فى أنتظار ارائكم !!!!

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
اكيد لازم تطمن علية الاول انه محصلوش مكروة
هو اكيد اي حد يحب يترك حد يبقي مدان لية بتفسير
مينفعش حد يسيب حد كدا من غير سبب
تحاول تعرف بذكاء بدون ما تهين كرامتها
مرسي دونا​

ربنا يطمنها ويريح قلبها هى بجد انسانه جميله تستاهل كل الخير
نورتى يا راجعا
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
انا مع كل يلي قالو المفروض تتطمن عليه الاول والاهم انها تحط في بالها كل الاحتمالات عشان لا تنصدم

واتمنى يكون في ظروف وربنا يوفقهم ويجمعهم ببعض

ربنا يحميها ويحافظ عليها ويرتبلها حياتها على حسب مشيئته
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
انا من رايى
لازم تسالة
اولا لتطمئن علية
ثانيا لكى لا تلوم نفسها او تتشكك بقية عمرها فى موقفة

لكن
تصلى كثيرا قبل المكالمة
يا رب وضح لى رايك
واعطنى ان اقبل مشيئتك


وتحضر نفسها نفسيا للقبول او الانهاء بحيادية


واتمنى لصديقتك ربنا يوفقها ويتمم لها بخير
واضح انه فيه اجماع على انها لازم الاول تطمن عليه
ربنا يرتب
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع

لو تسمحولى احط رايي
المفروض تسال عليه مباشرة.. او اصحابه اللى يعرفوه.. ولو اتضح ان معندهوش مشاكل او حجات تشغله قوى .. يبقى خلاص تستنى لما هو يكلمها ولو مكلمهاش يبقى تشوف نفسها ومتفكرش فى الموضوع تانى..

نفس النصيحه قدمتهالها واتمنى انها توصل لقرار صح ومتنجرحش اكتر من كده لانها حقيقى متستاهلش
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
شكرا جدا للموضوع والحوار تابعته جدا


لازم تسأل عليه .. ولو هو معندوش ظروف منعته عنها

تكمل طريقها

وهو لو جاد ... هيروح يخطبها بعد ما الظروف تتغير

تمام رأيك يا استاذى
ربنا يدبر​
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
يارب سلام
اولا تصلي وتشوف ربنا هيقول ايه وان كانت قلقانه عليه قوي تطمن عليه من بعيد وان عرفت انه كويس وانا اتوقع ذالك يبقي تقول يارب وتنسي وتطلب من ربنا يساعدها وهو مش هيسبها
سلام المسيح مع الجميع

هى فعلا مش عاوزه غير انه يكون كويس حتى لو نيته اتغيرت من ناحية الارتباط بيها
ربنا يدبر​
 

kalimooo

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
23 يونيو 2008
المشاركات
143,881
مستوى التفاعل
1,788
النقاط
113
الإقامة
LEBANON

بأختصار

المهم لو اتضح انه تجاهلها من جديد

فلتنسىىىىىىىىىىىىىىىى
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع

بأختصار

المهم لو اتضح انه تجاهلها من جديد

فلتنسىىىىىىىىىىىىىىىى

نشكر ربنا يا كليمووو هو من حوالى اسبوع كلمها واعتذرلها لانه كان بيمر ظروف صعبه لمرض والده
الشديد ومروره بازمه كبيره فى عمله ومكانش عاوزها تشيل الهم معاه
صلواتنا ليهم ليستقر حالهم ونفرح بيهم عن قريب
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
الف شكر لكل من مر على الموضوع وشارك برأيه
ربنا ييارك ويعوض تعبكوا
صلواتكوا من اجلهم
 

نغم

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
28 مارس 2010
المشاركات
1,409
مستوى التفاعل
212
النقاط
0
الإقامة
***
سلام الرب معكم جميعا
برأى استخدم كل الطرق حتى تصله وتتطمن عليه حتى لو اضطر الامر انها تاخذ عنوان بيته وتروح تسئل عليه واظنهذا هو الحل الانسب او خليها تبعث شاب تثق فيه مثلا اخوها او شخص من الاصحاب والمعارف وخليها تكتبله على طول على الفيس بوك والايميل والموبيل
وقولى لها تصلى كثير وتثق انه كل الامور تعمل معا للخير وتتذكر انه
ان لم يبنى الربالبيت فباطلا يتعب البنائون
 
أعلى