ارى ان الصراع فى سوريا اخذ منحى فلسطين واسرائيل
يعنى لابارقة امل حاليا
يعنى لابارقة امل حاليا
أخي هل تعتقد أني عروبي ؟؟ كل العرب وقفوا ضد نظامنا ، وكل الموالاة باتوا يكرهون أي حرف يخص العرب والعروبة ويفتخرون بأننا خارج الجامعة العربية ، وباتت تعلن الانتماءات الفينيقية والسورية والبيزنطية بكل جرأة وأن العرب احتلال سعودي .
والنظام متقارب مع حلفائه ومتعادي مع معظم العرب .
أما اسم الجيش العربي السوري فهو اسم يبعث بهوية انتماء قومية لادينية للجيش ، ومن الأفضل تحويل الاسم للجيش السوري .
ممكن سؤال؟
ما موقف الأكراد في الشمال الشرقي من الحرب؟
يعني بشار غبي زي ما قلت لك وخلق عداوة قبل الحرب مع الاكراد بسبب القومية العروبية
من كلامك الشعب كله ضد السلفيين! امال هم ساكنين فين بقى؟
لما الشمال الغربي علويين...والشمال الشرقي اكراد....والجنوب دروز....
امال بيوصل للإخوان الإمدادات التركية ازاي بقى؟
حاجة اخيرة بقى...
المسيحيين انتو....بتعملوا حاجة؟ ولا بتصلوا وخلاص؟