مواقف العرايس في المطبخ اول ما يتجوزو

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
[FONT=&quot]مواقف العرايس في المطبخ اول مااتجوزوا
عملت عصير ايس تشوكليت وحطيت كل حاجه وجيت وحطيت السكر ونسيت المعلقه جوه الخلاط وقفلت وشغلت لقيت صوووووت رهيييب وغطا الخلاط طار والعصير كله طرطش في المطبخ وعلي سقف المطبخ والخلاط اتكسر ههههههههههههه وطبعا مش عايزة احكيلكوا مسحت اثار الجريمه بسرعه قبل ما جوزي يخرج من الحمام ولما طلع قالي كان في صوت غريب قوي قلتله لا ماتقلقش دي الناس اللي جنبنا كانوا مشغالين الشنيور ههههههههههههه
هههههههههههههههه انا نفسى هفتنى اكل فشار قومت عملت ومحطتش غطا مكنتش اعرف انه بيتغطا قعد يضرب فالسقف وفكل حته ونا خايفه اجى جنبه وعايزه اقفل النار ومش عارفه اوصل للبوتجاز مالخوف حاسه ان المطبخ بيشتى فشار فسبته لحد ماكله طلع بره الحله والحله بقت فحمه وروحت طفيت النار وقعدت ألم الفشار بقا قبل ماما ماترجع مالشغل... من الارض ومن عالبوتجاز ومن فوق التلاجه ومن على دولاب المطبخ وفوقه ياااانى كان يووم
عملت لحمه ع الفحم مكنتش اعرف انها ليها لحمه معينه قعدت اسوى فيها ع الفحم مااستوتش بعد مااتحرقت طبعا جبت مايه وسلقتها تانى لاقيت الشوربه سوده طلعتها وشوتها تانى ع الفحم وجه جوزى ياكل بيقولى ايه ده قلتله لحمه ع الفحم قالى ايوه ده الفحم فين اللحمه
انا كان زوجي طلب مني عصير ليمون فجبت شوال الليمون كله عصرته ف الكوباية لحد ما نص الكباية اتملت فدخل علي زوجي المطبخ بعد ساعه من تحضير عصير الليمون فقلت له بعتذر الليمون خلص ومعرفتش املي الكوباية
الراجل لطم وفطس من الضحك يا عيني
انا بقي كنت بغسل اللحمه المفرومة كنت بحطها في مصفي واغسلها و نصها يقع في الحوض و اقول انا لازم اجيب مصفي اضيق شويه

[FONT=&quot]انا عملت صنية البطاطس دي اكتر من ١٠مرات ف كل مرة اعمل مصيبة مرة انسي السمنة .ومرة انسي البصل ومرة انسي الطماطم ومرة انسي الشوربة واخر مره هههههههههههه قلت ايه الهبل ال انا فيه دا مكنتش ام صنية بطاطس انا زهقت وكتبتهم ف ورقه وبعد ما حطيت الصينية ف الفرن وقربت تستوي بفتح الفرن لقيتني نسين احط البطاطس هههههههههههههههههههههههههههه
كنت بسلق بيض ونسيته والله ماهتصدقوا سمعت صوت انفجار جامد في المطبخ طبعا روحت علي باب الشقه الاول وبعد لما اطمنت ان مفيش اصوات لانفجارات تانيه رحت ببطء شديد للمطبخ وبصيت من بعيد علي الاجهزه الكهربائيه لقتها بخير والحمد لله ولقيت الكسروله اللي كنت بسلق فيها البيض متفحمه والبيض اشلاء في المطبخ كله معرف نيوتن مقلش ليه ان البيض بينفجر عند زياده درجه الحراره بيستهبل ده
انا اول لما اتجوزت عملت ملوخية وجوزي قالي طول عمري اعرف ان الملوخية بتسقط لتحت لكن انتي سقطيها لفوق ازاي ..
ازاي خليتي الملوخية فوق و الشوربة تحت...
[/FONT]
[FONT=&quot]انا حبيت اعمل نفسي زي الشيفات الكبار وجيت اقلب الاكل فالهوا هو الي حصل انا لاقيت خير اللهم اجعله خير نار مولعه فالبوتجاز كله والاجراء المحيطه ومن بعدها جوزي شاف المنظر قالي ياريت لما تحبي تحرقي البيت تاني اكون هنا عشان انقذ ما يمكن انقاذه بس الحمد لله مفيش خسائر بشريه وانا اتعلمت اني متفرجش علي برامج اكل فالتليفزيون تاني ابدااااااااا[/FONT]
ههههههههههههههههه. انا طلب مني اعمله كشري علشان بيحبه دخلت وطلعت ميت مره من المطبخ وبعد تلات ساعات سالني عملتي الكشري عيط وقلتله مبعرفش اعمل اكل اصلا

