من انا
*علمت ان لى قلب نابض فكتمت نبضاتة وعلمت ان لى عقل ثائر فاخمدت ثورتة وعلمت ان لى نفس تعشق الجمال فعلمتها كل قبيح وها انا ذا اقف بينكم يا معشر( ال.... )فاقد لهويتى الانسانية وابدلتها باخرى حيوانية فعلام التعجب!!
*هواحنا بجد خلاص وصلنا لمرحلة وحشة اوي بدرجة الكبيرة دية؟؟
*لية حال البلد بقة مش تمام( اجتماعيا-اقتصاديا-تعليم..........وطبعا بلاش نخش في السياسة)
*لية كل منروح نقدم علي شغل محترم يقولونا تعرف تكلم انجليزي كويس بنسبة 99.9% لية هو انا في بلد اجنبي ولا اية
ولا هو شايفني خواجة!!والكوميدي في الحكاية دية ان ممكن طبيعة الشغل متكنش محتاجة انك تكون عارف انجليزي بنسبة دية..........!!!
*لية كلة نفسة يهاجر ويسيب البلد؟ هي بلدنا وحشة لا سمح الله
دي مصر ام الدنيا.....!امال ولا في حد لية راي تاني
*كمان لية اليومين دول بيقنا نسمع كلمة (البلد جاعت) بنسمعها كتير صح ولا اية.....عارفين انا خايفة من اية؟؟؟؟
النهاردةجوع+بكرة مجاعة=بعدة اكلي لحوم البشر..!!ياعالم اللي يعيش ياما يشوف
صحيح (يعيش المعلم ولا يتعلم..........؟؟؟
*لية كل ما بص مي وشوش الناس القيها تعبانة ومرهقة وعيانين......الخ .كل دة لية-علشان المرتب العااااااااااااااالي قوي دة عرفينة طبعا ابو 150-250جنية!!!!
-هو انا عاوزة اعرف هو الشغل دة خدمة مجانية ولا مهمة انتحارية.......؟؟!!
***بصوا يا شباب هي المشاكل كتييييييييييييرة ......بس ليها حدود
**العالم كبير........بس لية حدود
*انا بقة اعرف واحد بس........ ملوش حدود!
اول لما بزهق من العالم اللي احنا فية بجري علي طول واروح للعالم بتاعة.....بس علي فكرة دة مش محتاج منك تذكرة تمن تذكرة السفر...........!!هو دفع تمنها من زمااااااااااان قوي!
*تعرفوة كمان اداني اة؟..اداني كتاب واحد
تعرفوة انا سميتة اة ؟ ألة الزمن!!
-الكتاب دة انا بقدر اعرف منة الماضي ،والحاضر،والمستقبل،وعمر الانسان عبارة عن اية غير كدة .........
* الكتاب دة هو عمري انا
*الكتاب دة هو صديقي في كل الاوقات..
*البابا شنودة قال كلمة حلوة اوي ...لوضاقت الدنيا بيك ،والمشاكل كترت حواليك.......
*ضع الله بينك وبين المشكلة ...تري الله وتختفي المشكلة.
(اطلبك يا الهي فتحيا نفسي،لان جسدي يحيا بنفسي،ونفسي تحيا بك)
القديس،
اغسطينوس.
*علمت ان لى قلب نابض فكتمت نبضاتة وعلمت ان لى عقل ثائر فاخمدت ثورتة وعلمت ان لى نفس تعشق الجمال فعلمتها كل قبيح وها انا ذا اقف بينكم يا معشر( ال.... )فاقد لهويتى الانسانية وابدلتها باخرى حيوانية فعلام التعجب!!
*هواحنا بجد خلاص وصلنا لمرحلة وحشة اوي بدرجة الكبيرة دية؟؟
*لية حال البلد بقة مش تمام( اجتماعيا-اقتصاديا-تعليم..........وطبعا بلاش نخش في السياسة)
*لية كل منروح نقدم علي شغل محترم يقولونا تعرف تكلم انجليزي كويس بنسبة 99.9% لية هو انا في بلد اجنبي ولا اية
ولا هو شايفني خواجة!!والكوميدي في الحكاية دية ان ممكن طبيعة الشغل متكنش محتاجة انك تكون عارف انجليزي بنسبة دية..........!!!
*لية كلة نفسة يهاجر ويسيب البلد؟ هي بلدنا وحشة لا سمح الله
دي مصر ام الدنيا.....!امال ولا في حد لية راي تاني
*كمان لية اليومين دول بيقنا نسمع كلمة (البلد جاعت) بنسمعها كتير صح ولا اية.....عارفين انا خايفة من اية؟؟؟؟
النهاردةجوع+بكرة مجاعة=بعدة اكلي لحوم البشر..!!ياعالم اللي يعيش ياما يشوف
صحيح (يعيش المعلم ولا يتعلم..........؟؟؟
*لية كل ما بص مي وشوش الناس القيها تعبانة ومرهقة وعيانين......الخ .كل دة لية-علشان المرتب العااااااااااااااالي قوي دة عرفينة طبعا ابو 150-250جنية!!!!
-هو انا عاوزة اعرف هو الشغل دة خدمة مجانية ولا مهمة انتحارية.......؟؟!!
***بصوا يا شباب هي المشاكل كتييييييييييييرة ......بس ليها حدود
**العالم كبير........بس لية حدود
*انا بقة اعرف واحد بس........ ملوش حدود!
اول لما بزهق من العالم اللي احنا فية بجري علي طول واروح للعالم بتاعة.....بس علي فكرة دة مش محتاج منك تذكرة تمن تذكرة السفر...........!!هو دفع تمنها من زمااااااااااان قوي!
*تعرفوة كمان اداني اة؟..اداني كتاب واحد
تعرفوة انا سميتة اة ؟ ألة الزمن!!
-الكتاب دة انا بقدر اعرف منة الماضي ،والحاضر،والمستقبل،وعمر الانسان عبارة عن اية غير كدة .........
* الكتاب دة هو عمري انا
*الكتاب دة هو صديقي في كل الاوقات..
*البابا شنودة قال كلمة حلوة اوي ...لوضاقت الدنيا بيك ،والمشاكل كترت حواليك.......
*ضع الله بينك وبين المشكلة ...تري الله وتختفي المشكلة.
(اطلبك يا الهي فتحيا نفسي،لان جسدي يحيا بنفسي،ونفسي تحيا بك)
القديس،
اغسطينوس.