ماذا تحمل فى حقيبتك ....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سيزار

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
2,485
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
حكمه: البستان الجميل لا يخلو من الأفاعي
ماذا تحمل فى حقيبتك وانت مسافر

قد تحمل فى حقيبتك الاتى

1- الادوات الشخصيه الخاصه ب العنايه الصحيه.

2-تحمل ورقه وقلم لظروف التسجيل.

3- بعض من الجرائد والمجلات الهامه

4- الكتب الدينيه .

5-الاجهزه الالكترونيه ( محمول - لاب توب ).

6- الى اخره

وتكون حريص جدا على عدم نسيان شىء ودقيق جدا فى اخذ كل شىء معاك ولا تحاول نيسيان شىء ابدا

وتكرر كتير كل ما هو لديك وما اخدت .. وذلك فى حاله السفر من موطنك الى الوطن الثانى..




صدقونى اتأملت فى كل دا وكتبت لكم ذلك ...................,,,,,,,,,,,,,,,


مش ب الاولى التأمل فى السفر من موطنا هذا والرجوع الى الموطن الاصلى وهو ملكوت السماء..!

ماذا اخدت من الارض الى ملكوت المسيح له المجد

اخدت معاك الامانه ومساعده الاخرين.

اعطاء الفقير من مالك الخاص .

مساعده الضعفاء والمتعبين ..

زياره المريض والاهتمام به ..

صلواتك وانجيل قلبك وفكر المسيح ..

تنفيذ وصيه الله وهى اكرام الاباء..

انت هيكل الله وروح الله ساكن فيك هل دنسته ؟؟

اخدت معاك الى طريقك الى الملكوت كل تعب وغصب للوصول الى نعمه الصوم والصلاه ..

عزيزى زعزيزتى

اعرف تماما انك فى غربه قد تطول ام تقصر ايامها .. ولكن

كن دائما مستعدا الى السفر الى الملكوت ومعاك وصايا الانجيل وحب الله الذى احبنا اولا

وهتلاقى فى الاخر اجمل ما رأته عينى واجمال ما يتزوقه حلاوه المنظر وهو


مستنيك

بيحبك


فاتح حضنه

فلا تنسى ان تأتى بهدياك الى الغالى الذى اشتراك

وهو



يســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوع المسيـــــــــــــــــــــــــــــح منتظرك

++++++++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++


+++++
+
__________________​
 

ابن المصلوب

جاي في الطريق
عضو مبارك
إنضم
27 أكتوبر 2008
المشاركات
1,505
مستوى التفاعل
13
النقاط
0
الإقامة
خارج الاسوار
كونوا مستعدين لانكم لاتعرفون اليوم ولا الساعه
موضوع مهم جدا لكل انسان ربنا يعوضك
 

الانبا ونس

بنت الانبا ونس
عضو مبارك
إنضم
6 أغسطس 2007
المشاركات
3,185
مستوى التفاعل
32
النقاط
0
احملوا ثمار الروح

محبة و داعة و لطف و طول اناة و صالح و ايمان و تعفف

موضوعك متميز و فعلا الله فاتح ايدية لينا جميعا

بس زى ما انت الان شايف الله المحب بلا حدود

لو ضاعت فرصتك بكرة هتشوف غضب الله غير المحدود

الرب يباركك و يديك نعمة و ينور قلوبنا على محبة الله


*انتم بخار يظهر قليلا ثم يضمحل *

++++++++++++++++++++++++++++++
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
كن دائما مستعدا الى السفر الى الملكوت ومعاك وصايا الانجيل وحب الله الذى احبنا اولا

وهتلاقى فى الاخر اجمل ما رأته عينى واجمال ما يتزوقه حلاوه المنظر وهو


مستنيك

موضوع اكتر من رااااااااائع يا سيزار

شكراااااااااااااااااااا ليك

ربنا يبارك حياتك
 

سيزار

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
2,485
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
حكمه: البستان الجميل لا يخلو من الأفاعي
كونوا مستعدين لانكم لاتعرفون اليوم ولا الساعه
موضوع مهم جدا لكل انسان ربنا يعوضك