غسلت الخلاط كلة بالموتور تحت المية وجيت اشغلة فرقع ف وشى هههههههههههههه

يوم الفرح بليل هو حلف ليعمل يها رومانسى ودخل المطبخ يحضر العشا لسه بقوله حبيبي اخرج انت لقينا البوتجاز هب من العيون كلها جرينا وبعديها اقوله قوم انت وهو يقولى لا قومى انتى وفى الاخر كلنا الاكل ساقع
????
عملت محشى فلفل لوحدة مكنتش اعرف ان لازم كوسة وبدنجان معاه واخترت اكبر اربع فلفلات فى السوق معرفش انها لازم تكون صغيرة طبعا قالى ايه القنابل الذرية اللى عملاها دى
??????????????????
الرابعة كنت متجوزة وغسلت شعرى فكان شكل حلو وهو مبلول وجوزى قالى الله شعرك جميل كدة سبية متربطهوش قولتلة بلاش مسمعش الكلام المهم كنا في حجرة الكمبيوتر بنتفرج على فيلم ونمنا وصحيت بصحى وبقلوة قوم ننام في حجرتنا فضل يصوت ويقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم فانا اتخضيت وبقولة مالك وهو يبعدعنى ويصوت واقولة الله يسمحك المهم النيش كان فية مراية وبالصدفة ببص فضلت اصوت انا كمان الكحل مع المسكرة مع الروج مع شعرى وهو ناشف ولونة كان اورانج علشان كنت لسة صبغاها معرفش ان الون وهو مبلول مش زى وهو ناشف بصراحة كنت تحفة
?????????????????
عملت عدس طلع لونة اخضر. محدش يسألني اذاي انا شخصيا لحد دلوقتي معرفش

[/FONT]
 

aymonded

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
6 أكتوبر 2009
المشاركات
16,056
مستوى التفاعل
5,370
النقاط
0
ايه الجمال ده كله، وصفات هايلة هايلة هايلة مش قادر اقولك
معلشي بقى كنت عند الدكتور وقالي ماتتفرجشي على الوصفات دية
هههههههههههههههههههه
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
ايه الجمال ده كله، وصفات هايلة هايلة هايلة مش قادر اقولك
معلشي بقى كنت عند الدكتور وقالي ماتتفرجشي على الوصفات دية
هههههههههههههههههههه
بجد وجودك هو اللي ممتاز يا استاذنا
الرب يباركك
نورت الموضوع
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
:):) كلو كوم ويالي عامل فيها رومانسي كوم تاني ههههه
ههههه
خافوا من البوتجاز واكلوا الاكل ساقع
نورت الموضوع يا تيمو
الرب يباركك
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
هههههههههههههههههههه موضوع لزيييز
"[FONT=&quot]نا بقي كنت بغسل اللحمه المفرومة كنت بحطها في مصفي واغسلها و نصها يقع في الحوض و اقول انا لازم اجيب مصفي اضيق شويه"
[FONT=&quot]اهو انا كمان ك[FONT=&quot]نت[FONT=&quot] بغسل اللحمه المفرومه
[FONT=&quot]هههههههههههههههههههههههههههههههه اول مره احب اعمل كفته قولت [FONT=&quot]ي
خبر اللحمه ساحت و فيها دم-- لازمممن اغسلها
[FONT=&quot]-- ازاى اصبع الكفته و بيها دم--
[FONT=&quot] ح[FONT=&quot]ط
تها ت[FONT=&quot]ح[/FONT]ت المايه فى ال[FONT=&quot]حوض فى [FONT=&quot]ال[/FONT]مصفا و [FONT=&quot]قعدت[/FONT] اعصر فيها و افعص فيها علشان تنزل دمها كله ههههههههههههههههههههههههههه
[FONT=&quot][FONT=&quot]ك[/FONT]ان ملهاش طعم نوهاااا[FONT=&quot]ئى فى الاخر--

[FONT=&quot]ط[FONT=&quot]بعا لما قو[FONT=&quot]لت لماما ادتنى على دماغى [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
[/FONT]
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
و مره قررت اعمل كفتت ارز انا و اصحابى-- جبنه كبشت رز و حطيناه على اللحمه و جينى نقليه-- لقينا عمال يفرقع و بطرقع و ينط من المقلاه- و طبعا كنا بناكل كفته بارز نى بيطرشق تحت سنانا
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
هههههههههههههه
نورتي الموضوع يا حبو
الرب يباركك
شكرا للمشاركة
 

