مجرمون لكنهم خارج السجون ....؟!

M a r i a m

Trust God
عضو مبارك
إنضم
30 مايو 2008
المشاركات
6,439
مستوى التفاعل
151
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
رد: مجرمون و لكن خاارج السجون!!!


يوهمك بصداقته كل الوقت
يزعجك بمشاكله كل الوقت
يدوخك بطلباته دوماً
وحين تحتاجه مرة
يتنكر لك كما لو لم يعرفك يوماً



موضوع رائع جداااا يا مريم

شكرااااا جزيلا

ربنا يبارك مجهودك







ميرسي ياكليمو لزوقك وتشجيعك
نورت الموضوع
 

M a r i a m

Trust God
عضو مبارك
إنضم
30 مايو 2008
المشاركات
6,439
مستوى التفاعل
151
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
رد: مجرمون و لكن خاارج السجون!!!

المجرم الثاني:ـ


يُمضي والداه العمر تفانيا لأجله
يفرحان لمجرد أن يبتسم .. يبكيان إذا حزن..ـ
يشبعان إذا أكل .. يرتويان إذا شرب ..ـ
يسهران إذا اشتكى ..ـ
يحفانه بالحب و الحنان و الرضى .. و الدعوات
وحين يشتد عوده .. و يبلغان من الكبر عتيا ..ـ
ويشتد احتياجهما له ..ـ
ينتهي بهما المطاف في دار العجزة

*
*
*

المجرم الثالث : ـ

تجده محطماً..ـ
فتحتضن خوفه
تلم شعثه
تحسن إليه كلما اقتضى الأمر
تساعده كلما دعت الحاجة
ويوم يستشعر الأمان
أول من يعض تكون يدك


موضوع حلو كتير مريم


الرب يبارك حياتك
ميرسي حبيبتي لردك ومرورك الجميل
 

وليم تل

زعيم ح الغلاسة
عضو مبارك
إنضم
6 ديسمبر 2007
المشاركات
9,035
مستوى التفاعل
75
النقاط
0
رد: مجرمون و لكن خاارج السجون!!!

شكرا مريم
على الموضوع الرائع
ودمتى بود
 

GogoRagheb

+ عاشق القبطي +
عضو مبارك
إنضم
28 ديسمبر 2008
المشاركات
5,730
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
الإقامة
قلب بابا يسوع
مجرد خواطر

تخيلت فقلت وكتبت بأن ليس كل المجرمين مساجين
وليس كل المجرمون مسجونون
بل أن الكثير منهم خارج السجون
وعلى سبيل المثال ليس الحصر

المجرم الأول :ـ

تحبه أكثر من نفسك
تمنحه قلبك على طبق من ذهب
يتسلى به زمنا
ثم يعيده إليك أشلاء
على طبق من ضياع

*
*
*

المجرم الثاني:ـ

يُمضي والداه العمر تفانيا لأجله
يفرحان لمجرد أن يبتسم .. يبكيان إذا حزن..ـ
يشبعان إذا أكل .. يرتويان إذا شرب ..ـ
يسهران إذا اشتكى ..ـ
يحفانه بالحب و الحنان و الرضى .. و الدعوات
وحين يشتد عوده .. و يبلغان من الكبر عتيا ..ـ
ويشتد احتياجهما له ..ـ
ينتهي بهما المطاف في دار العجزة

*
*
*

المجرم الثالث : ـ

تجده محطماً..ـ
فتحتضن خوفه
تلم شعثه
تحسن إليه كلما اقتضى الأمر
تساعده كلما دعت الحاجة
ويوم يستشعر الأمان
أول من يعض تكون يدك

*
*
*

المجرم الرابع:ـ

تبيع الدنيا لتشتريه
تخترق المستحيل لأجله
تواجه الأهل و المجتمع و العرف
إكراماً له
ثم يخذلك بلا سابق إنذار
ويبيعك في أول سوق يصادفه

*
*
*

المجرم الخامس:ـ

يأتي بأبنائه إلى هذا العالم
دون أن يوفر لهم الرعاية الكافية
دون أن يكون بحجم المسؤولية
أو يلعب دوره كأب
فيتركهم للشارع يعلمهم على جديلتة
ويوم يتنبه لانحرافهم
يكون أوان التقويم قد فات

*
*
*

المجرم السادس: ـ

يوهمك بصداقته كل الوقت
يزعجك بمشاكله كل الوقت
يدوخك بطلباته دوماً
وحين تحتاجه مرة
يتنكر لك كما لو لم يعرفك يوماً

*
*
*

المجرم السابع :ـ

يملك زوجة جميلة
تخدمه برموش عينيها
و أبناء رائعين
وحياة سعيده
ويلهث خلف امرأة أخرى
ليلبي نزوة عابرة
فيحطم كل شيء بجرة قدم

*
*
*

المجرم الثامن: ـ

يحب نفسه أكثر مما يجب
يدمر كل من حوله
ليشبع نرجسيته
طلباته أوامر
إحتياجاته مفروضات
و الغير عنده مجرد عبيد

*
*
*

المجرم التاسع :ـ

يظلم نفسه
بتمني شيء هو موقن من استحالته
وانتظار شيء هو واثق أنه لن يأتي
و التعلق بشيء هو يعلم أنه لن يكون له مطلقاً ..
وحين يتنبه يجد أن العمر أفلت منه هباءً


هم مجرمون .. و لكنهم طلقاء أحرار ..ـ
بلا قيود .. و خارج الزنزانة ..ـ
هم مجرمون .. و لكنهم يعيشون بيننا ...ـ
هم مجرمون .. ولكنهم خارج السجون
 

ponponayah

بنبونايةالمنتدى
عضو مبارك
إنضم
3 فبراير 2009
المشاركات
7,034
مستوى التفاعل
198
النقاط
0
الإقامة
فى قلب حبيبى
رد: مجرد خواطر