**********************************

شكرا عزيزى على مشاركتك الله يباركك
 

سيزار

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
2,485
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
حكمه: البستان الجميل لا يخلو من الأفاعي
احملوا ثمار الروح

محبة و داعة و لطف و طول اناة و صالح و ايمان و تعفف

موضوعك متميز و فعلا الله فاتح ايدية لينا جميعا

بس زى ما انت الان شايف الله المحب بلا حدود

لو ضاعت فرصتك بكرة هتشوف غضب الله غير المحدود

الرب يباركك و يديك نعمة و ينور قلوبنا على محبة الله


*انتم بخار يظهر قليلا ثم يضمحل *

++++++++++++++++++++++++++++++

يا سلام كلامك شديد يا ست الكل بجد بشكرك وربنا ينور حياتك
 

سيزار

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
2,485
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
حكمه: البستان الجميل لا يخلو من الأفاعي
موضوع اكتر من رااااااااائع يا سيزار

شكراااااااااااااااااااا ليك

ربنا يبارك حياتك

++++++++++++++++++++++++

متشكر يا ست الكل وتسلم ايدك ربنا يباركك
 

TULiP TO JESUS

اسيرة حب يسوع
عضو نشيط
إنضم
26 أغسطس 2008
المشاركات
17,403
مستوى التفاعل
129
النقاط
0
الإقامة
في قلب يسوع
موضوع اكتر من رائع ويستحق التقيم
ربنا يعوضك يا سيزار​
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
موضوع رائع ومفيد سيزار
شكرااااا ربنا يباركك اخي
سلام المسيح
 

+SwEetY KoKeY+

خلينى ارنم !
مشرف سابق
إنضم
1 سبتمبر 2008
المشاركات
28,050
مستوى التفاعل
395
النقاط
0
موضوع جميل جدا يا سيزار
ربنا يبارك حياتك
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
اعرف تماما انك فى غربه قد تطول ام تقصر ايامها .. ولكن

كن دائما مستعدا الى السفر الى الملكوت ومعاك وصايا الانجيل وحب الله الذى احبنا اولا

وهتلاقى فى الاخر اجمل ما رأته عينى واجمال ما يتزوقه حلاوه المنظر وهو


مستنيك

بيحبك


فاتح حضنه

كلامك جميل يا سيزار
ويخلى الواحد يتكسف كمان
ههههههههههههه

شكرا بجد لتعب محبتك
وعلى اللفته الجميلله دى
 

bahaa_06

اجيرا بكرم يسوع
عضو مبارك
إنضم
8 يناير 2007
المشاركات
1,522
مستوى التفاعل
405
النقاط
0
الإقامة
قلب السيد المسيح
:94:
سيدى تحنن علىّ وغير قلبى لتملأه من حبـــــــك
سيدى تحنن علىّ وافتح عيونى لترى قوة شخصك

سيدى تحنن علىّ وامسك يـــداى لأمشى فى دربك
سيـــــــــــدى تحنن على وعلمنى كيف اقتفى اثرك
سيدى اهدنى اليك فيفرح قلبى عند خوفه من اسمك

:94:
اسألك الأن سيدى بحبك اغمر قلبى
اسمع اذنى صوتك ..ابنى تعال لحضنى

اركض نحوى سريعا كأبن ضال فى زمنى
اشف جرحى وثقمى وانتهر الشل من قدمى
اجعل من شوقى انشوده يترنمها لك فمى
اطلق شمالك تحت رأسى و يمينك تعانقنى
قّوّم وانهض نفسى وفى الشدة فرج عنى
بالغداه اقف امامك وترانى بالغداه ينطق فمى
:94:

علمنا يارب كيف نمجد اسمك
ونتغزل اكثر واكثر فى رسمك
يامن سبقت ونقشنا فى كفك
ارشدنا كيف نمشى فى ركبك
فتذوب عقولنا عند رؤية دربك
وترتعش قلوبنا لتمتعها بحبك ....
آمين

الضعيف : بهاء
 

سيزار

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
2,485
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
حكمه: البستان الجميل لا يخلو من الأفاعي
موضوع اكتر من رائع ويستحق التقيم
ربنا يعوضك يا سيزار​

*****************

كفايا وجودك هنا معنا اكبر تقيم لينا الف شكر
 
أعلى