سيدة عجوز تقفز من ناطحة سحاب

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
سيدة عجوز تقفز من ناطحة سحاب



http://www.nemra1.com/News/Getlogo.aspx?ParagID=27872قامت سيدة تدعى دوريس لونج منهايلينج أيلاند جنوبي هامشير ببريطانيا بخطوة جريئة أهلتها لدخول موسوعة جينيس للأرقام القياسية. هبطت الجدة البريطانية (92 عاماً) بالحبال من أعلى ناطحة سحاب يبلغ ارتفاعها 67 مترا. وقال متحدث باسم موسوعة جينيس العالمية للأرقام القياسية إن دوريس لونج حطمت الرقم القياسي لأكبر شخص سنا يكمل عملية الهبوط بالحبال من ارتفاع يزيد على 30 مترا، "وإننا بانتظار الحصول على تأكيدات في هذا الصدد". وأكملت لونج مغامرتها بالهبوط من أعلى ناطحة سحاب في بورتسماوث يزيد ارتفاعها على عمود الأدميرال نيلسون الشهير في ميدان الطرف الأغر في لندن بنحو 13.7 متر. وقالت لونج "كنت أتأرجح مثل بندول الساعة ولا بد أن الأشخاص الذين كانوا داخل ناطحة السحاب ظنوا أنني كنت مارة لاحتساء فنجان شاي". ونظرا لأن لونج لم تكتف بما حققته من إنجاز فإنها تعتزم القفز بالباراشوت أو السير على جناح طائرة أثناء تحليقها في الجو لمساعدة المنظمات الخيرية.
 

bent_yaso3

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
4 أكتوبر 2006
المشاركات
601
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
والحكايه دى تعلمنا ايه ياشاطرين
تعلمنا ان كل واحد فينا يقدر يبدأ فى اى وقت ومايقولش الوقت فات
طول مافينا نفس الامل موجود
 

ميرنا

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
15 أكتوبر 2005
المشاركات
22,034
مستوى التفاعل
564
النقاط
0
الإقامة
عند اقدامك اجثوا
والحكايه دى تعلمنا ايه ياشاطرين
تعلمنا ان كل واحد فينا يقدر يبدأ فى اى وقت ومايقولش الوقت فات
طول مافينا نفس الامل موجود

انتى بتدرسى لكجى وان :ranting:
 

Coptic Man

ابن المـــــ†ـــــلك
مشرف سابق
إنضم
5 أكتوبر 2005
المشاركات
12,801
مستوى التفاعل
302
النقاط
83
الإقامة
Earth
والحكايه دى تعلمنا ايه ياشاطرين
تعلمنا ان كل واحد فينا يقدر يبدأ فى اى وقت ومايقولش الوقت فات
طول مافينا نفس الامل موجود

هههههههههه

طيب بامانة كلامك سليم يا بنت يسوع

شكرا يا ميريت علي الموضوع الجميل ده
 

girl_in_jesus

سامحنى يا مخلصى
مشرف سابق
إنضم
10 يناير 2006
المشاركات
3,433
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
فى بيت ابويا المخلص
صح زى ما قلت


ميرنا احنا فى كىجى 2 هو برضو كلامك صح يا بنت يسوع

مرسيي ليكى يا ميريت على الموضوع الشيق ده
 

bent_yaso3

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
4 أكتوبر 2006
المشاركات
601
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
مرسى يا جيرو ومرسى يا مينا :11:
وانت ياميرنا علطول كده دماغك ناشفه
خلاص ياستى كل اعضاء المنتدى صغننين وحلوين وشطورين
وانت الوحيده الكبيره وفى سن الست بتاعه القصه كمان يالا روحى نطى من اقرب ناطحه سحاب:yahoo:
 
إنضم
18 أكتوبر 2006
المشاركات
26
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
عمرها 92 وتجرأت على القفز

اجل يوم عمرها عشرين كيف كانت

مشكور على الموضوع
 
أعلى