+ماريا+

نحوك اعيننا
عضو مبارك
إنضم
22 أكتوبر 2012
المشاركات
5,471
مستوى التفاعل
2,039
النقاط
113
الله يسامحك يا رمسيس فكرتنا بالذى مضى
كانت ايام الله يرحمها بقى
علشان كده بنتى فى اولى اعدادى
وبتعرف تعمل حاجات كتير
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
ههههههههه لالا مش للدرجة دى معقول الناس دى معندهاش خلفية خالص عن المطبخ
ده مش صح لازم البنت او حتى الولد يكون عنده معلومات بسيطة عن المطبخ يعنى حتى
ربما تواجد فى البيت لوحده لأى ظرف هياكل ايه لازم يكون عارف يتصرف ميبقوش خيبة اوى كده..
لكن طبعا اكيد مش كلنا بنبدء حياتنا بنكون شاطرين فى المطبخ ههههه الشطارة بتيجى واحدة واحدة
اول متجوزت مكنتش بعرف اعمل فراخ محشية اخرى اتبلها وادخلها الفرن تتشوى وتطلع
وخلاص فمكنش جوزى عارف انى مبعرفش اصلا وهو بيشترى الحاجات جابلى فرخة
وقلى انها للحشو فطبعا اا اتفاجئت

فجبتهاله من الاخر وقولتله انت ليه مقولتليش انك هتجيب فراخ تتحشى ههههههههه احنا متفقناش على كده قلى لينا فترة بنعمل فراخ مشوية فقولت من باب التغييير

قولتله لا يا بابابا لاااااااا
احنا بناكل مشوى لانى مبعرفش اعمل غيرها ههههههههههه
فضحك وقلى طيب خلاص مش مهم اخدها ووداها لطنطى مامته كانت ساكنة الشقة اللى فوقينا وهى عملتها
بس بعد كده بقيت ادور على اى طريقة واسأل لحد ما الحمد لله كنت بفتكر نفسى بقيت شاطرة فى المطبخ ..
لحد مشوفت وصفات استاذ ايموندد و ابتكاراته فى المطبخ هههههههه فعرفت الحقيقة المُرة ال شاطرة ال سيبوا الشطارة لصحابها هههههههه
 
التعديل الأخير:

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
الله يسامحك يا رمسيس فكرتنا بالذى مضى
كانت ايام الله يرحمها بقى
علشان كده بنتى فى اولى اعدادى
وبتعرف تعمل حاجات كتير
هههههههههه
وانا اللي فاكر غير كدة
يلا معلش
نورتي الموضوع
شكرا للمشاركة الغالية
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
ههههههههه لالا مش للدرجة دى معقول الناس دى معندهاش خلفية خالص عن المطبخ
ده مش صح لازم البنت او حتى الولد يكون عنده معلومات بسيطة عن المطبخ يعنى حتى
ربما تواجد فى البيت لوحده لأى ظرف هياكل ايه لازم يكون عارف يتصرف ميبقوش خيبة اوى كده..
لكن طبعا اكيد مش كلنا بنبدء حياتنا بنكون شاطرين فى المطبخ ههههه الشطارة بتيجى واحدة واحدة
اول متجوزت مكنتش بعرف اعمل فراخ محشية اخرى اتبلها وادخلها الفرن تتشوى وتطلع
وخلاص فمكنش جوزى عارف انى مبعرفش اصلا وهو بيشترى الحاجات جابلى فرخة
وقلى انها للحشو فطبعا اا اتفاجئت

فجبتهاله من الاخر وقولتله انت ليه مقولتليش انك هتجيب فراخ تتحشى ههههههههه احنا متفقناش على كده قلى لينا فترة بنعمل فراخ مشوية فقولت من باب التغييير

قولتله لا يا بابابا لاااااااا
احنا بناكل مشوى لانى مبعرفش اعمل غيرها ههههههههههه
فضحك وقلى طيب خلاص مش مهم اخدها ووداها لطنطى مامته كانت ساكنة الشقة اللى فوقينا وهى عملتها
بس بعد كده بقيت ادور على اى طريقة واسأل لحد ما الحمد لله كنت بفتكر نفسى بقيت شاطرة فى المطبخ ..
لحد مشوفت وصفات استاذ ايموندد و ابتكاراته فى المطبخ هههههههه فعرفت الحقيقة المُرة ال شاطرة ال سيبوا الشطارة لصحابها هههههههه
بجد بجد
انا ضحكت
من مشاركتك
اكتر من الموضوع
الرب يباركك
نورتي الموضوع
 
أعلى