موضوع مطروح للمناقشة

emadmsoud

New member
إنضم
21 أكتوبر 2006
المشاركات
49
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
صرخات مرة

عزيزى .. لقد كثرت فى هذه الأيام العصيبة الظروف القاسية والتجارب المتنوعة والصرخات المرة التى يطلقها الكثيرين نتيجة لفقدانهم معنى الحنان والحب .
ومن أمثلة هذه الصرخات :-
· صرخة عدم قبول الغفران نتيجة لكثرة الخطايا والآثام ..
· صرخة مرارة نابعة من مشاعر جريحة أدماها الأحباء ..
· صرخة خوف نابعة من قلب مضطرب أزعجته الهموم ..
· صرخة انكسار نابعة من قلب حطمته الظروف فأصبح عاجزا ..
فهل أنت واحد ممن يعانون من قساوة هذه الصرخات ؟؟؟
أم تشعر أنك مفتقد للحنان والحب الحقيقى فى عالم ملئ بالزيف والأنانية ؟؟؟
هل سألت نفسك يوما !! ما هو الحل ؟؟
 

jim_halim

غريب في ارض غريبة
عضو مبارك
إنضم
16 نوفمبر 2006
المشاركات
892
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
الهي صخرتي به احتمي.ترسي وقرن خلاصي وملجإي.
سلام و نعمة ..

لا أنا لا اؤمن بالحب عن طريق الإنترنت ...
لأن علي الإنترنت بصراحة مش ممكن تعرف إذا كان الشخص اللي قدامك بيقول الحقيقة و لا كلامه كله كدب ..
لكن علي الطبيعة بيبقي أسهل ليك أنك تعرف ... دي نقطة ..

و كمان لأن الشخص اللي بيبقي كويس قوي في عمل صداقات علي النت .. غالباً ما بيبقاش كويس في أي حاجة تانية ..

 

mars666

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
20 يناير 2007
المشاركات
106
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
في ارض الخراب " اليمن "
سالتكم بله في حب في الشات

هي اولها تعارف
وبعدها ممكن ايميلك

وبعدها ممكن جوالك ويا ويل من كان الولد في بلدها
اول لقاء بري
واخر لقاء عند طبيب النساء لعمل الاجهاض

وي شباب بنات انتبهوا من الشات انه سلاح دو حدين
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
اولا انا لا اؤمن بالحب عن طريق الشات لان معظمه غش وخداع ونادرا ما تلاقى حد صادق بس طبعا دى عايزه فراسه وجه موضوع فى المنتدى فبل كده اللى كان بيقول ان فى اوحد مسلم سمى نفسه اسم مسيحى واتعرف على بنت مسيحيه وطبعا ده بغرض انه يخليها تسلم انا شخصيا اعتربه مرفوض:spor22:
 

اشرف مجدى

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
852
مستوى التفاعل
3
النقاط
0
انامن وجه نظرىان الشخص الذى يحب من الشات من دون التعارف عليها او با يراها هذا يعتبر حب من جهه واحده لانه يحب بانه راى فتاه احلامه او الفارس الذى يسير على الحصان الابيض ولم يرى اى عيوب بها اما اذا راها فهذا معنا ه انه مجرد النت وسيه ارتباط فقد حتى الاثنين ياخذا مع بعض بالكلام ويخرج الطرف الاول ما بداخله للطرف الاخر
 

thelife.pro

قلب يسوع
عضو نشيط
إنضم
13 فبراير 2007
المشاركات
2,240
مستوى التفاعل
12
النقاط
0
الإقامة
syria aleppo
انا أعتقد انه من الممكن ان تكون الشبكة العنكبوتية مفيدة بعض الاحيان
فبعض الفتيات تمنع من الخروج من المنزل فترى في الانترنت السبيل الوحيد للاتصال بالعالم الخارجي بالنسبة لها
فأنه لشيء جميل ان تستطيع بناء علاقة مع شاب
ولكن وللاسف الجميع ياخذ فكرة الانترنت على اساس التسلية فقط
ليس من الضروري ان تكون العلاقة علاقة حب للزواج
ولكن علاقة حب اكثر من اخوية
علاقة تريح كلا الطرفين عند التحدث مع بعض
لا ادري انها وجهة نظري
اعذروني اذا كانت خاطئة

اخوكن طوني
 

النهيسى

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
27 يوليو 2008
المشاركات
92,326
مستوى التفاعل
3,201
النقاط
113
الإقامة
I love you Jesus
ايها الاخوه اعضاء المنتدى
اسمعوا واصغوا لى من وجهه نظرى المتواضعه... ولكبر سنى
اتوجه اولا بالشكر للاخت اللى كاتبه الموضوع **** لكننى لا اؤمن بالحب فى الشات او فى غيره لان الحب اذ لم ينتهى بزواج يبقى فيه نكد على اولادنا *** الشباب يخلصوا دراستهم واللى وراه جيش يخلصهثم العمل ثم الحب الزواج
بمعنى ان نجعل حياتنا مرحليه
ليه ؟؟ اخره الحب اللى فى الدراسه ايه ؟؟؟ على ما يحبها هتنخطب وتتزوج وتنجب اطفال ,, وهو يمضى حزيننا محطم الخطوات
اسمعوا كلامى واهتموا بالمرحله اللى انتم فيها ........ اوعى احد يزعل من اخوه النهيسى ,, ده مجرد راى
سامحونى
 

اشرف مجدى

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2007
المشاركات
852
مستوى التفاعل
3
النقاط
0
انا معك ولكن انا عندى وجه نظر انا مسلا
ارطبط بواحده من النت
واتعرفت عليها وكنت صادقا معها حتى ارطبط بها وبجد انا ارطبط بها وتزوجتها فعلا واتاسف للقدر السئ الذى فرق بيننا بالموت لها ولكن يعلم الله ان سوف اكون مخلص لها حتى اخر العمر
مع ان 90 فى المائه من التعارف على الشات فاشله ولكن ان كنت صادق فعلا بالاارطباط فسوف تجد من ترطبط بها اما اذا اخذتها لها ولعب وتسالى فانا انصحك حرام عليك تبهدل بنت الناس اوتبهدلى ابن الناس مع ان اغلب الكوارس من الشباب ليس من السنات يعنى ممكن تلاقى ان البنت اعجبت بالشاب بعد الحاح شديد ونصب شباكه عليها حتى تقع فريسه له وبعد ما ينول ما هو يسعا اليه يتركها ويخلع وكانه لم يفعل شئ ويبدئ فى نصب شباكه لفريسه اخرى
ولكن انا اريد
ان اعرف ما الذى يستفاد منه اهل هذه عقده نفسيه ام ماذا
ااذا كانت عقده نفسيه تعالج منها ارجوك او انظر الى اهل بيتك وعتبر ان هذا ممكن يحدث لهم فما شعورك نحو ذلك
واشكرك على حسن استماعكم لى
 
أعلى