المجرم السادس: ـ

يوهمك بصداقته كل الوقت
يزعجك بمشاكله كل الوقت
يدوخك بطلباته دوماً
وحين تحتاجه مرة
يتنكر لك كما لو لم يعرفك يوماً​

بتجيب الكلام الكبيييييييييير دا منين
بجد رااااائع اوى يا جوجو
ربنا يحافظ عليك
 

GogoRagheb

+ عاشق القبطي +
عضو مبارك
إنضم
28 ديسمبر 2008
المشاركات
5,730
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
الإقامة
قلب بابا يسوع
رد: مجرد خواطر



بتجيب الكلام الكبيييييييييير دا منين
بجد رااااائع اوى يا جوجو
ربنا يحافظ عليك

صدقينى من عندى

ميرسى ليكى يا جميل

 

النهيسى

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
27 يوليو 2008
المشاركات
92,326
مستوى التفاعل
3,201
النقاط
113
الإقامة
I love you Jesus
رد: مجرد خواطر


العــــــــــــــــــــــــــــــدرا تبــــــــــــــــــــــــــــــاركك


شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا


جــــــــــــــــــــــــــــــــــدا


مــــــــــــــــــــوضوع جمــــــــــــيل
 

yousteka

راحتي معاك
عضو مبارك
إنضم
25 مارس 2008
المشاركات
4,750
مستوى التفاعل
119
النقاط
0
الإقامة
in jesus hand
رد: مجرد خواطر

المجرم السادس: ـ

يوهمك بصداقته كل الوقت
يزعجك بمشاكله كل الوقت
يدوخك بطلباته دوماً
وحين تحتاجه مرة
يتنكر لك كما لو لم يعرفك يوماً




بجد كلمات حلوة خالص ياجوجو يا جامد

واحساسها حلو اوي اوي اوي

ربنا معاك دائما يا باشا ويبارك موهبتك

بس لما تبقى شاعر كبير ماتنسناش

وافتكر ان في يوم كان ليك اصحاب في المنتدى
 

Alexander.t

Help me !
عضو مبارك
إنضم
26 يناير 2009
المشاركات
15,832
مستوى التفاعل
1,574
النقاط
0
الإقامة
Beside you
رد: مجرد خواطر

لالالالا بجد روعه يا جوجو

مين فين بقى الشاعر يعمنا هههههههه

بجد كلام تحفه يا جوجو

ربنا يبارك موهبتك يارب

احلى تقيم
 

KOKOMAN

.
مشرف سابق
إنضم
9 سبتمبر 2007
المشاركات
122,434
مستوى التفاعل
414
النقاط
0
الإقامة
ALEX
رد: مجرد خواطر

المجرم الرابع:ـ

تبيع الدنيا لتشتريه
تخترق المستحيل لأجله
تواجه الأهل و المجتمع و العرف
إكراماً له
ثم يخذلك بلا سابق إنذار
ويبيعك في أول سوق يصادفه

روووووووعه يا جوجو
تسلم ايدك
ميرررررسى على الخواطر
ربنا يعوض تعب محبتك


 

GogoRagheb

+ عاشق القبطي +
عضو مبارك
إنضم
28 ديسمبر 2008
المشاركات
5,730
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
الإقامة
قلب بابا يسوع
رد: مجرد خواطر


العــــــــــــــــــــــــــــــدرا تبــــــــــــــــــــــــــــــاركك


شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا


جــــــــــــــــــــــــــــــــــدا


مــــــــــــــــــــوضوع جمــــــــــــيل


شكرا ليك استاذى
ربنا يباركك
 

GogoRagheb

+ عاشق القبطي +
عضو مبارك
إنضم
28 ديسمبر 2008
المشاركات
5,730
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
الإقامة
قلب بابا يسوع
رد: مجرد خواطر

[/center]



بجد كلمات حلوة خالص ياجوجو يا جامد

واحساسها حلو اوي اوي اوي

ربنا معاك دائما يا باشا ويبارك موهبتك

بس لما تبقى شاعر كبير ماتنسناش

وافتكر ان في يوم كان ليك اصحاب في المنتدى



ربنا يخليكى ويباركك
الف شكر
دا بس من زوقك
وانا لسة ببتدى
مش كبير ولا حاجه
شكرا لردك الجميل يا جميل
 

GogoRagheb

+ عاشق القبطي +
عضو مبارك
إنضم
28 ديسمبر 2008
المشاركات
5,730
مستوى التفاعل
33
النقاط
0
الإقامة
قلب بابا يسوع
رد: مجرد خواطر

لالالالا بجد روعه يا جوجو

مين فين بقى الشاعر يعمنا هههههههه

بجد كلام تحفه يا جوجو

ربنا يبارك موهبتك يارب

احلى تقيم
[/QUOTE


يا باشا
دا من زوقك
دا انا لسة مبتدىء
ميرسى ليك ولتقييمك
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
رد: مجـــرمون ولكـــنــــــهم خـــــــــــارج السـجــــــــون

موضوع جميل جدا يا كاندى

ميررررسى على الموضوع

ربنا يبارك حياتك

شكرااااااااااااااااااااااا لمشاركتك الجميله

ربنا يبارك خدمتك يا كوكو
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
رد: مجـــرمون ولكـــنــــــهم خـــــــــــارج السـجــــــــون

661-wonderful-abeermahmoud.gif

ميرسى اوى لزوقك يا جوجو

ربنا يبارك حياتك
 
أعلى