رد على: دردشه مسيحيه دمه خفيف
سلام ونعمه للجميع انا عضوه جديده واسمى دونا : اتمنى النجاح والتفوق للجميع حتى نرفع اسم الرب عاليا" والحقيقه انا عندى اسئله كثيرة اتمنى الرد عليها - 1 - بعد الاحداث التى تحدث فى مصر مثل احداث العياط والعديسات وغيرهم ماذا بعد هذا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟ 2-يا ريت حد يفكرنى هو ايه كان رد الفعل على اساس ان لكل فعل رد فعل وانا لا اقصد طبعا" الرد بعنف ولكنى كنت اتمنى ان ارى موقف موحد من الشعب بمختلف مستوياتة والكنيسه ممثله فى شخص البابا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 3-يا ترى فى اى حد راسم صوره لبكره اقصد طبعا" مستقبل الاقباط فى مصر هيبقى شكله ايه ؟؟؟؟؟ 4- هل فى اى شخص يتفق معى انه لو فى حاجه بتجمع كل الطوائف مع بعض هيبقى موقفنا اقوى على اعتبار ان هناك بعض الطوائف تكتفى بموقف المتفرج ؟؟ 5- مش شايفين معايا انه عشان نصلح من وضعنا فى وطننا لازم نصلح من شئوننا داخل كنائسنا وده بالذات موضوع يطول شرحه ولو فى اى حد عايز يتكلم فيه انا مستعدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اتمنى مكنش طولت عليكم واختم كلامى (اطفأوا قوة النار نجوا من حد السيف تقووا من ضعف صاروا اشداء فى الحرب هزموا جيوش غرباء) عب 34:11