شاهد حد قطع يد السارق البشع تحذير للكبار ف&#16

merola

عايزاك تتوبـنـى
عضو مبارك
إنضم
16 يناير 2007
المشاركات
1,792
مستوى التفاعل
10
النقاط
0
شكرا على تعبك بس معلش انا مش ححملة مش علشان صغيرة لا انا كبيرة بس ميهمنيش فى حاجة ممكن احمل فيلم القديس ابانوب و اشوف تعذيبة احسن من انى اشوف قطع يد و كلام عبيط
بالاصح كلامناس متخلفين عاملين ان همة دينهم لا مثيل لة
ربنا يعوض تعب محبتك
صلى من اجلى
ناردين
 

ابو منال

New member
إنضم
2 مارس 2007
المشاركات
9
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
اول شي
قطع يد السارق في الاسلام
ادى الى المزيد من الامن
اسألكم يا ايها المسيحين
ما عقوبة السارق عندكم في دينكم؟
السجن صح؟
طيب
بعد ما يخرج من السجن
يسرق ثاني وثالث وعاشر

وفوق دا كله
اللي يبغى يسرق عادي ما يخاف
لانه عارف انه ما في عقوبة تؤدي الى ردعه

ثانيا الاسلام ليس دين الارهاب
وانا رايت احد الاعضاء واضع صورة من صور الكاريكاتيرا المستهزئة بالنبي
في التوقيع بتاعه!
عموما
حد السارق في الاسلام يردع من تسول له نفسه الى السرقة
وهذا ما ادى الى انتشار الامن
ووالله
عندنا في بلاد الاسلام

عندما تاتي السيارة المحملة بالمال لوضعها في البنك
فانه لايوجد اي حارس على هذه السيارة
بينما ننظر الى الدول الاخرى
تكون السيارة مدججة بالسلاح والحماية خوفا من السرقة
وانا والله ما ابغى اغلط على دينكم
لانه ديني يمنعني من هذا

عموما تشرفت بدخول المنتدى هذا
وشكرا

وارجو عدم التعرض للاسلام باي سوء
واكبر دليل يدل على انه دين له شعبيته
انتشاره في كل بقعة من بقاء الارض
وعموما مهما اختلفت ادياننا ومذاهبنا
نظل امة عربية لها حضارتها ومستقبلها
 

egyfinance

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
24 فبراير 2007
المشاركات
475
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
الإقامة
alexandria
الى الصديق yes or no من فضلك ان لا تتمنى الموت ابدا للمسلمين بل تمنى لهم الهداية و الوصول للحقيقة فهم مخدوعين هم لم يفبركوا هذا الدين و لا خزعبلاته و اجرامه هم فقط ضحايا له ، ثم لو ربنا اخدهم زى ما انت عايز يبقى المفروض نكرز لمين؟ و هل كان يمكن للرب يسوع ان يبد اليهود الذين لم يقبلوه ؟ ام انه طلب و هو على الصليب من الاب السماوى ان يغفر لهم لانهم لا يعلمون ماذا يفعلون ، ارجو المعذرة و لكنى ضد العنف قولا او فعلا من اى احد فلو كان دينهم يئمرهم بالعنف و الانتقام فديننا يامرنا بالغفران و المحبة .
 

bebosho

New member
عضو
إنضم
8 يناير 2007
المشاركات
114
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
++فى عين المسيح++
ياللبشاعه
انا برضه لسه كنت شايف من كام يوم فيلم قطع رأس الجنود الامريكيين فى العراق
بجد حاجه فى منتهى البشاعه
 
أعلى