سلام ونعمة ومحبة للجميع ..
أتمنى من اي شخص منكم يساعدني ..
أريد كتابة شهادتي هنا في هذا المنتدى .. وكيف كنت مسلماً وآمنت برب المجد يسوع المسيح ..
لكن لا أعرف كيف أبدأ ..
أيهما أفضل .. أن أكتب مقتطفات من حياتي الإسلامي .. ثم أتحدث عن المسيحية ..؟؟
أم العكس ؟؟
صدقوني لا أعرف ..
حاولت أن أكتب قصتي في برنامج الوورد ..
لكني في كل مرة أمسحها .. ولا أحفظها ..
لأنها غير مرتبة ..
لذلك أرجو مساعدتي ..
ماهي النقاط التي علي كتباته ؟
وكيف أبدأ بالموضوع ..؟
وبماذا أنتهي ؟
وهكذا أمور ..
أخوكم المسيح من خلفية مسلمة ..
الكذب حرااااااااااااااااااااااام
:t32::t32::t32::t32::t32:
كلنا بنعرف نالف مثل تلك القصص لكن الكذب حرام
صح الكذب حرااام معاك حق ..
يابيس .. طبعاً انت لو كنت بتكدب يبقى انت مسيحى مش متأكد من عقيدتك وبتقلل من شأنها.
لكن لو كنت فعلاً حقيقى مسلم وبقيت مسيحى فكلام الناس دول هو كلام متوقع طبعاً لأنك زى ما انت عارف ان لو ربنا سبحانة وتعالى شخصياً نزل من السما وقالهم ان فيه ناس بتتنصر برضه مش هيصدقوا . فهم عميان قادهم دجال كبير وضحك عليهم وقالهم ان الدين عند الله الاسلام ..
طبعاً يابيس انت بتضحك على الناس دى لما بتشوف تعليقاتها وبيصعبوا عليك . لأنهم بيفهموا بالمشقلب علطول .
يظهر ان محمد كان عاملهم عمل وحاطه فى شكل سور قرأنية اللى يقراها يتوه عقله ويلغى تفكيرة ويكون منقاد زى الماكنة بتاعة صدى الصوت :59: واى حاجة يقولوهالهم يقولوا أمين من غير تفكير ولا تردد ..
ومش انت لوحدك بس اللى بتضحك عليهم لما بيكتبوا تعليقاتهم دى . كلنا بنفطس من الضحك عليهم وعلى كلامهم اللى بيحاولوا يقنعوا بيه انفسهم علشان ما يتصدموش فى واقعهم المرير . :cry2:
بس سيبك انت . انا مبسوطة ان المسلمين بيكتبوا تعليقات زى دى . لأن دا بيأكدلك زيادة انك كنت فى وحلة وخرجت منها بالسلامة ..
حمدلله على السلامة يابيس . وربنا ما يرجعهالك اياااام هههههههههههههه
اما المسلم مستحيل يسيب دينو لان الدين الاسلامي
اولا هو دين الحق
يا استاذ اضف الى معلوماتك
مسيحي يقدر يسلم يقدر يرجع يهودي