سؤال حول التجسد

ConfusedMan

New member
عضو
إنضم
29 أغسطس 2009
المشاركات
118
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
صدقني لا اعرف كيف اشكرك
الرب يبارك حياتك و انا راح صليلك من من كل قلبي
انت ساعدتني كاني اخوك و انا مستحيل انسى مساعدتك
لقد اثرت علي جدا هذه التساؤولات و لم استطع حتى الخروج من المنزل لاني احسست اني عاجز عن الفهم و كما تعرف ليس لي احد و مجتمع اسلامي مغلق و تفاهات ... و لكن اشكر الرب
انا فرحان من اجل محبتك اخي
ربنا يباركك
 

ConfusedMan

New member
عضو
إنضم
29 أغسطس 2009
المشاركات
118
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
ارجو من الادارة عدم حذف الردود لانه يمكن ان يكون هناك اخوة مسلمين و حتى مسيحيين محتاجين التامل اكثر في هذه الجوانب الاهوتيه و يارب يفتح قلوب الكل
 

peter88

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
20 يونيو 2007
المشاركات
477
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
بالعكس انا اتعلمت منك حاجة جديدة النهاردة
ودرس عملي رائع استفيد منه كتير
عن محبة الاخرين من غير استهزاء ولا ظن السوء
يمكن المعلومات مش هى كل حاجة لكن (اعظمهن المحبة) فعلا
والعابرين دول مكانتهم كبيرة اوى عند ربنا
اشكرك على هذه البركة
 

ConfusedMan

New member
عضو
إنضم
29 أغسطس 2009
المشاركات
118
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
شكرا حبيبي
ربنا يباركك و يقويك
اكيد مفيش احلى من المحبة الصادقة
الف شكر
 

MAJI

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
14 ديسمبر 2009
المشاركات
5,035
مستوى التفاعل
255
النقاط
0
حوار رائع جدا ومفيد
انا شخصيا استفدت منه كثيرا
ولو انه صعب
لان اللاهوت علم بذاته
ومبروك اخي confused man الخلاص
ولابأس لسوء الفهم الي حصل
فالمثل المصري يقول(الي ميعرفك يجهلك)
وايضا (اولاد الحرام مخلوش لاولاد الحلال حاجة)
وانت اخي peter88 ضربت مثلا لطولة البال والصبر
تحيتي لك ولكل الاخوة الذين ساهموا بالاجابة
ولكم جزيل الحب والتقدير
والرب يبارككم
 

ConfusedMan

New member
عضو
إنضم
29 أغسطس 2009
المشاركات
118
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
شكرا علي الرد اخي الحبيب
أشكر الرب على كل شيء
صدقني اذا كان الانسان صادق ليعرف الحق و يفتح قلبه و يترك كل نفسه و امره للرب مستحيل ان يبقى حائر
اشكر محبتك اخي
سلام و نعمة
 
إنضم
19 يونيو 2007
المشاركات
33
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
بالله عليكم انتم مرتحين للافلام اللى انتم بتحكوها دى .؟

متتفقوا على حاجه هما تلاته ولا واحد .؟

وكلهم لاهوت ولا فيهم ناسوت ؟

وطبيعتهم وحده ولا اتنين ولا تلاته ولا ايه . ؟

انا عايز جمله مفيده .

 

+GOSPEL OF TRUTH+

اسيرة احسانه
عضو مبارك
إنضم
4 ديسمبر 2009
المشاركات
8,728
مستوى التفاعل
815
النقاط
0
الإقامة
+كنيستي+
احترم نفسك و دين غيرك افلام ايه

لو انت جاهل مش ذنبنا يا تسئل يا تقري

انما تطلع جهلك علينا مش ذنبنا والله
 

ConfusedMan

New member
عضو
إنضم
29 أغسطس 2009
المشاركات
118
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
سلام الرب
اول شيء دي مش طريقة انسان باحث عن الحق و يسال باحترام و ادب عن تساؤولات في عقيدتنا المسيحية
ثانيا الرب يباركك لانك اديتنا بركة لان الرب قال " طوبى لكم اذا عيروكم و طردوكم و قالوا عليكم كل كلمة شريرة من اجلي كاذبين"
اما بالنسبة لتساؤولاتك الاجابات موجودة في الموضوع
سلام
 

MAJI

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
14 ديسمبر 2009
المشاركات
5,035
مستوى التفاعل
255
النقاط
0
ياخالد سالمان لو كنت جاد في معرفة ما تسأل عنه مثل الاخ confusedman
لتمعنت في الاجابات وركزت وحاولت فهمها مثلما فعل الاخ onfusedman
لعرفت وفهمت مثله لانه كان مثلك واجتهد للمعرفة وتبارك بالمعرفة
 
أعلى