناك....عشان حريتي وحرية باقي الاقباط...مش محتاجة كلام يعني
بالنسبة للبابا:
لا كان فعلاً مانع الكل انه يتصرف....مانع اي مظاهرة او اي حاجة...بدليل كلام حضرتك انه لما كان مبارك يبقى مسافر كل مرة يبعت يهدي الاقباط هناك
وكان كل رهانه ان ربنا يتعطف علينا واحنا نستعطف مبارك (وبعده جمال ان امكن) ويمكن ربنا يحنن قلبه علينا...