اندرو فارس
New member
بسم الاب و الابن و الروح القدس
احبائى و اخوتى فى المسيح
دى معظم الاسئلة الى محرانى هى ممكن تكون غريبة شوية و ممكن مفيش مؤمن يقول كده بس ارجو الأجابة على كل الاسئلة دى باجابةمبسطة جداً
الاسئلة :
1: كيف اعرف ان الصوت الذى بداخلى هو الروح القدس و ليس الضمير او صوت من ابليس عشان يوهمنى انى مؤمن و كويس ؟ (انا عارف ان الاجابة هتكون ان بعد ماصليت من قلبك صلاة التوبة للرب يسوع الروح القدس سكنت جواك) طب كيف اعرف ان هذه الصلاة من قلبى
2: كيف اتاكد ان اسمى كتب فى سفر الحياة ؟
3: ليه لما اسمع حد بيقول امتى الاختطاف هيحصل اخاف و قلبى يدق بسرعة ؟؟
4 : هل لو حد عليه شيطان ممكن يرنم و يسبح و يروح الكنيسة و يصلى عادى عشان الشيطان يوهمه انه رايح السما
5: ازى اؤمن من قلبى بجد ( مش مجرد احساس و همى ) بالرب يسوع ؟؟
انتهت الاسئلة
احبائى و اخوتى فى المسيح
دى معظم الاسئلة الى محرانى هى ممكن تكون غريبة شوية و ممكن مفيش مؤمن يقول كده بس ارجو الأجابة على كل الاسئلة دى باجابةمبسطة جداً
الاسئلة :
1: كيف اعرف ان الصوت الذى بداخلى هو الروح القدس و ليس الضمير او صوت من ابليس عشان يوهمنى انى مؤمن و كويس ؟ (انا عارف ان الاجابة هتكون ان بعد ماصليت من قلبك صلاة التوبة للرب يسوع الروح القدس سكنت جواك) طب كيف اعرف ان هذه الصلاة من قلبى
2: كيف اتاكد ان اسمى كتب فى سفر الحياة ؟
3: ليه لما اسمع حد بيقول امتى الاختطاف هيحصل اخاف و قلبى يدق بسرعة ؟؟
4 : هل لو حد عليه شيطان ممكن يرنم و يسبح و يروح الكنيسة و يصلى عادى عشان الشيطان يوهمه انه رايح السما
5: ازى اؤمن من قلبى بجد ( مش مجرد احساس و همى ) بالرب يسوع ؟؟
انتهت الاسئلة
التعديل الأخير بواسطة المشرف: