لا تتحدي الصعيدي انت مش كدة

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
أعلن أحد الملوك في أرجاء مملكته مايلي : " إذا تمكن أحد من أن يختلق كذبة أقول له :- هذا كذب .. سأعطيه نصف مملكتي "
_ فجاء إليه راع وقال له : أطال الله عمر ملكنا كان عند أبي عصا طويلة يمدها إلى السماء ويحرك بها النجوم .
فقال الملك : يا له من شيء غريب، لكنه يحدث، وجدّي كان له غليون يشعله من الشمس مباشرة ، وذهب الراعي دون أن ينال شيئا
_ وجاء خياط إلى الملك وقال له : اعذرني أيها الملك لقد تأخرت إذ كنت مشغولا فقد هبت البارحة عاصفة شقق فيها البرق السماء فذهبت لأصلحها.
فأجاب الملك : أحسنت عملا لكنك لم تخطها بشكل جيد فاليوم صبااحا تساقط رذاذ من المطر ، وذهب الخياط أيضاً دون أن ينال شيئاً .
_ فجاء رجل صعيدي يتأبط برميلاً .. فقال له الملك : ما شأنك انت والبرميل؟
فأجاب : جئت أسترد برميل الذهب الذي أقرضتك إياه
فصاح الملك : أأنا مدين لك ببرميل من الذهب!!!
فأجاب الصعيدي : نعم
فقال الملك : لا .. هذا كذب
فقال الصعيدي إن كان هذا كذبا .. فأعطني نصف مملكتك
فأجاب الملك على الفور : لا لا .. هذا صحيح ..
فقال الصعيدي ان كان هذا صحيحا فأعطني برميل الذهب !
العبره:
لا تتحدى الصعيدي انت مش كدة في الزكاء
فاهمين يا بتوع الاسكندرية
 
التعديل الأخير:

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
هههههههههههههههههههههه الاسكندرانية وصلوا حد له شوق فى حاجة

علفكرة بقا الصعيدى ده بالذات كان صعيدى وعايش فى اسكندرية ههههههههه
يعنى مجبش الزكاوة دى من بعيد :)
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أيون كان صعيدى عايش فئ إسكندريه
و على يدى ههههههه كان بيعدى قدام الشمسيه بتاعتى كل يوم هههههه
كان بيعدى على شمسيتك أنتى كمان يا سول. ؟ ههههه

حلوه القصه يا ابن يسوعنا. ده اسمه صعيدى فتك ههههه صعيدى نوور صعيدى أروبه هههه
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أيون كان صعيدى عايش فئ إسكندريه
و على يدى ههههههه كان بيعدى قدام الشمسيه بتاعتى كل يوم هههههه
كان بيعدى على شمسيتك أنتى كمان يا سول. ؟ ههههه

حلوه القصه يا ابن يسوعنا. ده اسمه صعيدى فتك ههههه صعيدى نوور صعيدى أروبه هههه

ايوه طبعا يا حبوا دا انا حتى كنت بعزمه على فريسكا ههههههه
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر


ايوه طبعا يا حبوا دا انا حتى كنت بعزمه على فريسكا ههههههه

أيوا
الفرسكا على. يدى
هههههههههه حتى آخر مره كان متدائق لأن العسل فيها بقى قليل أوى
إبقى فكرينئ نجيب برطمأن غسل معانا. علشان نزود
هههههههههههههه
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق


أيوا
الفرسكا على. يدى
هههههههههه حتى آخر مره كان متدائق لأن العسل فيها بقى قليل أوى
إبقى فكرينئ نجيب برطمأن غسل معانا. علشان نزود
هههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههه صدقينى لو قولتلك لما بجيبها والاقى العسل فيها قليل بتعصب اوى هههههههههههه
اخر مرة اكلتها فى مطروح بس ايه يا حبوا كانت تحفة تستاهل بوئك :08:
ورمسيس لا هههههههههه الصعايدة مبيحبوش الفريسكا
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر


ههههههههههههههههههههههههههههههههه صدقينى لو قولتلك لما بجيبها والاقى العسل فيها قليل بتعصب اوى هههههههههههه
اخر مرة اكلتها فى مطروح بس ايه يا حبوا كانت تحفة تستاهل بوئك :08:
ورمسيس لا هههههههههه الصعايدة مبيحبوش الفريسكا

أيوا أنا كمان بتدائق أوى لما الاقى العسل قليل جدا
نقطه يا بنتى هههه حتى البسكوته رفعوها أوى
فعلا مرسى مطروح اعتقد أكثر حتى بيعملوها بززمه

لا بس الصعيدى. النور بتاع القصه إلى هو الصعيدى الإسكندرانى ده كان بيحبها
هههههههههه
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
هو لو راح اسكندرية كان عرف يخلي الملك يعمل كدة
مالكم يا جماعة
عيب كدة
الاسكندراني معرفش يقول للملك حاجة
انما الصعيدي يكسب
هو في حد يقدر يتحداة
في اي حاجة
العبوا غيرها
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
هو لو راح اسكندرية كان عرف يخلي الملك يعمل كدة
مالكم يا جماعة
عيب كدة
الاسكندراني معرفش يقول للملك حاجة
انما الصعيدي يكسب
هو في حد يقدر يتحداة
في اي حاجة
العبوا غيرها

أنت جيييييييت يا رمضااان هههههه قصدى رمسيس وانا بقول الراجل مختفى خالص ولا طلعله حس ولا خبر نورت يا رمسيس فين بقا برميل الدهب؟؟؟
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر


أنت جيييييييت يا رمضااان هههههه قصدى رمسيس وانا بقول الراجل مختفى خالص ولا طلعله حس ولا خبر نورت يا رمسيس فين بقا برميل الدهب؟؟؟

اشترى بنصه فرسكا
و النص التانى خزنه فئ. صفائح فئ الملاحات ههههههههه
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
ايوة لسة واصل حالا
ولقيتكم بتنتفوا في ريشي انتي وهي
منكم واحدة غلانة من اسكندرية والتانية جنب القصر الرئاسي
وانا الوحيد الصعيدي وسطيكم
طيب بما ان الصعيدي هو صاحب الحيل وبيعلم القاهرة والاسكندرية حد فيكم لية شوق في حاجة حد
يقدر يهش قدامي
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
يا حول العالم هو جرى ايه فى الدنيا يا رجالة الفلاحين يغزو اسكندرية والصعايدة يستعمروا المنتدى

ملناش عيشة فى البلد دى خالص كده ههههههههههه
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
احنا هنعمل حملة
ونستعمر الاسكندرية علي فكرة
خلي بالك المنتدي مبني علي ارض جدودنا
ولو مش مصدقين اسألوا الكبير

 

BITAR

ابن المصلوب
مشرف سابق
إنضم
8 ديسمبر 2006
المشاركات
23,091
مستوى التفاعل
784
النقاط
113
صعيدى صعيدى
فين بتوع اسكندريه
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
قول لنفيان وايريني وحبو
هما دول
 
أعلى