كلام بيجرح

besho_love_jesu

New member
إنضم
8 ديسمبر 2008
المشاركات
11
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اخوتى الاعزاء :
سلام ونعمة ربنا يسوع فلتكن مع جميعكم......
وقفت اتامل فى احداث هذا الاسبوع الاخير من حياة الرب يسوع على الارض واذا بى اتفاجأ لحدوث امور كثيره ودروس اكثر فى هذا الاسبوع .
اولا انا احب ان اسمى هذا الاسبوع باسبوع النقيضين (الفرح والحزن)
فرح لانه بسبب هذا الاسبوع تم خلاص العالم من الخطه
حزن لانه بسبب كل واحد منا تحمل المسيح كل تلك الالام المفرطة.
وتلك هى نقطة الموضوع.........:smi411:
انا اسف ولكنى لابد ان اتكلم.....
من منا يستحق ما فعله الرب لاجله؟
من منا يستحق ان يجلد المسيح جلده واحده بسببه؟
من منا لاينكره او خونة مثل يهوذا بل اكثر منه ؟
شطرين فقط ان نقف وندين يهوذا يوم خميس العهد ونقول :
(يهوذا يا مخالف الناموس )
بل ان ندينه تعالوا ندين انفسنا
اريد ان اسال واريد اجابة:
1-كم مرة اضطررت ان تبيع المسيح من اجل عمل او مصلحة؟
2-كم مرة تركت المسيح موجود فى المذبح وانت نائم فى البيت؟
4- كم وكم وكم....................
ارجو من كل محبى الرب ان يقفوا وقفة مع انفسهم قبل فوات الاوان ويراجعوا حساباتهم
من الافضل يسوع المصلوب ام العالم
(لايقدر ان يخدم العبد سيدين الله والمال)
وقفة مع النفس ومراجعتها قبل انتهاء هذا الاسبوع
رجاء
صلوا من اجل ضعفى
اخيكم BESHO:big36:
يدك المثقوبة سيدى تسبينى .....فها انا اشعر بانينى
 

youhnna

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
20 نوفمبر 2008
المشاركات
4,566
مستوى التفاعل
41
النقاط
0
الإقامة
مصر
موضوع جميل بيشو
ربنا يباركك
 

Bnota_Zr†a

يسوع مُخلصي
عضو مبارك
إنضم
23 مايو 2008
المشاركات
5,310
مستوى التفاعل
43
النقاط
0
جميل بجد يابيشو
ربنا يخليك​
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
بلا شك انا مستحقش اللى عمله املسيح علشانى
بس لنا رجاء فى المسيح

ومن الرجاء ده عايشين
نشكر ربنا على كل شئ
انه ادانا الوقت لغايه دلوقت نقدم توبه
ونكون من المستحقين للدم اللى سال على الصليب

شكرا بيشو
كل سنه وانت طيب
 

rana1981

I need you Lord
عضو مبارك
إنضم
17 نوفمبر 2007
المشاركات
14,728
مستوى التفاعل
310
النقاط
0
يدك المثقوبة سيدى تسبينى .....فها انا اشعر بانينى

جميل جدا موضوعك
سلام المسيح
 

KOKOMAN

.
مشرف سابق
إنضم
9 سبتمبر 2007
المشاركات
122,434
مستوى التفاعل
414
النقاط
0
الإقامة
ALEX
موضوع راااااااائع

ميررررسى على الموضوع

ربنا يبارك حياتك
 

اني بل

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 يوليو 2007
المشاركات
36,105
مستوى التفاعل
1,337
النقاط
0
موضوع جميل يابيشو ، وربنا يستخدمك ويباركك
 
أعلى