فى صمت الليل الحزين ...

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق






صمت الليل الحزين ..


فى صمت الليل الحزين .. نعانق امنياتنا نتذكر احلامنا ويغمرنا الحنين
نبكى ونضحك نتألم ونفرح نتذكر الكثير
نتأمل افراح و أوجاع السنين
ذكريات وذكريات تتطاير عبر السنين

نتذكر الماضى الأليم نتذكر الفرحة التى لن تمحيها السنين
كانت الطفولة لها مذاقا جميل ..
آه وآه على ايام جميلة طواها الأنين ..
ذابت الأمنيات فى احلام ونسيان ..آهات وأنين

تعلمنا الكثير والكثير ..
تعلمنا كيف تكون الحياةكزهرة تجمل مشوار السنين
وكيف تكون عبء وأداة جلد تجلد بها الأشقياء المعذبين
تعلمنا وعرفنا كيف تكون المحبة مرسى لقلوب العاشقين
وبها نحيا فرحين واحيانا موجوعين ..

عرفت متى يكون الانسان عدو لنفسه قبل ان يكون اشر على الآخرين
شاهدت كيف يحطم الانسان نفسه بجهل وعناد مبين
وكيف يحطم كيانات اشخاص له كانوا محبين
فكم من قلب حزين يتوجع كلما شعر بلحظات الغدر
تتوارى فى جلباب المحبة وعشرة السنين ..


وفى صمت الليل الحزين .. تئن القلوب
تتلوى وجعا على اوتار الذاكرة وفى عمق القلب الحزين
تغفو العيون على امل بمجىء نهارا جديد

كلما زادت اعمارنا توالت الذكريات و تجدد الألم والحنين
نعيش متألمين متوجعين .. واحيانا فرحين مبتهجين منتظرين ..
فمن منا يعرف ما تطويه الأيام والسنين !؟!
 
التعديل الأخير:

R.O.R.O

اسندنى فى ضعفى
عضو مبارك
إنضم
20 يونيو 2012
المشاركات
18,394
مستوى التفاعل
4,653
النقاط
113
الإقامة
حضن يسوع
نيفوووو حبيبتى وحشتنى اووى كتاباتك الجميلة
روووعة يا حبيبتى احساسك الجميل
كلمات لمستنى اوووى
تسلم ايدك

كنت عاوزة اديكى تقييم مش نفع
يبقالك عندى تقييم

 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
يا حبيبتى انتى تشريفك وكلماتك الجميلة اغلى تقييم عندى
:ab4: تسلميلى يارب منحرمش من محبتك وزءك يا رورو
 

kawasaki

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
4 مايو 2011
المشاركات
3,148
مستوى التفاعل
1,228
النقاط
113
الإقامة
القاهره
اها
عوداً حميداً اختنا الغاليه

 

tamav maria

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
29 يونيو 2008
المشاركات
10,315
مستوى التفاعل
2,237
النقاط
0

كلما زادت اعمارنا توالت الذكريات و تجدد الألم والحنين
نعيش متألمين متوجعين .. واحيانا فرحين مبتهجين منتظرين ..
فمن منا يعرف ما تطويه الأيام والسنين !؟!


نيفو
ابداعك لايختلف عليه اثنان انتي مبدعه حقيقي
اهنيك على فكرك وقلمك الراقي
تسلم ايدك
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق

كلما زادت اعمارنا توالت الذكريات و تجدد الألم والحنين
نعيش متألمين متوجعين .. واحيانا فرحين مبتهجين منتظرين ..
فمن منا يعرف ما تطويه الأيام والسنين !؟!


نيفو
ابداعك لايختلف عليه اثنان انتي مبدعه حقيقي
اهنيك على فكرك وقلمك الراقي
تسلم ايدك

تعيشى حبيبتى ربنا يخليكى تسلمى من كل شر
دا بس من محبة قلبك الطيب وزوءك العالى نورتينى :new8:
 

ابن يسوعنا

انا ابنك وملكك
عضو مبارك
إنضم
25 يوليو 2013
المشاركات
7,874
مستوى التفاعل
1,839
النقاط
113
دايما متألقة في كتاباتك
الشعرية
جميلة جدا تلق الكلمات والاحساس
الرب ينمي موهبتك
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
دايما متألقة في كتاباتك
الشعرية
جميلة جدا تلق الكلمات والاحساس
الرب ينمي موهبتك

شكرا رمسيس لمشاركتك ومحبتك الغالية الرب يباركك
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
تسلم ايدك حبيبتى
كلمات جميله واحساس عالى
مبدعه يا نيفو

 

AL MALEKA HELANA

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
20 يوليو 2011
المشاركات
3,818
مستوى التفاعل
1,444
النقاط
113
الإقامة
ســفـر الحــيـاة


وبها نحيا فرحين واحيانا موجوعين ..


صدقينى عندى انا .......... ( عادةً ) :mus13:
بس عااادى
يعنى هعمل إية :shutup22:..... ربنا يشيل عنى ويسند ضعفى :smi102:





كلما زادت اعمارنا توالت الذكريات و تجدد الألم والحنين
نعيش متألمين متوجعين .. واحيانا فرحين مبتهجين منتظرين ..
فمن منا يعرف ما تطويه الأيام والسنين !؟!

ابداً محدش يعرف
بس ليا رجاء إن اللى جاى احسن
:sami73:

+++++++++++++++

كالعادة يا نيفو ..... اكتر من رائع :16_14_21:

أحلى حاجة فيكى انك بتعبرى عن مشاعرك واحساسك بالكتابة ، وبتعيشينا معاكى نفس الإحساس

بس ادخلى شوية على الفرح بقا ..... كفاية احزان
:boxing:
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
صدقينى عندى انا .......... ( عادةً ) :mus13:
بس عااادى
يعنى هعمل إية :shutup22:..... ربنا يشيل عنى ويسند ضعفى :smi102:




ابداً محدش يعرف
بس ليا رجاء إن اللى جاى احسن :sami73:

+++++++++++++++

كالعادة يا نيفو ..... اكتر من رائع :16_14_21:

أحلى حاجة فيكى انك بتعبرى عن مشاعرك واحساسك بالكتابة ، وبتعيشينا معاكى نفس الإحساس

بس ادخلى شوية على الفرح بقا ..... كفاية احزان :boxing:



ميرسى لمشاركة حضرتك الجميلة الرب يستجيب لحضرتك
بصى هو انا بحاول ابعد عن الحزن شوية على اد مبقدر يعنى
فى حاجات كتبتها كانت يعنى نص نص
ههههههه ميرسى ليكى نورتينى
 

Comment

أسعى لعلّى أدرك
عضو مبارك
إنضم
18 أبريل 2013
المشاركات
250
مستوى التفاعل
222
النقاط
0
"لكل شيء زمان ، ولكل أمر تحت السماوات وقت" ( جا 3 : 1 )

صمت الليل الحزين ..


فى صمت الليل الحزين .. نعانق امنياتنا نتذكر احلامنا ويغمرنا الحنين
نبكى ونضحك نتألم ونفرح نتذكر الكثير


hnl.jpg

 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق

ميرسى على المشاركة الجميلة كل واحد بيعبر عن اللى جواه باحساسه
يمكن يكون نفس المضمون لكن بمفردات مختلفة :t23:
اشكرك لمشاركتك الجميلة الرب يباركك
 

حبيب يسوع

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
15 مايو 2007
المشاركات
15,458
مستوى التفاعل
1,959
النقاط
113
معانى عميقة جدا
حضرتك رائعة
الرب يباركك
 
أعلى