لسعات بسيطة لكن مؤلمة

yousteka

راحتي معاك
عضو مبارك
إنضم
25 مارس 2008
المشاركات
4,750
مستوى التفاعل
119
النقاط
0
الإقامة
in jesus hand
●°۝°● لسـ ع ـات فـي الـ ك ـلام ●°۝°●

لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تتحدث إلى أحد في موضوع مهم وتتعمق
معه بالكلام ويجاوبك


( يا أخي ياكثر ما تتكلم
)





لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تطلب من شخص قريب إلى قلبك مساعدة في موضوع
معين أو نصح أو إرشاد
ويرد قائلا


( أنا مو فاضي لك
)





لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تتعامل مع شخص بكل طيبة واحترام وتمد له يد العون
وتقدره وهو لا يبالي ولا يلتفت لك وعندما تعاتبه على ذلك
يرد قائلا


( لو دريت ماعطيتك وجه !!!!
)





لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما يطلب منك واجب مدرسي أو مهني منسوب إليك
وقمت بعمله بكل اتقان ودقه وامتياز .
وفي الآخر .
يرد عليك


( شكرا ً لك ) بالعربي كانك ماسويت شي مميز !!!




لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تتعامل مع الناس باللطف والحسنى واللين
وترد عليهم بالكلام اللبق والمؤدب
ويرد عليك


( هات من الاخر أنت تبي شي
)





لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تشعر بالوحده والضيق وتريد التحدث مع شخص
معين لتشكو له لو قليل عن ما بداخلك
ويرد عليك


( ياخي ايش النكد هذا الي فيك
)




لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تقول لشخص وجهة نظرك بعد طلبها منك
وتكون وجهة نظر صادقه وحساسه بالنسبه لك
ويرد عليك


( امحق وجهة نظر
)




لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تقوم بارسال هديه لشخص معين
ولو كانت بسيطه جدا
لكن بمعناها لديك كبيره
ويرد عليك


( مالقيت احسن من هذي
)




لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تكون قليل الكلام مع الاخرين ولا
تتكلم الا بما هو مفيد
ومنفع
ويرد عليك


( ياخي انت معقد
)





لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تكون مميزا بجميع امورك وبشهادة الجميع
وتحاول بقدر استطاعتك الوصول الى اسعادهم
ويرد عليك


( ياخي هذا مايستاهل حتى نشكره
)



لسعآت بسيطه قـد تخرج من أفوآهنـا تكون سبب في إحبآط اشخاص ونفورهم منـا.


منقول




 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON
عندما تتعامل مع الناس باللطف والحسنى واللين
وترد عليهم بالكلام اللبق والمؤدب
ويرد عليك

( هات من الاخر أنت تبي شي )


بالفعل كلام صحيح يا يوستيكا

حال هذه الايام

كل الشكر لمجهودك

سلام المسيح معك..


 

+Nevena+

عضوة ح الغلاسه
مشرف سابق
إنضم
12 ديسمبر 2007
المشاركات
20,057
مستوى التفاعل
1,908
النقاط
113
عندما تشعر بالوحده والضيق وتريد التحدث مع شخص
معين لتشكو له لو قليل عن ما بداخلك
ويرد عليك


( ياخي ايش النكد هذا الي فيك
)


فعلا محدش بقي يسمع لحد
ولو شكيت لحد يرد ويقولك
كل واحد بقي فيه اللي مكفيه
انا هيشل هم غيري كمان كفايه همي


بجد مش عارفه اقول ايه
الايام بقيت صعبه جدا
ولا الناس هي اللي قلوبهم قسيت علي بعض

ربنا يرحم
ميرسي يا قمره علي الموضوع
تقبلي مروري وتحياتي
 

النهيسى

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
27 يوليو 2008
المشاركات
92,326
مستوى التفاعل
3,201
النقاط
113
الإقامة
I love you Jesus
موضوع

فى منتهى الروعه

شكـــــــــــــــــــــــــرا
 

bent yasoo3

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 مايو 2008
المشاركات
804
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
الإقامة
' حضن : يسـوع '
[/size][/b]عندما تشعر بالوحده والضيق وتريد التحدث مع شخص
معين لتشكو له لو قليل عن ما بداخلك
ويرد عليك


( ياخي ايش النكد هذا الي فيك
)


موضـوع .. جميـل
 

KOKOMAN

.
مشرف سابق
إنضم
9 سبتمبر 2007
المشاركات
122,434
مستوى التفاعل
414
النقاط
0
الإقامة
ALEX
موضوع جميل جدا
ميرررررسى على الموضوع
ربنا يبارك حياتك
 

RINOS@JESUS

New member
إنضم
28 سبتمبر 2009
المشاركات
43
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
يااااااااااااااااااااه
دى مش لسعات دى موت بطئ
موضوع حلو اووووووووووى اوووووووى بجد
ميرسي ليكى يا قمر
ربنا يبارك حياتك
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113

عندما تتحدث إلى أحد في موضوع مهم وتتعمق
معه بالكلام ويجاوبك


( يا أخي ياكثر ما تتكلم
)



موضوع جميل جداااااااااااااااااا

ولسعات جامده

شكرااااااااااااااا يا قمر

ربنا يباركك
 

marmora jesus

* NO SENSE *
عضو مبارك
إنضم
2 أبريل 2008
المشاركات
13,336
مستوى التفاعل
558
النقاط
0
الإقامة
++ من يمسكم يمس حدقة عينه ++
لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تكون مميزا بجميع امورك وبشهادة الجميع
وتحاول بقدر استطاعتك الوصول الى اسعادهم
ويرد عليك

( ياخي هذا مايستاهل حتى نشكره )


ياااااااااااااااااااااااااه الكلمة دي فعلا صعبة جدا

ميرسي جدا ليكي يا تيكا علي الموضوع الجميل

ربنا معاكي ويباركك
 

jousha

New member
إنضم
24 نوفمبر 2009
المشاركات
23
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
لــــســـــ ع ــــــــهـ

عندما تقوم بارسال هديه لشخص معين
ولو كانت بسيطه جدا
لكن بمعناها لديك كبيره
ويرد عليك


( مالقيت احسن من هذي
)


فعلا كتير مننا بيجرح و هو مش واخ باله
و كتير بينجرح و مش بيقول
 
أعلى